Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[2,5TDI B6] Problem z niedziałającym cylindrem


sidus7

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Tak jak napisałem mam zamiar stac się posiadaczem takiego audi. Trochę handluje samochodami lecz potrzebuje waszej porady. Znalazłem w Niemczech Audi A4 2,5TDI quattro, 6 biegów, klimatyzacja, elektryka itp, sedan, czarna. Rocznik 2001 (grudzień) serwisowana, przebieg 200tys.

Niestety w tym audi jest jeden problem, kupujący twierdzi że nie działa w nim jeden cylinder, tzn. samochód aktualnie chodzi na 5 a nie na 6. Teraz pytanie do was, co to może być za usterka i ile może kosztować naprawa jej? Wiem że może być mase mozliwości ale taka najprawdopodobniejsza. Za około tydzień będe ją oglądał i musze podjąc decyzje.

PS: opisałem te audi, do niedawna siedziałem tylko w pasatach B5FL, B6 itp, nie znam się zbytnio, ile takie audi (sprawne) jest warte na polskim rynku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo możliwe że spadły dźwigienki (koszt naprawy około 5-6 tyś.) albo któryś wtrysk siedzi lub pompa się kończy. Naprawy to przeważnie koszt od 2 tyś w górę przy tym silniku, oczywiście jeśli chodzi o grubsze sprawy.

Możliwe też że nie ma ciśnienia na którymś cylindrze, wtedy to już większa robota (głowica do zdjęcia, sprawdzenia, możliwe że pierścienie)

Gdy diesel nie chodzi na jeden to albo nie dostaje paliwa albo nie ma ciśnienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przynajmniej bez pomiaru kompresji, nie ma mozliwosci weryfikacji przyczyny.

przy zakupie w ciemno załozyłbym bezpieczny koszt naprawy na poziomie 10.000 PLN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pomiar kompresji może nie zweryfikować przyczyny, zamień miejscami wtryski z tym cylindrem, który nie pali i się dowiesz czy wina leży po stronie wtrysku - raczej to właśnie obstawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach