Aydaho Opublikowano 8 Marca 2009 Opublikowano 8 Marca 2009 moze ktos ma jakis pomysl - bo niewiem co padaZaczelo sie sporadycznie a teraz za kazdym razem przy odpaleniu zminego siilnika na FIS pojawia sie duzy czerwony napis ( BREAK ). Przekrecam kluczyk, wszystkie ikony gasna (standardowa procedura) ale na chwile blyska kontrolka ABSu i cos jeszcze (teraz nie pamietam ) ..no i po tym zawsze wywala napis ( BREAK )Na VAGu w hamulcach nie ma zadnego bledu - nawet okresowegoKlocki wygladaja zdrowo ( wymienione jakies 7 m-cy temu )Hamuje ok. Start na cieplo - komunikatu nie ma.z gory dzieki za podpowiedzi ------------------------------------------------------EDIT -----------------------------Po wymianie czujnika bez zmian - jakieś pomysły ?? ---------------------- Rozwiązanie problemu --------------------------------------------zeby oszczędzić Wam czytania całego watku. Wyjasniam tutaj w skróciePrzyczyną opisanego powyżej problemu okazał się chwilowy spadek napięcia podczas rozruchu ( ponizej 11V ). Czujniki ABS i ESp dają wtedy na moment sygnał dysfunkcjonalności układu czego wynikiem jest wygenerowanie napisu BRAKE na FIS.W pierwszej kolejności należy podładować akumulator. Jeżeli problemu po ładowaniu nie będzie to znaczy że aku był słaby i (raczej) powinno go się już wymienić. W mom przypadku ładowanie aku pomogło ale tylko na dwa dni.. stan krytyczny i znowu sie rozładował.Jeżeli natomiast w czasie jazdy zapala Wam się kontrolka ESP sprawdzić należy 'włącznik stopu' - dla AWX/AVF ma numer 1K2 945 511pozdrawiamAdaho
grzanek85 Opublikowano 8 Marca 2009 Opublikowano 8 Marca 2009 Chwilowy spadek napięcia poniżej poziomu działania ABS-u. Pewnie aku już się kończy i na zimnym ciężko mu wyrobić.
Aydaho Opublikowano 8 Marca 2009 Autor Opublikowano 8 Marca 2009 o tym nie pomyslalem. Mozesz miec racje sprawdze aku jutro
boberek Opublikowano 9 Marca 2009 Opublikowano 9 Marca 2009 no włąsnie ja miałem cos podobnego w moim golfie MK 4
boberek Opublikowano 9 Marca 2009 Opublikowano 9 Marca 2009 tak zdecydowanie albo najpierw spróbuj naładowac
letallec Opublikowano 9 Marca 2009 Opublikowano 9 Marca 2009 Ostatnio tez mi sie pojawil jednorazowo komunikat BRAKE. Aku ma 1,5 roku
Aydaho Opublikowano 9 Marca 2009 Autor Opublikowano 9 Marca 2009 narazie spróbuję prostownika ps. dziękuję za modyfiakcje nazwy wątku ale NIE mam problemu z hamulcami i celowo go tak nie nazywałem
letallec Opublikowano 9 Marca 2009 Opublikowano 9 Marca 2009 ps. dziękuję za modyfiakcje nazwy wątku ale NIE mam problemu z hamulcami i celowo go tak nie nazywałem Ten co Ci go zmienił, powinien znowu go poprawic :gwizdanie: BREAK to nie BRAKE :polew:
Aydaho Opublikowano 9 Marca 2009 Autor Opublikowano 9 Marca 2009 racja w sumie tu sam moge wyedytowac
Gość dzikidzidz Opublikowano 9 Marca 2009 Opublikowano 9 Marca 2009 Zaczelo sie sporadycznie a teraz za kazdym razem przy odpaleniu zminego siilnika na FIS pojawia sie duzy czerwony napis ( BREAK ). Przekrecam kluczyk, wszystkie ikony gasna (standardowa procedura) ale na chwile blyska kontrolka ABSu i cos jeszcze (teraz nie pamietam ) ..no i po tym zawsze wywala napis ( BREAK ) Na VAGu w hamulcach nie ma zadnego bledu - nawet okresowego Ten błąd , też rozgryzłem u siebie. Sporadyczny, z vaga wynika, że czujnik pod pedałem hamulaca "stracił ważność" . czyli do wymiany , muszę się wybrać do ASO, koszt wg tego co się zorientowałem około 40-50 zł. Wymiana prosta, wystarczy ściągnąć osłonę nad pedałami, ponoć jest na wierzchu - sprawdzę.. Oprócz wykrzynkia i 3krotnego sygnału dzwiękowego, na chwilę wcześniej zapalają się na moment kontrolka ABS i ESP - tak do wyjaśnienia. A tu link naszego kolegi z muvi z tym błędem: http://www.youtube.com/watch?gl=PL&hl=pl&v=ETEE3eOuBnQ pozdrawiam dzidz
Aydaho Opublikowano 9 Marca 2009 Autor Opublikowano 9 Marca 2009 OO żesz - to jest właśnie to !!! Dzidz dzięki - czyli aku zostaje na miejscu. Mniejsze koszta
boberek Opublikowano 9 Marca 2009 Opublikowano 9 Marca 2009 hmm myslałem ze jak sie czujnik rozwali to mryga kontorolka od świec zarowych ale jak nie to czujnik w ASO 30 zł
Gość dzikidzidz Opublikowano 9 Marca 2009 Opublikowano 9 Marca 2009 najlepsze są takie błędy, nie wiadomo o co chodzi... Ja u siebie sprawdzałem wszystko, odnośnie hamulców. Aczkolwiek z tego co zrozumiałem, a Marek mi tłumaczył, to, że jezeli czujnik padnie na amen ten wykrzynik powinien migać cały czas, a to jest doskonały moment, żeby ktos nam na d*pie zaparkował, bo się światełka z tyłu nie pokazały... ot takie rozważnia pod wpływem pogody pozdro
Aydaho Opublikowano 9 Marca 2009 Autor Opublikowano 9 Marca 2009 jade do ASO po czujnik zastanawia mnie tylko jedno - czemu wali tylko na zimnym :mysli:
Gość dzikidzidz Opublikowano 9 Marca 2009 Opublikowano 9 Marca 2009 hmm myslałem ze jak sie czujnik rozwali to mryga kontorolka od świec zarowych ale jak nie to czujnik w ASO 30 zł Niby logiczne, świece sa najbardziej powiązane z hamulcami, też się grzeją Może w starszych rocznikach tak było... Pozatym Marek tak poczynił , że wymusił pojawianie się tego komunikatu na wyświetlaczu, bezpośrednio z kompa, czyli jakoś tam rozłączał obwód - sorki za trochę malkontectwa w opisie "przypadku", ale niewiele mnie aspekt techniczny całej operacji interesował :gwizdanie: grunt, że ma działać
Aydaho Opublikowano 9 Marca 2009 Autor Opublikowano 9 Marca 2009 koszt czujnika 37 pln za godzinę odbieram - jutro na spociszu rezanko i dam znać czy ten czujnik padł
Gość dzikidzidz Opublikowano 9 Marca 2009 Opublikowano 9 Marca 2009 zastanawia mnie tylko jedno - czemu wali tylko na zimnym : U mnie przez ostatni tydzień był spokój, temp w garażu 8 stp, nic czysto, od soboty znowu wywala, jak postoi kilka godzin na zewnątrz też wywala błąd, a fakt jak silnik ciepły to nic nie pokazuje, jedyne czym sobie tłumacze to błąd spradyczny, związany z tym, że na zimnym jest największe obciązenie układu elektrycznego i spadki napięcia, podobną sytuację miałem jak wywalał błąd sporadyczny poduszki bocznej, na początku co 700km, a pod koniec przy każdym odpaleniu auta - i dezaktywacja całego układu poduszek...
AndyN Opublikowano 9 Marca 2009 Opublikowano 9 Marca 2009 Może pomoże: http://www.a4-klub.pl/smf/b6_avf_kontrolka_esp_i_swiatlo_stop-t53510.0.html Jeśli to rzeczywiście ten czujnik to warto wymienić. "Mina jadącego za nami .... Bezcenna" U mnie zapalała się kontrolka ESP i zapisywało błąd w kontrolerze. stary kod czujnika stopu 3B0 945 511A jest podobno wycofany z produkcji i zastąpiono go czujnikiem o numerze katalogowym 1K2 945 511 jakby się komuś to przydało.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się