Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Błąd przepływomierza, check, ESP, drgania


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Panowie,

Pacjent Audi a4 b6, 3.0 ASN quattro tiptronic z instalacją LPG Stag.

Błędy jakie wyskakują po podpięciu komputera to:

- 16486 mass air flow sensor : signal too Low

- I błąd g42

Borykam się z ciągłym błędem przepływomierza. Zaraz po skasowaniu wyskakuje różnie, raz od razu, raz po przejechaniu 60km. Nie ma tutaj zasady. W pierwszej kolejności zapala się kontrolka ESP, a dopiero po jakimś czasie (nawet 20min) zapala się check engine. Wszystko to dzieje się nie zależnie czy jeżdżę na benzynie czy na gazie.

W momencie kiedy silnik nie wykryje błędów, tzn zaraz po skasowaniu obroty na wolnych strasznie skaczą i wypadają zapłony. Z wypadaniem zapłonów jest różnie, raz jeden raz drugi. Przez ten okres już chyba zdążyły wszystkie wypaść.

Co jeszcze? Zanim silnik złapie temperaturę 70 stopni na gazie to silnik na wolnych gaśnie.

Do tej pory zostało zrobione:

- regulacja lpg,

- wymieniony przepływomierz na nowy ori,

- sprawdzony sterownik od przepływki i wymieniony rezystor bo coś tam było nie tak,

- sprawdzone i poprawione wtyczki przepływki,

- wymienione wtryski,

Mój mechanik nie ma już pomysłów, mnie chodzi po głowie jeszcze czujnik odpowietrzania skrzyni korbowej ale po co go wymieniać skoro nie wiem czy w ogóle wpłynie to na poprawę.  Kasy już popłynęło sporo i dalej to samo.

Proszę o jakieś porady osób które miały podobne problemy. na co mogę jeszcze zwrócić uwagę, co ewentualnie sprawdzić, wymienić.

Pozdrawiam i zapraszam do dyskusji.

 

Opublikowano

Zrób log dynamiczny 2+33 na pb i lpg, każdorazowo kasując przed tym błędy nawet jak ich nie ma.

Opublikowano

Dzięki za info, w weekend porobię logi i wrzucę dane. 

Opublikowano

Sprawdź wtyczki, za komputerem silnika, czy nie są zaśniedziałe.

I oczywiście wiązkę od przepływomierza do sterownika. 

Opublikowano (edytowane)

Witam ponownie, wrzucam logi dynamiczne z kanałów 002 i 033 dla lpg i pb.

 dodatkowo 090 .Jak to wygląda?

Co do wtyczek to wyglądają ok :(

 

002-lpg.csv 02-pg2.csv 033-pb.csv 33-lpg2.csv

90-lpg.csv 90-pb.csv

Edytowane przez Kac_K
Opublikowano

Po pierwsze logi robimy parami, a nie pojedynczo!!! Czyli 2+33. Żeby sprawdzić rozrząd to odczytaj wartości, a najlepiej zrób screena z grupy 93.

Co do problemu to przepływka w c**j zaniża i jest mega ubogo na gazie. Masz ori przepływkę? W 3.0 były chyba z hitachi i taka ma siedzieć, nic innego. Ogarnij przepływ, wystrój gaz na korekty u kogoś kumatego i będzie ok.

Opublikowano

Dzięki ;) będę na przyszłość pamiętał że logi robi się parami. 

Co do przepływki to robiłem próby na przepływce kuzyna. Ma identyczne audi. Na jego były takie same problemy. 

W trakcie logów, co chwilę wywalało bład cylindrów. Screen w załącznikach. Dodatkowo dorzucam kolejne pomiary. 

gaz był na regulacji. Podobno jest ok. Czy te błędy to wina gazu?

54203981_264663727748818_9086394560438861824_n.png

93-pb-statyczny.csv 93-lpg-statyczny.csv 93-pb-dyn.csv 93-lpg-dyn.csv 02-33-lpg-dyn.csv 2-33-pb-dyn.csv

Opublikowano (edytowane)

Z rozrządem jest raczej ok. Teraz na tych logach przepływ na pb jest przyzwoity. Lpg jest na maksa ubogo więc zmień gazownika albo zarżniesz głowice.

Błędy masz od wypadania zapłonów. Jak tam świece, cewki? Te błędy pokazują się po jeździe tylko na lpg czy na pb też? Pojeździj na samej benzynie i sprawdź. Jak masz tak ubogo lpg to rozwala też mapę benzyny.

Edytowane przez przem8
Opublikowano

Błędy pokazują się również na pb, jutro pojeżdzę jeszcze na pb i będę miał pewność. Co do świec sprawdzę je jak najszybciej i dam znać. 

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...