kubabkb Opublikowano 15 Grudnia 2018 Opublikowano 15 Grudnia 2018 Panowie ile czasu trzeba pojezdzic zeby akumulator sie naladowal? moj po 5 dniowym postoju calkiem sie rozladowal dodam ze mam go rowne 4 lata
.Pablo. Opublikowano 15 Grudnia 2018 Opublikowano 15 Grudnia 2018 Niestety 4letni nie trzyma już pojemności i padł po 5 dniach postoju. Tak mocno rozładowany akumulator najlepiej ładować prostownikiem najlepiej mikroprocesorowym. Zacznij powoli rozglądać się za nowym.
kubabkb Opublikowano 15 Grudnia 2018 Autor Opublikowano 15 Grudnia 2018 mam prostownik ale tylko 4A i nie chce mi sie nic bawic orientujesz sie mniej wiecej ile czasu musze pojezdzic autem zeby go podladowac?
.Pablo. Opublikowano 15 Grudnia 2018 Opublikowano 15 Grudnia 2018 Jeżdżąc autem tylko mocniej go uszkodzisz. Alternator da mu duży prąd ładowania na początku co jest szkodliwe dla niego. 25km powinno spokojnie wystarczyć. Ale nie będzie naładowany w 100% lecz na tyle żeby normalnie jeździć i zapalać. Ja bym użył prostownica.
kubabkb Opublikowano 15 Grudnia 2018 Autor Opublikowano 15 Grudnia 2018 auto jest na parkingu obecnie, wiec nie zamkne wszystkich drzwi bez aku
kubabkb Opublikowano 15 Grudnia 2018 Autor Opublikowano 15 Grudnia 2018 Pablo mam 74Ah jak długo go ładowac prostownikiem 4A?
maciejhildek1982 Opublikowano 15 Grudnia 2018 Opublikowano 15 Grudnia 2018 Kolego, skrajnie rozładowany akumulator najlepiej ładować prostownikiem (jeśli mamy taką możliwość) bo po odpaleniu z kabli jest on ładowany dość wysokim prądem nawet 80A i więcej a to mu tylko szkodzi. Lepiej prostownik i mały prąd dla aku 74 - prąd ok 8A i 10h(dla dokładnych 7,4A - teoria mówi o prądzie równym 1/10 pojemności aku) ładowania. Jeśli masz prostownik który realnie ma 4A to ładowanie wydłuży się do ok 20h do pełnego naładowania. Z korzyścią dla aku, bo lepiej małym prądem a dłużej. Piszę już tu o ładowaniu zwykłym prostownikiem, choć bezpieczniej jest ładować solidnym prostownikiem z kontrolą procesu ładowania, który po zakończeniu pracy zakończy proces sam. Ale nie odbiegajmy od tematu.
kubabkb Opublikowano 15 Grudnia 2018 Autor Opublikowano 15 Grudnia 2018 juz dwa razy odpalilem auto z kabli po calkowtym rozladowaniu aku podczas jego 4 letenigo uzytkowania, (dwa razy przez swiatla ktore nie zostaly wylaczone) znaczy to ze juz uszkodzilem go? mam taki prostownik https://allegro.pl/50264-dp-4000-ladowarka-akumulatorowa-z-mikroproce-i7613108497.html wylaczy sie(przstanie ladowac) automatycznie po plenym naladowaniu aku?
maciejhildek1982 Opublikowano 15 Grudnia 2018 Opublikowano 15 Grudnia 2018 (edytowane) Nie mówimy tu o uszkodzeniu, chodzi tylko o to że korzystniejsze jest ładowanie prostownikiem. Urządzenie jest ok, ale w te 4a ciężko mi uwierzyć, może potrwa to dłużej ale powinno dać radę i z tego co wiem po naładowaniu do napięcia 14,4V rozłączy się i przejdzie albo w uśpienie albo podtrzymanie. Osobiście mocno padnięte akumulatory ładuję prostownikiem z regulacją prądu na początku małym prądem, później prądem 1/10 pojemności aku do osiągnięcia napięcia na aku 16,2V wtedy prąd sam spada do wartości ok 1-2A i trzymam tak aku przez kilka godzin, To potrafi podnieść całkiem rozładowane akumulatory, choć nie wszystkie. A wszystko to zgodnie z bardzo ciekawą teorią, którą popieram: https://www.youtube.com/watch?v=Y20Oyr3RlaI Polecam wszystkim całą serię filmów o ładowaniu akumulatorów i nie tylko. Choć dla mnie czasem troszkę za dużo gadania to informacje naprawdę przedstawione jasno i wyraźnie. Edytowane 15 Grudnia 2018 przez maciejhildek1982
.Pablo. Opublikowano 15 Grudnia 2018 Opublikowano 15 Grudnia 2018 Przy napięciu 16.2v gotujesz akumulator. Żadna ładowarka procesorowa nie puszcza napięcia większego 14.5v. Co do prostownika 4a w teorii ładujesz 20h. PS sprawdzasz czy dziala kluczyk w drzwiach jak tak to zamykasz z pilota odpinasz aku zamykasz maskę. Jak naładujesz aku otwierasz drzwi z kluczyka podnosisz maskę i wkładasz aku. Warunek jest jeden musi dzialac wkładka w drzwiach.
maciejhildek1982 Opublikowano 15 Grudnia 2018 Opublikowano 15 Grudnia 2018 Wszystko się zgadza Kolego .Pablo. Ładowarki ładują do 14,4V - bezpiecznie dla aku. Jednakże akumulatory w których można kontrolować ilość elektrolitu można ładować do napięcia 16,2V ale bardzo małym prądem, nie uszkadza to ich a wręcz przeciwnie. Nawet tzw. akumulatory bezobsługowe mają odprowadzenie gazów i delikatne łądowanie do tego napięcia nie zrobi im krzywdy nie wspominając już o tzw. ładowaniu wyrównującym. W filmach masz pokazane jak super ładowarki typu Cetek itp. ładują akumulator, ale nie zrobią gęstości elektrolitu a jest to kluczowy element. Nie chodzi tu o gotowanie elektrolitu a jedynie o ewentualne odsiarczenie i poprawę parametrów akumulatora. Raz czy dwa razy w roku przy zwykłych akumulatorach kwasowych tylko pomoże. Ale zapraszam do filmów, testów itd.
kubabkb Opublikowano 15 Grudnia 2018 Autor Opublikowano 15 Grudnia 2018 sprawdzilem po kodzie jaki akumulator pasuje do mojego auta i wychodzi na to ze 80 Ah mozecie polecic jakis akumulator dobrej firmy
maciejhildek1982 Opublikowano 16 Grudnia 2018 Opublikowano 16 Grudnia 2018 (edytowane) Kolego może być Exide,podobno to to samo co Centra. Ja miałem Tuborg-a robią godzinie w u nas w kraju. Tylko jeśli niezbyt dużo jeździsz A automa dużo elektroniki to patrz aby miało właśnie takie oznaczenia: Urban use - użytkowany na krótkich trasach i superior equipments - większa ilość elektroniki. Jest on wtedy bardziej wytrzymały. Tu masz zdjęcie mojego(exide premium): Edytowane 16 Grudnia 2018 przez maciejhildek1982
kubabkb Opublikowano 16 Grudnia 2018 Autor Opublikowano 16 Grudnia 2018 robie dziennnie dwie trasy po 25 km wiec nie wiem czy to malo czy duzo i statndardowo male odcinki 3 km po miescie dwa razy w tygodniu
maciejhildek1982 Opublikowano 16 Grudnia 2018 Opublikowano 16 Grudnia 2018 Może jednak warto troszkę dołożyć i kupić klasy premium. A tak poza konkursem to pokusiłbym się o sprawdzenie trzech rzeczy: 1. Jakie jest napięcie ładowania akumulatora - powinno być ok 14,4V 2. Czy nic nie ciągnie prądu na postoju. 3. Jeśli masz możliwość to sprawdzenie w jakiej kondycji jest rozrusznik. Ja u siebie wymieniłem akumulator a okazało się ,że rozrusznik był już zasyfiony w środku, czyszczenie rozrusznika, profilaktyczna wymiana szczotek i oczyszczenie wszystkich przewodów prądowych dopiero załatwiło sprawę.
kubabkb Opublikowano 16 Grudnia 2018 Autor Opublikowano 16 Grudnia 2018 (edytowane) ładowalem dzis akumulator i pelne naladowanie zajelo rowne 3 godziny, ladowalem tym prostownikiem ktory podalem w poscie wyzej ppo podlczeniu niby bylo baterii na 2 kreski, wiec calkiem sie nie rozladowal a jednak auta nie dalo rady odpalic cos nie tak chyba dzieje sie z tym akumulatorem Edytowane 16 Grudnia 2018 przez kubabkb
maciejhildek1982 Opublikowano 16 Grudnia 2018 Opublikowano 16 Grudnia 2018 Podjedź do dobrego sklepu z akumulatorami. Sprawdzą Ci i ładowanie i akumulator. Bo 3 godz to bardzo krótko na rozładowane ako. Tym bardziej taką małą łądowarką.
kubabkb Opublikowano 16 Grudnia 2018 Autor Opublikowano 16 Grudnia 2018 jestem w DE aktualnie wiec bedzie ciezko o sprawdzenie, ale poszukam
kubabkb Opublikowano 16 Grudnia 2018 Autor Opublikowano 16 Grudnia 2018 moge styki akumulatora wyczyscici np. nozem, bo nie mam paieru sciernego pod reka
maciejhildek1982 Opublikowano 16 Grudnia 2018 Opublikowano 16 Grudnia 2018 Klemy można przeczyścić, nie zaszkodzi, ale jednak cienkim papierem ściernym.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się