infernox Opublikowano 3 Marca 2009 Opublikowano 3 Marca 2009 opisywałem ostatnio na forum problem z moim samochodem (w skrócie: drganie, głośna praca silnika brak mocy) w celu rozwiązania problemu odwiedziłem mechanika, wymieniłem świece, kable WN, uzupełniłem olej który z racji LPG trochu się "skurczył", kupiłem nowe AQ (Centra Futura 64Ah) bo poprzednie było dziwnie słabe 50Ah i długo kręcił przy rozruchu. Samochód zaczął pracować równo, mechanik zrobił diagnostykę, odczytał błędy - było kilka błędów, w tym 1 dotyczący 3iego cylindra. Wszystkie te operacje testowania przeprowadzał jednak na jeszcze ciepłym silniku, minęły 3 dni i mam wrażenie ze gdy zapalam rano (ewentualnie po pełnym wystudzeniu silnika) to nie pali jeden cylinder (albo jest jakaś inna przyczyna) , objawia się to spadkiem mocy, gdy zapalam jeszcze ciepły silnik (ok. 2 godz. postoju) to silnik pracuje dużo równiej i podczas przyśpieszania odczuwa się zdecydowanie większą moc. Prosiłbym o podpowiedź co może być jeszcze przyczyną, poza wymienionymi podzespołami. PS. Postanowiłem zakupić taki kabelek/interfejs http://www.allegro.pl/show_item.php?item=568724587, mam nadzieję że będę mógł samemu wykonywać podstawową diagnostykę, niestety nigdy tego nie robiłem wiec prosiłbym o jakieś wskazówki jakiej wersji oprogramowania użyć oraz jak przeprowadzić przykładową diagnostykę problemu o którym piszę powyżej (zapłon, cylindry itp). chyba w złym dziale , powinienem chyba dodać w Silnikach benzynowych
zibizab Opublikowano 4 Marca 2009 Opublikowano 4 Marca 2009 Możliwości diagnostyczne naszych silników są trochę ubogie w porównaniu z dieslami. Kabelek masz dobry. Co do wersji vag-a to najlepszy będzie 311 lub 409 pelno tego w necie. Jak vagować masz wszystko w tym dziale ,trochę poczytaj. Co do silnika to może być dużo przyczyn-listwa paliwa i zawór ciśnienia paliwa na niej,przeplywka , slaba kompresja w cylindrze,wtryskiwacz itp.
infernox Opublikowano 7 Marca 2009 Autor Opublikowano 7 Marca 2009 Dzisiaj udało się zrobić kolejny test VAGiem i otrzymałem następujące błędy 16515 P0131 Obwód czujnika O2 – niskie napięcie (bank 1 czujnik 1) 17735 P1327 Cylinder #3 – limit kontroli uderzeniowej osiągnięty 17736 P1328 Cylinder #4 – limit kontroli uderzeniowej osiągnięty 16716 P0332 Obwód czujnika(G66) uderzeniowego #2 – niskie wejście (bank 2) PS. Do listy wymienionych rzeczy dziś dołączyła wymiana oleju, filtra oleju, filtra powietrza. problem o którym pisałem powyżej nadal występuje, dodatkowo pojawiło się falowanie obrotów w zakresie 900-1200 przy zatrzymaniu np na światłach(3-4 skoki i stabilizacja na 900obr), postanowiłem również przetestować te drgania odczuwalne w samochodzie i pojeździłem trochu po nowiutkiej równej drodze, podczas jazdy odczuwalne były jakby podskoki na niewielkich nierównościach rozłożonych dość równomiernie (coś jak gdybym jechał po linii przerywanej takiej z odstępem około 15-20cm takiej naklejanej nie malowanej. ) Jeśli ktoś jest w stanie podpowiedzieć gdzie mam szukać przyczyn takiego zachowania będę bardzo wdzięczny.
zibizab Opublikowano 7 Marca 2009 Opublikowano 7 Marca 2009 Jedz do gaziarza na regulacje.Niech Ci ustawi temperaturę przelaczania na gaz wyższą. Bo malo używae wtryskiwacze calkiem stanąl. Masz jakiś problem z sondą lambda lub jej emulacja Do sprawdzenia okablowanie wtrysków i paliwo -jakość
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się