Skocz do zawartości
IGNOROWANY

BRF Kontrolka oleju


kolihami

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem z silnikiem BRF. Dość dawno temu zaczynały się sytuacje że w czasie jazdy wyskakiwał niski poziom oleju. Wystarczyło odkręcić korek i zakręcić błąd znikał (oczywiście olej sprawdzony, stan był w normach). Zdiagnozowano uszkodzony czujnik temperatury/ciśnienia oleju, wymieniono na 3 lata był spokój. Jednak problem niedawno wrócił. Objawy są dokładnie te same i tak samo można skasować błąd. Problem ustępuje po wymianie oleju. Wtedy jest spokój na jakieś 6-7 tys. km i powraca jak bumerang. Czy ktoś wie co wystarczy wymienić w silniku aby olej starczał na normalne 15 tys. ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sądzę, że jest uszkodzony czujnik poziomu oleju. Z ciekawości na jakim oleju jeździsz? Może po przejechaniu tych km olej traci swoje wartości?

Komputer nie wywala błędu czujnika? 

Nie musisz odkręcać korka, kontrolka gaśnie po otwarciu i zamknięciu maski jednak po jakimś czasie znów się zapali. Jeżeli lejesz dobry olej i poziom oleju jest to ja stawiam na czujnik. 

Pozdrawiam,

Darek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety, czujnik jest w porządku i otwarcie maski nic nie zmienia. Nawet wyjęcie bagnetu nic nie daje, trzeba odkręcić korek wlewu oleju. Próbowałem już i 5W-30 i 10W-30 marki od motula przez castrola po Liqui Molly. Tak własnie mi mechanik mówił że to może być wina DPF, że wtedy zrzuca trochę ropę do oleju i z czasem traci swoje właściwości. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, kolihami napisał:

Niestety, czujnik jest w porządku i otwarcie maski nic nie zmienia. Nawet wyjęcie bagnetu nic nie daje, trzeba odkręcić korek wlewu oleju. Próbowałem już i 5W-30 i 10W-30 marki od motula przez castrola po Liqui Molly. Tak własnie mi mechanik mówił że to może być wina DPF, że wtedy zrzuca trochę ropę do oleju i z czasem traci swoje właściwości. 

Miałem ten sam problem w BRD, natomiast tak jak koledzy wyżej pisali otwarcie/zamknięcie maski kasowało błąd, który po jakimś tam czasie się pojawił znów, mimo że oleju było trochę poniżej niż pół.

3-4 razy powtórzyła mi się ta sytuacja i dolałem trochę oleju, bo stwierdziłem że wole spać spokojnie, bo nigdy nic nie wiadomo i jak ręką odciął - nie wywala błędu już x czasu.

Sprawdź na zimnym po nocy najlepiej ile masz na bagnecie, może faktycznie masz mało i czujnik rzuca komunikatem na kompie że jest minimalny stan. Lepiej jak to robi wcześniej niż byłoby za późno. . :whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Dandusiek napisał:

Miałem ten sam problem w BRD, natomiast tak jak koledzy wyżej pisali otwarcie/zamknięcie maski kasowało błąd, który po jakimś tam czasie się pojawił znów, mimo że oleju było trochę poniżej niż pół.

3-4 razy powtórzyła mi się ta sytuacja i dolałem trochę oleju, bo stwierdziłem że wole spać spokojnie, bo nigdy nic nie wiadomo i jak ręką odciął - nie wywala błędu już x czasu.

Sprawdź na zimnym po nocy najlepiej ile masz na bagnecie, może faktycznie masz mało i czujnik rzuca komunikatem na kompie że jest minimalny stan. Lepiej jak to robi wcześniej niż byłoby za późno. . :whistling:

Oleju jest tak 3/4, nie schodzi nigdzie. Dziwna sprawa, najbardziej podejrzewam że może jakoś jest sprawdzana lepkość i po prostu olej faktycznie jest już do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, kolihami napisał:

najbardziej podejrzewam że może jakoś jest sprawdzana lepkość

Nie słyszałem o czymś takim, bynajmniej w naszych Audi. Musiałby być jakiś dodatkowy czujnik i inne elektroniczne zabawki.

Jedynie, to jak prawie w każdym aucie serwis OIL tzw. się zapala, ale to opiera się na przejechanym dystansie lub czasie od ostatniej wymiany także sądzę, że nie ma to pokrewieństwa z "lampka alladyna" no chyba, że się myle w tym temacie to proszę o sprostowanie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie to byłoby zbyt piękne aby było prawdziwe że to tylko jakaś elektroniczna pierdoła. A Drodzy Państwo, możliwe żeby to był problem z odmą w kapie silnika? Że nie funkcjonuje prawidłowo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...