Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Nierówna praca silnika na zimnym i niskich obrotach


dawidreclaw94

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Posiadam a4 b6 1.8t 163km BFB z gazem Stag który był zamontowany ok 6 msc temu.

Problem polega na tym, że auto na zimnym silniku chodzi praktycznie bezbłędnie,

jak się rozgrzeje to przy dodawaniu gazu następuje niepłynne przechodzenie na wyższe obroty "auto się dławi" i szarpie

Na gazie jest masakra - strach jechać, na benzynie sytuacja wygląda lepiej ale też nie jest tak jak powinno.

Sytuacja wystąpiła praktycznie z dnia na dzień.

Na wysokich obrotach auto chodzi dość przyzwoicie, problem występuje na niskich obrotach.

Na biegu jałowym na gazie trzęsie budą, na benzynie też trzęsie ale nie aż tak.

Załączam kody błędów. Ten błąd z katalizatorem trwa praktycznie rok - ze swojego zaniedbania nic z tym nie robiłem ale w najbliższym czasie postaram się oddać kata do firmy regenerującej albo kupić nowy (zastanowię się)

Drugi błąd wyskoczyć praktycznie od razu jak zaczęły się problemy z dławieniem.

Kupiłem 4x świece zapłonowe Boscha, jedną cewke zapłonową Boscha na próbę i zawór odpowietrzenia skrzyni korbowej ale czekam na dostawę. Jak będzie to powymieniam i napiszę czy to coś pomogło.

Jakieś inne sugestie, uwagi?

Pozdrawiam

p0420.png

p0441.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, dawidreclaw94 napisał:

Kupiłem 4x świece zapłonowe Boscha

Zacznij od wymiany na dedykowane świece ngk pfr6q. Z tych błędów można wróżyć, że masz nieszczelny układ evap, zatkany kat lub jego błąd przez źle wystrojone lpg.

Należałoby zrobić komplet logów opisanych w tym temacie

Chodzi Ci o zaworek jednokierunkowy odmy czy o tego grzybka? Jeśli na odpalonym silniku nie zasysa Ci korka wlewu oleju to ten zaworek jednokierunkowy jest sprawny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Wymieniłem ten zawór plastikowy (załączam obrazek)

problem nadal istnieje.. w sobotę biorę się za świece

ps. to jest normalne że EVAP wydaje dzwięk "tykania" przez cały czas?

indeks.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, dawidreclaw94 napisał:

przez cały czas?

Jak tyka to znaczy, że działa i tak ma być :D

Ten zaworek odmy rzadko się psuje. Logi coś by może  powiedziały, a tak to wymienisz w c**j części bez efektu ?

Edytowane przez przem8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaworek wymieniłem bo był już wcześniej pękniety i klejony silikonem - szwagier się upierał, że to może być to :D

Mogę jakoś logi sam zrobić? Mam kabel OBD2 ale mój program SDPROG nie ma zbyt dużo opcji a po skasowaniu błędu "check engine" ten błąd nie pojawia się ponownie mimo, że przejehałem kilkadzięsiąt KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W podanym wcześniej poście masz co i jak, a vag/vcds jest do pobrania na forum. Nie wiem czy ten kabel co masz jest kompatybilny z vag/vcds.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem rozwiązany (przynajmniej póki co)

- wymienione 4 świece na boscha

- 1 cewka MAPCO

auto działa prawidłowo na zimnym i rozgrzane oraz na benzynie i na gazie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mała aktualizacja tematu:

nie kupujcie nic co nie jest boschem z elektroniki lub kupujcie na własne ryzyko

nowa cewka MAPCO wywalała cały czas błąd na cylindrze - zmieniłem ją na nową cewkę boscha i jak ręką odjął.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...