maxxiuu Opublikowano 16 Marca 2019 Opublikowano 16 Marca 2019 (edytowane) Witam Mam problem i będę wdzięczny za wszelkie sugestie. Na wstępie dodam iż samochód pracuje normalnie, książkowo bez żadnych niepokojących oznak tymniemniej jest to wszystko dziwne. Miesiąc temu po przejechaniu rano kilku kilometrów zgaszeniu auta i powrocie do niego po kilku minutach oraz próbie odpalenia samochód odmówił odpalenia z guzika zmuszony byłem przytrzymać guzik, samochód pokręcił dłużej niż normalnie i odpalił - tak to wyglada : Problem ustał wiec to zignorowałem, jednakże zaczyna robić to coraz częściej co jest niepokojące, kilka razy już nawet w czasie jazdy zaświeciła się kontrolka check. Po podłączeniu komputer wskazał błąd P0016 poniżej zrzut. Po wykasowaniu błąd wraca zaraz. Samochod kupiłem rok temu, zrobiłem nim 15k, ostatnio wymieniałem olej i filtry. Po zakupie (rok temu) nawalił silnik i na gwarancji była naprawa przy której robione / wymieniane były : - 4 z świece zapłonowe - napinacz paska wielerowkowego - napinacz łańcucha rozrządu - uszczelniacz wału od strony chłodnic - nowe śruby do głowicy - głowica po planowaniu i oczyszczeniu - nowa uszczelka głowicy - nowa uszczelka pod Vacu pompę - uszczelnienie chłodzenia turbiny - płyn chłodniczy - płyn wspomagania - uszczelki pod kolektor wydechowy - przegląd klimatyzacji (dobicie czynnika do pełna ) To są najważniejsze sprawy. Może być że jeszcze jakieś drobne elementy. Nie istotne w całym zestawieniu. Zapytacie pewnie jeszcze co tez stało się zaraz po zakupie ze musieli naprawiać auto ? Zacytuje odpowiedz jaka dostałem po diagnozie ponieważ nie znam się na tym: ”Odpowiadając na Pana wczorajsze pytanie, wysyłam zdjęcie tzw. dzwigienki zaworowej z hydrauliką. Jest tam widoczna mała podkładka, a właśnie na drugim cylindrze na jednym zaworze ona pękła. Spowodowało to skrzywienie całej dzwigienki przez co zawór się podparł i nie chciał się zamknąć. Mechanik gdy wyprostował dzwigienke srubokretem ,zawór wskoczył na swoje miejsce, ale tak czy inaczej zdecydowaliśmy o sprawdzeniu całej głowicy. Spinka która pękła została odnaleziona w narożniku głowicy, więc całe szczęście nie poleciała na tłok.” Edytowane 16 Marca 2019 przez maxxiuu
indiapapa Opublikowano 28 Marca 2019 Opublikowano 28 Marca 2019 P0016 Ross Tech wiki Jeśli połączenie między czujnikami jest ok to górne wałki nie zgrywają się z wałem korbowym - trzeba sprawdzić Ustawienie wałków Jak różnica wyjdzie inna to niestety auto trzeba zabrać do warsztatu na ponowne ustawianie łańcucha.
maxxiuu Opublikowano 17 Lipca 2019 Autor Opublikowano 17 Lipca 2019 Problem rozwiązany Przyczyna: rozciągnięty łańcuch o prawie 5mm Wymieniono kompletny rozrząd, koszt z robocizna 2000 zł Przebieg 198000
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się