Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wstrząsy (drgania) przy skręcaniu [quattro]


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Nabyłem niedawno Audi A4 B6 z napędem quattro jestem zielony jeżeli chodzi o 4x4 lecz kolega podpowiedział mi, że może to być problem ze złą zbieżnością i dlatego autko przy mocnym skręcie wpada w drgania (podskakuje).

Opublikowano
19 minut temu, WiernY napisał:

Witam,

Nabyłem niedawno Audi A4 B6 z napędem quattro jestem zielony jeżeli chodzi o 4x4 lecz kolega podpowiedział mi, że może to być problem ze złą zbieżnością i dlatego autko przy mocnym skręcie wpada w drgania (podskakuje).

ale na postoju czy w czasie jazdy czy jak? Opisz dokładnie sytuacje

Opublikowano

Kierownica na maxa np. w prawo i tak przy 5km/h (na pół sprzęgle) trzęsie budą. Jak ruszam prosto taka sytuacja się nie zdarza.

Opublikowano
18 minut temu, WiernY napisał:

Kierownica na maxa np. w prawo i tak przy 5km/h (na pół sprzęgle) trzęsie budą. Jak ruszam prosto taka sytuacja się nie zdarza.

Jest to dosyć normalne. Tak działa torsen, że jak jest różnica prędkości przodu i tyłu to on sie spina na stałe. Niektóre b6/7 quattro tak nie robią a inne robią i nie wiem od czego to zależy- ale na pewno nie ma sie czym przejmować. Nie mniej jednak jeżeli dopiero co kupiłeś samochód to zbieżność wypadało by przynajmniej sprawdzić :)

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Dzięki serdecznie! :)

Opublikowano

U mnie np drgań nie ma ale słychać jak mechanizmy różnicowe  się blokują.  Na poprzedniej skrzyni miałem drgania Ale po wymianie jest Oki. 

Dziś w b6 kolegi sprawdziliśmy i on ma ciszę przy starcie na skreconych kołach:)

 

Opublikowano

Zawsze takie drgania muszą być? U siebie tego nie zauwazylem, hmm.

Opublikowano

Zauważyłem u siebie, że po ustawieniu pełnej geometrii i zmianie opon na bardziej miękkie tych drgań praktycznie nie ma.
Na starych twardych oponach była masakra.

Opublikowano

tez zauważyłem ,że np na 18 kołach bardziej słychać niż na 16. 

ciekaw jestem , bo kolega będzie wkładać taki zestaw jak ja mam czyli skrzynie gve z 2 tfsi do swojej b6 i teraz na ori quattro z 5 biegową skrzynią ma cicho przy starcie na skręconych a zobaczymy po zmianie skrzyni jak to będzie:)

Opublikowano

U mnie troche to zjawisko ustało po wymianie oleju w skrzyni. Ale mówie wam, nie ma się czym przejmować - taka zasada działania torsena. Mam tu na podwórku s4b6 z przebiegiem 200k i też czuć że spina przy mocnym skręcie i małej prędkości.

Opublikowano
Godzinę temu, misiek95 napisał:

U mnie troche to zjawisko ustało po wymianie oleju w skrzyni. Ale mówie wam, nie ma się czym przejmować - taka zasada działania torsena. Mam tu na podwórku s4b6 z przebiegiem 200k i też czuć że spina przy mocnym skręcie i małej prędkości.

Ja wlalem taki środek z liqi molly   dużo lżej skrzynia działa.  Kolega MemberA4 mi polecił. 

A olej brałeś ori? 

Też myślę na jesień żeby wymienić olej  

Opublikowano
23 minuty temu, Misieqq7 napisał:

Ja wlalem taki środek z liqi molly   dużo lżej skrzynia działa.  Kolega MemberA4 mi polecił. 

A olej brałeś ori? 

Też myślę na jesień żeby wymienić olej  

Czy biegi ci wchodzą może lżej?

Opublikowano
16 minut temu, Emejcz napisał:

Czy biegi ci wchodzą może lżej?

Tak właśnie chodzą lżej chodź nie było źle przed dodaniem tego środka  wchodziły ok, Ale po dodaniu jest jeszcze lepiej. 

Opublikowano
7 godzin temu, Misieqq7 napisał:

A olej brałeś ori?

Brałem Castrola polecanego na forum. Ja też polecam. Dwie moje skrzynie wyleczył z problemów z 3 biegiem.

W ori przeszkadzała mi cena

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...