Jump to content
IGNORED

[B5 ADR] Falowanie obrotów na LPG po wymianie filtrów


Recommended Posts

Posted

Witam

Posiadam w swojej A4 1.8 instalację BRC Sequent 24. Wszystko było ok do zeszłej środy. Po obowiązkowym przeglądzie po 15 tys. km połączonym z wymianą filtrów zaczęły się dziać cuda. Auto startuje na benzynie i po jakimś czasie przełącza się na gaz tak jak zwykle - czas po którym się przełącza jest mniej więcej podobny do tego jak było wcześniej ale po przełączeniu dzieją się cyrki - obroty falują na biegu jałowym aż trzęsie całym silnikiem, silnik potrafi w tym momencie zgasnąć. Po przełączeniu na benzynę mija jak ręką odjął. Po jakimś czasie(ok 10-15 minut jazdy przestaje falować również na gazie. Co się dzieje ? Czy wymiana filtrów może spowodować takie objawy ? Byłem już 2 razy u gazownika - za pierwszym razem widział dokładnie jak faluje - zrobił ponowną kalibrację układu i niby przeszło (a tak naprawdę to chyba silnik się nagrzał). Następnym razem jak byłem to silnik już był ciepły i nic nie było widać. Co zrobić z tym faktem bo już mnie szlag trafia. Znajomy z Seatem Ibizą ma podobne problemy i też po wymianie filtrów - ktoś sugerował mu uszkodzenie wtryskiwacza gazu ...

Posted

:szukaj:? serio nie jestem złośliwy ale to jest szok!! Przeciez na forum masz to opisane.

To wyniki tankowania gazu na stacjach z d*py. Listwa wtryskowa do czyszczenia. Ostatni raz wklejam

http://www.a4-klub.pl/smf/all_skutki_tankowania_gazu_o_zlej_jakosci-t61046.0.html

http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t61242.0.html;highlight=podgrzewacz

[br]Dopisany: 02 Marzec 2009, 21:04_________________________________________________Jak auto jest zimne i nastepuje przelaczenie w krotkim czasie z PB na LPG przykładowo po 5 minutach to wtryski LPG są zaklejone parafina tzw czarną mazią która rozpuszcza się dopiero przy odpowiedniej temperaturze i do tej pory poki sie nie oczyszcza, trzesie autem i skacza obroty tak ze auto potrafi nawet zgasnac. To sa efekty jakosci gazu na dzień dzisiejszy, dlatego nie poleca sie tankowania na stacjach " U Jurka".

Posted

Na stacjach do d*py ? Statoil i Orlen ? Na innych nie tankowałem ...

Ciekawe, że problem pojawił się po wizycie u gazownika na przeglądzie ...

Posted

moze to zbieg okolicznosci, przeciez nie zmienial Ci dawki gazu, bo by poprawił swoj blad, zwłaszcza ze zglosiles

Posted

Może to i zbieg okoliczności - dziwne tylko że u kumpla to samo po wymianie filtrów. A może na tej stacji Statoil 123 jest gorszy gaz niż na normalnej Statoil ?

Posted

uwazam ze masz zaciapaną listwe wtryskowa syfem, ktos pisal na forum ze mozna zdjac waz dochodzący do wtryskow i wlac tam trroszke paliwa po czym odpalic auto i zmienic na gaz ze ponoc przemywa wtryski, nie wiem nie stosowalem, ja wolalem sie poddac regeneracji listwy wtryskowej i czyszczeniu. W twoim wypadku mysle ze czyszczenie pomoze

Posted

No cóż - zasugeruję to gazownikowi przy następnej wizycie.

Sam już nie wiem gdzie tankować, żeby mieć spokój skoro Statoilu i Orlenu nie można być pewnym ...

Jak przeglądałem te tematy, które mi zasugerowałeś to zauważyłem, że to chyba w ostatnim czasie tak się jakość gazu pogorszyła i to chyba na wszystkich stacjach niestety :(

Posted

A parownik masz dobry kolego ? :mysli:

Posted

nex ma rację, stawiam na poklejone wtryski gazu. Ja polecam osobiście stacje BP, po jeździe na ich gazie problem z falowaniem i gaśnięciem u mnie ustał i nie musiałem czyścić listwy. W moim przypadku wyjeździłem kiepski gaz zncznie ostrzej jeżdżąc, aby "przepalić" parafinę. Tylko że ja po pierwszych gaśnięciach skontaktowałem się ze swoim gazownikie, czyli praktycznie krótko jeździłem na słabym gazie.

Posted

Szlag mnie trafia. Już któryś raz po kolei jestem u gazownika - co chwila tylko coś zmienia w ustawieniach a nic to nie daje. Jak gasł i szarpał tak dalej robi to samo. Na moją sugestię, że może listwa wtryskowa jest zabrudzona twierdzi, że to niemożliwe. Mówi, że w takim wypadku nie pracowałyby wszystkie cylindry a tu tego nie ma. Ostatnio mi mówił, że zobaczył jakieś dziwne błędy przepustnicy na VAG-u na benzynie. Ciekawe, że na benzynie wszystko działa ok ... Czy jest coś co mogę zrobić sam ? Może faktycznie zatankować inny gaz (ostatnio tankowany na Statoil 123).

Posted

Sam możesz tą lipe wyjeździć starając się dobrze go pogazować następnie wlej z renomowanej stacji, no i możesz we własnym zakresie przeczyścić wtryski benzyną (na którymś z wątków jest dokładnie opisane jak to zrobić, wystarczy że "przekartkujesz" strony od 1 do 5 to napewno znajdziesz).

Raczej nowe ustawienia nic nie pomogąm, skoro do tej pory nie dawały rady, lepiej zrobisz jak zmienisz tamtego "kowala" na jakiegoś poważnego mechanika. A tak na marginesie kolega nex podpiął swój wątek o podgrzewaczu, możesz się nad tym też zastanowić - koszt niewielki.

Posted

A nic nie tracisz jezeli pojedziesz zgjagnozować samochód u kogoś innego, a przeczyszczenie wtrysków chyba nie spowoduje utraty gwarancji?

Posted

nie zmieniaj ustawień tylko wyczysc listwe wtryskowa, guzik wie jak mowi ze by nie chodzil na wszystkie cylindry. Owszem jest tez tak ze nie bedzie brał na wszystie cylindry ale to wtedy jak już listwa bedzie do regeneracji. Brud we wtryskach daje taki efekt jaki masz. Nie grzeb w ustawieniach tylko zrob to co Ci poradziłem i sie przekonasz

Posted

Hmm - z dnia na dzień auto chodzi lepiej - praktycznie nie występuje już falowanie. Nic nie czyściłem - jedynie raz dotankowałem 10 l benzyny i 2 razy gaz do pełna. Zastanawiam się czy to nie była wina pewnego "cudownego" specyfiku, który wlałem do benzyny a który miał poprawiać przechodzenia na gaz, oczyszczać wtryski, smarować i nie wiem co jeszcze ...

Posted

Leonidas przecież ty masz sekwencję, czyli "dodatkowe" wtryski niezależne od wtrysków benzynowych, więc chyba nie ma to wpływu, że wlałeś preparat smarujący wtryski i pompę paliwa. Raczej poprawiła się jakość gazu, którego zalałeś do baku.

Posted

Witam

Myślę że cała sytuacja da się wytłumaczyć w dość prosty sposób, mianowicie elektronika BRC(komputer) ma możliwość zapamiętywania ustawień (mapy)i bazuje na ustawieniach ECU.

Ale dziwi mnie tylko to iż gazownik nie potrafił dokonać odpowiedniej korekty mapy.Powinien wsiąść z lapkiem razem z Tobą do autka i dokonywać korekty podczas jazdy.

Będzie coraz lepiej.

Pozdrawiam

Posted

Witam

Myślę że cała sytuacja da się wytłumaczyć w dość prosty sposób, mianowicie elektronika BRC(komputer) ma możliwość zapamiętywania ustawień (mapy)i bazuje na ustawieniach ECU.

Ale dziwi mnie tylko to iż gazownik nie potrafił dokonać odpowiedniej korekty mapy.Powinien wsiąść z lapkiem razem z Tobą do autka i dokonywać korekty podczas jazdy.

Będzie coraz lepiej.

Pozdrawiam

zadko kto to potrafi albo o tym wie. maja gotowce

Posted

No to w moim przypadku gdy chodzi o stronę elektroniczną to mi się udało bo gazownik podpioł kompa i pojeździł ze mną.

Posted

Ha, już prawie nie pamiętam, że miałem jakiekolwiek problemy z instalacją - czasami wystarczy po prostu poczekać :>

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...