Jump to content
IGNORED

Comming home, motaż nieoryginalnego - gdzie podłączyć niektóre przewody, sterowanie masą


Guest

Recommended Posts

Witajcie, mam taki moduł comming home i chciałem go podłączyć. 

Schemat połączeń wygląda następująco 

1. MASA

2. STALE 12V

3. 12V PO STACYJCE

4. SWIATŁA DROGOWE LUB STEROWANIE PLUSEM

5. CENTRALNY ZAMEK-STEROWANIE MASA 

6. WYJSCIA DO SWIATEL MIJANA / HALOGENOW ITP. 

Dokładnie widać to w załączniku od producenta. 
Teraz druga część czyli w które przewody się podpiąć w B7 żeby to działało. 
Trochę poskakałem po tematach i to co udało gdzies mi się znależć to tak;.

1. Masa -nie problem wiadomo

2. Stały plus- skąd go wziąć z okolic skrzynki bezpieczników żeby to było ok? Gdzieś widziałem zeby z bezpiecznika nr 5 ale za co on jest i czy w b7 tez z niego? Czy jakas alternatywa?

3. 12v po stacyjce- wie ktoś który przewód ? Gdzieś pod kolumną. Czy miernik w dłoń?

4. Aktywacja przez mrugniecie dlugimi. Tego nie chce bo mi nie potrzebne.

Tutaj dodam, że chciałem to zrobić pod halogeny ale wydaje mi się że będzie problem. W dalszej cześći bedzie podpięcie do c.zamka. No i mam jeden przewód tylko. Więc wychodzi na to, że mogę zrobić to albo na zamykanie albo tylko na otwieranie?. Mam automatyczne zamykanie drzwi po ruszeniu i nie chce z tego rezygnować. Tutaj nastaje problem, że za każdym razem jakbym ruszał to drzwi by się zamykały wiec impuls by szedł do przewodu i by mi się halogeny włączały? Byłoby to bez sensu :D Innej opcji niż wzbudzenie centralnym raczej nie wchodzi w grę bo czym? Więc przykładowo zostaje mi podpięcie do masy do otwierania zamka więc  to by mialo sens- po zgaszeniu auta jak wysiadam i ide od samochodu to działa, otwieram z daleka samochód to by działało prawda? Nie wiem jak działa ten centralny tutaj pisze sterowanie masą więc są dwie masy jakby? do otwierania i zamykania? Tutaj szykuje się największy problem 

 

48366973_308310643357899_7758045997095190528_n.jpg

Link to comment
Share on other sites

Masę masz punkt w podstopnicy, przy pedałach po lewej, za plastikiem. 

Zasilanie stałe z tyłu za pedałami, na połączeniach śrubowych. 

Te dwie rzeczy najlepiej złapać na oczko. 

Resztę rzeczy znajdziesz przy MCE - opis dla B7

Dużo rzeczy jest w tym temacie: 

17 minut temu, Muminson napisał:

Tutaj nastaje problem, że za każdym razem jakbym ruszał to drzwi by się zamykały wiec impuls by szedł do przewodu i by mi się halogeny włączały?

Po to podpinasz + po zapłonie, żeby wtedy moduł nie działał... lepiej jakbyś wybrał moduł, który ma wyzwalanie napięciem. Wtedy podpinasz pod kierunki... 

Wszystko to już było na pewno opisane ! Poszukaj lepiej :P

Link to comment
Share on other sites

6 minut temu, kamil-vag napisał:

Po to podpinasz + po zapłonie, żeby wtedy moduł nie działał... lepiej jakbyś wybrał moduł, który ma wyzwalanie napięciem. Wtedy podpinasz pod kierunki... 

Niestety ten co mam już w moich rękach. Czyli tak to działa. Teraz mój problem znika bo jak się pojawi 12v po stacyjne to moduł wyłącza i moogę milion razy otwierac zamykać :) 

8 minut temu, kamil-vag napisał:

Zasilanie stałe z tyłu za pedałami, na połączeniach śrubowych. 

 

Gdzieś na oczkowych połączeniach jest 12v stałe?

 

Wracając do przewodu białego czyli wzbudzenie masą. A co myślisz zeby pójśc po najprostrzej linii oporu czyli kierunkowskaz? Skoro pisałes ze 12v po stacyjce jest po to zeby go wyłączyć więc teoretycznie jak bede uzywał kierunków to moduł nie bedzie działal wtedy i nie bede miał choinki halogenowej przy kazdym wrzucaniu kierunku?

Link to comment
Share on other sites

No tak, tylko na kierunki z mce idzie + a nie -. Musiałbyś zrobić to przez przekaźnik. Bo masz napisane - sterowanie masą - albo dostać się do modułu komfortu gdzie pojawia się masa na sterowanie zamka w drzwiach kierowcy... 

5 minut temu, Muminson napisał:

Gdzieś na oczkowych połączeniach jest 12v stałe?

Z tyłu za pedałami, trzeba ściągnąć osłonę pod kierownicą (nad nogami)

2 minuty temu, Muminson napisał:

Skoro pisałes ze 12v po stacyjce jest po to zeby go wyłączyć więc teoretycznie jak bede uzywał kierunków to moduł nie bedzie działal wtedy i nie bede miał choinki halogenowej przy kazdym wrzucaniu kierunku?

dokładnie, + po zapłonie dezaktywuje moduł...

Link to comment
Share on other sites

43 minuty temu, kamil-vag napisał:

Bo masz napisane - sterowanie masą - albo dostać się do modułu komfortu gdzie pojawia się masa na sterowanie zamka w drzwiach kierowcy... 

Racja, pomysł spalony jakby iśc po najłatwiejszym oporze. 

 

Studiuje opis innego forumowicza z podłączeniem nie ori clh.  

Cytat

Następnie musimy dostać się do modułu komfort, gdyż tam będziemy podpinać się pod kabel impulsu centralnego zamka +12V.
Moduł usytuowany jest po stronie kierowcy pod wykładziną, w plastykowej zamykanej skrzynce. Aby go wyjąć musimy odgiąć wykładzinę i delikatnie postarać się wyciągnąć całą skrzynkę, najpierw unosząc ją do góry, następnie przesuwając do progu (ciężko idzie, ale jakoś dacie radę).
d8sh.jpg
Po wyjęciu otwieramy skrzynkę ( 6 zatrzasków ) wyjmujemy moduł ze skrzynki.
Tutaj interesuje nas czarna kostka 16 pin, a w niej kabelek czerwono/żółty. Jest to przewód przewodzący impuls +12V do tylnych lewych drzwi. (WERSJA Z KORBAMI Z TYŁU).
f2dq.jpg qw2k.jpg
Wpinamy się w ten przewód i podłączamy do niego biały przewód z zakupionego modułu – trzeba go troszkę przedłużyć innym przewodem (przewód odpowiadający za impuls z centralnego zamka lub kierunków).
Może ktoś z was zapytać czemu nie podpiąłem się pod kierunki, w sumie dostęp do kabli jest o wiele prostszy, jednak przy podpięciu się pod kierunkowskazy powstałaby sytuacja, w której przy włączonych awaryjnych (po zmierzchu) bez kluczyka w stacyjce, non stop załączałby się moduł, a co za tym idzie światła.
Moduł komfort możemy już schować. Resztę kabli potrzebnych do podłączenia, znajdziemy we włączniku świateł, oraz skrzynce bezpieczników.

Widzę, że jego moduł był łatwiejszy bo miał sterowanie + a nie masą więc pierwszy lepszy plus i działa...

43 minuty temu, kamil-vag napisał:

dostać się do modułu komfortu gdzie pojawia się masa na sterowanie zamka w drzwiach kierowcy... 

A jak to jest z tą masą. Jest masa na otwieranie i jest masa na zamykanie? Tu utknąłem 

 

Troche tutaj ten watek cos chyba rozjasnil. Czyli muszę znaleźć przewód w ktorym podczas otwierania będzie szła masa a podczas zamykania + (zmiana biegunowości) ? Dobrze rozumiem ze przykladowo jest to żółty przewód. Jak otwieram drzwi idzie + i nie załącza clh. Jak zamykam idzie masa więc wtedy startuje. Tylko czy to nie uwędzi tego clh?

Za chiny nie mogę dojść z podłaczeniem tego sterownia masą  co temat to inaczej. Najprościej i bez wstydu spróbuje pójść na łatwiznę- powiesz mi albo ty jesteś w stanie szybciej ogarnąć który to bedzie przewód zeby wpiął go abym przy otwieraniu wzbudzał masą clh? ???

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

To wychodzi, że sterowanie silniczkiem jest zmiennym sygnałem, tzn raz pojawia się minus, raz plus... więc to chyba odpada ? 

Ja na Twoim miejscu bym zainwestował w inny moduł, sterowany napięciowo a nie masą... 

Link to comment
Share on other sites

Wiesz co, chyba odkryłem amerykę.. 

Mysalem i myślalem. Przewód niebieski to światła drogowe lub sterowanie plusem- należy podłączyć z przewodym na ktorym napięcie pojawia się po włączeniu drogowych. W innej czesci pisało ze podczas wysiadania z pojazdu gdy silnik nie pracuje nalezy mignac dlugimi i w tym momencie zostaja załączone swiatla pozycyjne lub inne. Tutaj jest sterowanie plusem jak pisali. Jakby trochę zmodyfikować to w sensie podłączyć np plus z kierunkowskazu to teoretycznie powinienem wzbudzić przecież CLH do pracy :D

Link to comment
Share on other sites

No to nie zostaje nic innego jak się wpiąć w kierunek i zobaczyć czy będzie OK ;)

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, kamil-vag napisał:

No to nie zostaje nic innego jak się wpiąć w kierunek i zobaczyć czy będzie OK ;)

 

Tylko co steruje kierunkami? w sensie gdzie wziąć plusa który leci do kierunków? Bo widzę w audi jest jakby jedna kostka do wszystkiego. 

Link to comment
Share on other sites

Podrzuciłem Ci wyżej link do tematu, gdzie opisane są wyjścia z mce. Tam znajdziesz odpowiedź :P

centrelek.jpg

Gniazdo B - 23 pinowe:

Pin 7 – Zasilanie kierunkowskazu (prawy-przód) [zielono/czarny]

Pin 9 – Zasilanie kierunkowskazu(lewy-przód) [czarno/niebieski]

wybierz który Ci pasuje.

Link to comment
Share on other sites

@Muminson Zrobiłeś to ? Bo mam dla Cb rozwiązanie ;)

Edited by kamil-vag
Link to comment
Share on other sites

Kolego dzisiaj to robiłem, dosłownie z godzinę temu skończyłem. Powiem tak, przerąbane było :) Raptem kilka kabelków ale tak jest jak się czyta kilka różnych tematów i nie wie, że chce się w b7 zrobić jak w b6. Z poczatku walczylem z przełącznikiem światełm zeby wyszstko podłaczyć ale nie mogłem uruchomić przewiwmgielnych, pozycje podswietlenie tablicy działało ale podświetlał mi się licznik itp. Potem walczyłem z MCE, szukałem gdzie dać napięcie bo wszedzie był plus w przewodach gdzie chciałem wzbudzać. Po wnikliwej analizie po raz setny (cud ze nic nie spaliło się) na schematach było określone jako kostki ABC, gdzieś wyczytałem w poście że ktoś miał określenia kostek A i A (dwie kostki tak samo nazwane a powinny być B) no to spróbowałem podpiąc się do tej środkowej  co ma 23 piny i eureka.. wszędzie gdzie dałem + tam się zapalało. Jakby może ktoś lepiej opisał tam jak robił to może prędzej bym skumał. Szkoda że po kilku godzinach męki. No i w tedy ruszyła robota. Mój clh miał dwa przewody dające zasilanie (na światła itp). No i początkowo zrobiłem tak, ze pod jeden prawy halogen a pod drugi lewy halogen + do tego podświetlenie tablicy z kostki A no i wszystko hula, złączki porobione no i myślę przepale auto. Włączam pozycje światła a tu zonk, świeci mi halogen który był podłączony pod tablice. Wychodzi na to, że jak poszło napięcie na tablice to i automatycznie pod halogen poszło no i wyszło tak, że od nowa cięcie. I teraz na koniec widzę, że nie da się tak mostkowac typu jeden kabel np lewy halogen + tylne pozycje bo jak wlacze pozycje to plus pojdzie na halogen i choinka.. Więc na jednym pzewodzie mam obydwa halogeny a na drugim podświetlenie tablicy tył. Widzę, że zeby nie robić druciarstwa na maxa to kupić moduł co ma np 4 wyjścia zasilania i ładwie zrobić np. halogeny, pozycje tył, podświetlenie tablicy, pozycje przód. No ale i tak jestem zadowolony, że mam halogeny i podświetlenie bo taki był zamiar.  Typowo nauka na błędach na szczęście bez strat :) Stały 12V jak mowiłeś były takie konektory na nakrętce duże, a +12 po stacyjce w MCE w kostce A był.  A jakie masz rozwiązanie? Nie załamuj mnie, że masz lepsze bo tyle się zbierałem z tym a akurat dziś napisałeś hehe

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Możesz to rozwinąć jeszcze o dodatkowy przekaźnik 12v który ma kilka torów xd

Dziwię się wam że robicie to z gotowych zestawów I to jeszcze po najgorszej link oporu 

Link to comment
Share on other sites

30 minut temu, Kejsi napisał:

Możesz to rozwinąć jeszcze o dodatkowy przekaźnik 12v który ma kilka torów xd

Dziwię się wam że robicie to z gotowych zestawów I to jeszcze po najgorszej link oporu 

Rozjasnij z tym przekaznikiem. To juz wyzsza liga dla mnie :D

Link to comment
Share on other sites

Na tym też zrobisz dobrze. Tylko trzeba zastosować diodę zaporowo ;) ja tak zrobiłem i ostatnio jakiś kolega z forum też :P tak, żeby napięcie z szarego przewodu szło tylko w stronę tablicy a nie wracało na moduł. Dla mnie halo i tylna rejestracja (no i blendy w lusterkach) to najlepsze rozwiązanie...ewentualnie światło wstecznego... nie podoba mi się z innych świateł, ale każdy ma swoje zdanie :)

Właśnie post @Kejsi o tanim CLH dał mi do myślenia, żeby przewody wychodzące na zasilanie silniczka dać na sterowanie cewki najtańszego przekaźnika a na styk roboczy dać stałą masę i wtedy masz bezproblemowe sterowanie masą :P A195 - moduł w drzwiach

image.png

wysterowanie silniczka, zazbraja cewkę a ta podaje masę do modułu... proste haha :P

Relais-stromlaufplan-apel.png

Swoją drogą niekoniecznie trzeba się też wpinać w drzwi, bo przewody na tył lecą progiem... ja właśnie się wpinałem w progu, mniej zabawy z przeciąganiem przez przelotkę w drzwiach :P

Przewód żółto-czerwony idzie z modułu komfortu do zamka tylnych drzwi... Ale nie wiem czy to nie tylko jak są korby z tyłu...

Link to comment
Share on other sites

10 godzin temu, kamil-vag napisał:

Przewód żółto-czerwony idzie z modułu komfortu do zamka tylnych drzwi... Ale nie wiem czy to nie tylko jak są korby z tyłu...

Z tego co pamiętam jak wczoraj robiłem to miałem chyba ze 2 takie przewody co szły pod dywan i w próg i tam było non stop napięcie. A nie mam korb z tyłu.  Czyli widze znalezione zostało alternatywne podpięcie sygnały zamiast kierunku. No nic, na razie musze odpocząć od tego i zobacze jak z kierunkiem to bedzie działało. 

 

10 godzin temu, kamil-vag napisał:

no i blendy w lusterkach)

Odskoczę od wątku,  chodzi o podświetlenie w lusterkach? w b7 jest takie cuś?

Link to comment
Share on other sites

Z kierunku jest OK, ale ma minusy, bo jak wrzucisz awaryjne to też będzie impuls... chyba, że zastosujesz ori przełącznik z clh... 

Da radę zrobić na blendach z A6 C6 te lusterka ;)

Link to comment
Share on other sites

W dniu 18.12.2018 o 09:59, kamil-vag napisał:

Z kierunku jest OK, ale ma minusy, bo jak wrzucisz awaryjne to też będzie impuls... chyba, że zastosujesz ori przełącznik z clh... 

Da radę zrobić na blendach z A6 C6 te lusterka ;)

koszt :D

 

Link to comment
Share on other sites

Koszt blend :P śrdnio 150-200 zł, ale można samemu coś wrzucić w blendę :P

Dla przykładu: https://allegro.pl/audi-a4-b6-b7-a6-c6-blenda-led-lusterko-prawe-i7666471101.html

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...