Jump to content
3 3
Aydaho

Komunikat BREAKE przy uruchamianiu silnika

Recommended Posts

moze ktos ma jakis pomysl - bo niewiem co pada

Zaczelo sie sporadycznie a teraz za kazdym razem przy odpaleniu zminego siilnika na FIS pojawia sie duzy czerwony napis ( BREAK ). Przekrecam kluczyk, wszystkie ikony gasna (standardowa procedura) ale na chwile blyska kontrolka ABSu i cos jeszcze (teraz nie pamietam ) ..no i po tym zawsze wywala napis ( BREAK )

Na VAGu w hamulcach nie ma zadnego bledu - nawet okresowego

Klocki wygladaja zdrowo ( wymienione jakies 7 m-cy temu )

Hamuje ok. Start na cieplo - komunikatu nie ma.

z gory dzieki za podpowiedzi :notworthy:

------------------------------------------------------EDIT -----------------------------
Po wymianie czujnika bez zmian - jakieś pomysły ??





---------------------- Rozwiązanie problemu --------------------------------------------

zeby oszczędzić Wam czytania całego watku. Wyjasniam tutaj w skrócie

Przyczyną opisanego powyżej problemu okazał się chwilowy spadek napięcia podczas rozruchu ( ponizej 11V ). Czujniki ABS i ESp dają wtedy na moment sygnał dysfunkcjonalności układu czego wynikiem jest wygenerowanie napisu BRAKE na FIS.

W pierwszej kolejności należy podładować akumulator. Jeżeli problemu po ładowaniu nie będzie to znaczy że aku był słaby i (raczej) powinno go się już wymienić. W mom przypadku ładowanie aku pomogło ale tylko na dwa dni.. stan krytyczny i znowu sie rozładował.

Jeżeli natomiast w czasie jazdy zapala Wam się kontrolka ESP sprawdzić należy 'włącznik stopu' - dla AWX/AVF ma numer 1K2 945 511

pozdrawiam
Adaho

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chwilowy spadek napięcia poniżej poziomu działania ABS-u. Pewnie aku już się kończy i na zimnym ciężko mu wyrobić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

o tym nie pomyslalem. Mozesz miec racje :good:

sprawdze aku jutro

Share this post


Link to post
Share on other sites

wymiana aku pomogła ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostatnio tez mi sie pojawil jednorazowo komunikat BRAKE. Aku ma 1,5 roku :mysli:


logo A4KP_new_250x80.jpg

1.9 AVF LX7Z/0.60 sprzedany

2.0 CNHA LY9B w użytkowaniu

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

narazie spróbuję prostownika

ps. dziękuję za modyfiakcje nazwy wątku ale NIE mam problemu z hamulcami i celowo go tak nie nazywałem :cool1:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ps. dziękuję za modyfiakcje nazwy wątku ale NIE mam problemu z hamulcami i celowo go tak nie nazywałem :cool1:

Ten co Ci go zmienił, powinien znowu go poprawic :gwizdanie: BREAK to nie BRAKE :polew: :polew: :polew:


logo A4KP_new_250x80.jpg

1.9 AVF LX7Z/0.60 sprzedany

2.0 CNHA LY9B w użytkowaniu

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

racja :polew:

w sumie tu sam moge wyedytowac :naughty:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest dzikidzidz

Zaczelo sie sporadycznie a teraz za kazdym razem przy odpaleniu zminego siilnika na FIS pojawia sie duzy czerwony napis ( BREAK ). Przekrecam kluczyk, wszystkie ikony gasna (standardowa procedura) ale na chwile blyska kontrolka ABSu i cos jeszcze (teraz nie pamietam ) ..no i po tym zawsze wywala napis ( BREAK )

Na VAGu w hamulcach nie ma zadnego bledu - nawet okresowego

Ten błąd , też rozgryzłem u siebie.

Sporadyczny, z vaga wynika, że czujnik pod pedałem hamulaca "stracił ważność" :). czyli do wymiany , muszę się wybrać do ASO, koszt wg tego co się zorientowałem około 40-50 zł. Wymiana prosta, wystarczy ściągnąć osłonę nad pedałami, ponoć jest na wierzchu - sprawdzę..

Oprócz wykrzynkia i 3krotnego sygnału dzwiękowego, na chwilę wcześniej zapalają się na moment kontrolka ABS i ESP - tak do wyjaśnienia.

A tu link naszego kolegi z muvi z tym błędem:

http://www.youtube.com/watch?gl=PL&hl=pl&v=ETEE3eOuBnQ

pozdrawiam dzidz

Share this post


Link to post
Share on other sites

OO żesz - to jest właśnie to !!!

Dzidz dzięki - czyli aku zostaje na miejscu. Mniejsze koszta :good:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm myslałem ze jak sie czujnik rozwali to mryga kontorolka od świec zarowych ;)

ale jak nie to czujnik w ASO 30 zł :)


pozdrawiam Boberek

https://www.facebook.com/bvrgarage

#bvrgarage

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest dzikidzidz

najlepsze są takie błędy, nie wiadomo o co chodzi...

Ja u siebie sprawdzałem wszystko, odnośnie hamulców.

Aczkolwiek z tego co zrozumiałem, a Marek mi tłumaczył, to, że jezeli czujnik padnie na amen ten wykrzynik powinien migać cały czas, a to jest doskonały moment, żeby ktos nam na d*pie zaparkował, bo się światełka z tyłu nie pokazały...

ot takie rozważnia pod wpływem pogody :)

pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites

:notworthy: jade do ASO po czujnik

zastanawia mnie tylko jedno - czemu wali tylko na zimnym :mysli: :mysli: :mysli:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest dzikidzidz

hmm myslałem ze jak sie czujnik rozwali to mryga kontorolka od świec zarowych ;)

ale jak nie to czujnik w ASO 30 zł :)

Niby logiczne, świece sa najbardziej powiązane z hamulcami, też się grzeją :)

Może w starszych rocznikach tak było...

Pozatym Marek tak poczynił :), że wymusił pojawianie się tego komunikatu na wyświetlaczu, bezpośrednio z kompa, czyli jakoś tam rozłączał obwód - sorki za trochę malkontectwa w opisie "przypadku", ale niewiele mnie aspekt techniczny całej operacji interesował :gwizdanie:

grunt, że ma działać

Share this post


Link to post
Share on other sites

koszt czujnika 37 pln za godzinę odbieram - jutro na spociszu rezanko i dam znać czy ten czujnik padł :decayed:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest dzikidzidz

zastanawia mnie tylko jedno - czemu wali tylko na zimnym :

U mnie przez ostatni tydzień był spokój, temp w garażu 8 stp, nic czysto, od soboty znowu wywala, jak postoi kilka godzin na zewnątrz też wywala błąd, a fakt jak silnik ciepły to nic nie pokazuje, jedyne czym sobie tłumacze to błąd spradyczny, związany z tym, że na zimnym jest największe obciązenie układu elektrycznego i spadki napięcia, podobną sytuację miałem jak wywalał błąd sporadyczny poduszki bocznej, na początku co 700km, a pod koniec przy każdym odpaleniu auta - i dezaktywacja całego układu poduszek...

Share this post


Link to post
Share on other sites

poświęce te 37 pln w imię nauki :naughty:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może pomoże: http://www.a4-klub.pl/smf/b6_avf_kontrolka_esp_i_swiatlo_stop-t53510.0.html

Jeśli to rzeczywiście ten czujnik to warto wymienić. "Mina jadącego za nami .... Bezcenna" :evil:

U mnie zapalała się kontrolka ESP i zapisywało błąd w kontrolerze.

stary kod czujnika stopu 3B0 945 511A jest podobno wycofany z produkcji i zastąpiono go czujnikiem o numerze katalogowym 1K2 945 511 jakby się komuś to przydało.

OOOO sprzedane, na forum zaglądam sporadycznie, na PW odpowiadam jeszcze rzadziej

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm myslałem ze jak sie czujnik rozwali to mryga kontorolka od świec zarowych ;)

ale jak nie to czujnik w ASO 30 zł :)

Niby logiczne, świece sa najbardziej powiązane z hamulcami, też się grzeją :)

Może w starszych rocznikach tak było...

Pozatym Marek tak poczynił :), że wymusił pojawianie się tego komunikatu na wyświetlaczu, bezpośrednio z kompa, czyli jakoś tam rozłączał obwód - sorki za trochę malkontectwa w opisie "przypadku", ale niewiele mnie aspekt techniczny całej operacji interesował :gwizdanie:

grunt, że ma działać

wiesz co az wyciagne czujnik od hamulca i zobacze z czystej ciekawości

w golfie mrugała kontorlka świec żarowych i pokaywało napis


pozdrawiam Boberek

https://www.facebook.com/bvrgarage

#bvrgarage

Share this post


Link to post
Share on other sites

Adas, no to załóż nowy aku lub sprawdz stan tego co masz. Napodłączałeś różnych urządzeń(navi, bixenon) i może po prostu aku nie trzyma parametrów.


logo A4KP_new_250x80.jpg

1.9 AVF LX7Z/0.60 sprzedany

2.0 CNHA LY9B w użytkowaniu

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Adas, no to załóż nowy aku lub sprawdz stan tego co masz. Napodłączałeś różnych urządzeń(navi, bixenon) i może po prostu aku nie trzyma parametrów.

Na próbę mogę użyczyć reaktor od swojego traktora :decayed::evil:


OOOO sprzedane, na forum zaglądam sporadycznie, na PW odpowiadam jeszcze rzadziej

Share this post


Link to post
Share on other sites

Adas, no to załóż nowy aku lub sprawdz stan tego co masz. Napodłączałeś różnych urządzeń(navi, bixenon) i może po prostu aku nie trzyma parametrów.

:good:

spróbuję go prostownikiem rypnąć - jak to nie aku to już karwa nie wiem [br]Dopisany: 12 Marzec 2009, 10:48_________________________________________________

Adas, no to załóż nowy aku lub sprawdz stan tego co masz. Napodłączałeś różnych urządzeń(navi, bixenon) i może po prostu aku nie trzyma parametrów.

Na próbę mogę użyczyć reaktor od swojego traktora :decayed::evil:

spasiba Andrew - za wczorajszą pomoc również :notworthy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mojemu koledze tak sie działo ale w audi S2 93r, zawsze po odpaleniu a pozniej juz w czasie jazdy i podobno mu sie tarcze hamulcowe kończyły, wymienił tarcze i komunikatu nie ma, a od kończących sie klocków jest inna kontrolka (O) te boczne kreski mają nacięcia. NIe wiem czy w A4 moze być to samo ale to tylko moja sugestia, w starej B5 jak zamigał 3 razy wykrzyknik to znak ze aku juz pada

Share this post


Link to post
Share on other sites

dzięki ale to nie to. Zarówno tarcze jak i klocki są nowiutkie. Tarcze nie mają czujników więc tym bardziej to raczej problem elektroniki ABSu bądz tak jak letallec napisał - spadek napięcia poniżej normy

Share this post


Link to post
Share on other sites

ale klocki maja czujnik moze sie poprostu odpiął z kostki i tak jest albo sie zapyział i styka i dlatego dzwoni cały czas


pozdrawiam Boberek

https://www.facebook.com/bvrgarage

#bvrgarage

Share this post


Link to post
Share on other sites

ale klocki maja czujnik moze sie poprostu odpiął z kostki i tak jest albo sie zapyział i styka i dlatego dzwoni cały czas

I tylko na zimnym?? :mysli:


logo A4KP_new_250x80.jpg

1.9 AVF LX7Z/0.60 sprzedany

2.0 CNHA LY9B w użytkowaniu

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

ale klocki maja czujnik moze sie poprostu odpiął z kostki i tak jest albo sie zapyział i styka i dlatego dzwoni cały czas

nie dzwoni cały czas - tylko przy rozruchu. Klocki świeciłyby się cały czas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
3 3

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...