Krzychuxp7 Opublikowano 28 Kwietnia 2019 Opublikowano 28 Kwietnia 2019 Witam, mam problem z katalizatorem a mianowicie z jego uszkodzeniem, objawia się to metalicznym dzwonieniem podczas ruszania i przy około 2k obrotów na każdym biegu, wszedłem pod auto i zacząłem wszystko po kolei sprawdzać aż doszedłem do wydechu i zacząłem w niego lekko uderzać, idąc za dźwiękiem doszedłem do sedna, dzwonienie dochodzi z okragłej puszki za plecionką w której jest katalizator i tu jest problem jak to rozwiązać bo opcji jest kilka, wyciąć? Wymienić na nowy uniwersalny, wadzić używkę czy jeszcze coś innego można zrobić? Interesowała by mnie również wskazówka jak to zrobić w miarę sprawnie, trzeba zdemontować cały układ wydechowy tak? Jak się do tego zabrać krok po kroku by oszczędzić sobie zbędnej pracy?
MemberA4 Opublikowano 28 Kwietnia 2019 Opublikowano 28 Kwietnia 2019 (edytowane) nie wycinaj kata ze wzgledu na wzmozone kontrole emisji spalin odkręć kierownicę powietrza od pasa przedniego, wyciągnij druga część tej kierownicy z puszki filtra powietrza, zluzuj opaskę na rurze ssącej do turbo od puszki filtra, zdejmij tą rurę i wyciągnij puszkę tylko najpierw musisz wyciągnąć plastikowy kołek mocujący ta puszkę przy prawym błotniku i odczepić wtyczkę od przepływki następnie wyciągnij puszkę filtra do góry i wtedy masz dużo więcej miejsca odkręć odcinek rury od turbiny do złączki pod autem i po prostu wyciągnij dołem pod autem będziesz miał bezproblemowe dojscie do rozszczepienia kata od reszty rury wydechowej przy odkręceniu jednej nakrętki przy turbo potrzebny jest krótki klucz który przy kręceniu przejdzie pod przewodem smarowania turbiny (ja fajkowy klucz 12 uciąłem na odpowiednią długość i pomagam sobie zwykłym kluczem płasko-oczkowym jako przedłużka ) nie kupuj zamienników bo są tak słabo dopasowane i powodują napręzenia całego układu kup używke kata i wymień od razu sobie na zaś plecionkę przy katalizatorze bo moze kupiona z katem bedzie na wykończeniu Edytowane 28 Kwietnia 2019 przez MemberA4 1
Krzychuxp7 Opublikowano 28 Kwietnia 2019 Autor Opublikowano 28 Kwietnia 2019 ok, dzięki a powiesz jeszcze czy pasują katalizatory od jakiegoś innego modelu? Bo ciężko znaleźć kata do mnie, według etki idzie taki oe 8E0254200DX a co do plecionki jaką polecasz?
MemberA4 Opublikowano 28 Kwietnia 2019 Opublikowano 28 Kwietnia 2019 (edytowane) Tylko od B6 szukaj AWX lub AVF nie patrz po nr z etki tylko wzrokowo po zdjęciu i porównaj ze swoim Ewentualnie możesz szukać po tym nr 8E0131701J Plecionka Fischer jak coś ? Edytowane 28 Kwietnia 2019 przez MemberA4 1
Krzychuxp7 Opublikowano 29 Kwietnia 2019 Autor Opublikowano 29 Kwietnia 2019 (edytowane) Ok, to na razie w sumie wiem wszystko, jak coś znajdę to kupuje i biore się za wymianę, w razie problemów będę pisał, póki co dziękówka za pomoc. Edytowane 29 Kwietnia 2019 przez Krzychuxp7
Krzychuxp7 Opublikowano 29 Kwietnia 2019 Autor Opublikowano 29 Kwietnia 2019 BTW> Wiesz może jakie wymiary ma OE plecionka u mnie?
MemberA4 Opublikowano 29 Kwietnia 2019 Opublikowano 29 Kwietnia 2019 (edytowane) 55x90 chyba jest oryginal ale 55x100 też bedzie ok bo zawsze coś ucieknie przy cięciu i przeważnie ten wymiar się bierze do wymiany Edytowane 29 Kwietnia 2019 przez MemberA4
Krzychuxp7 Opublikowano 29 Kwietnia 2019 Autor Opublikowano 29 Kwietnia 2019 (edytowane) Ok, mógłbyś ocenić jeśli się da czy ten kat do mnie podejdzie i ewentualnie stan samego katalizatora po zdjęciach? Wizualnie wydaje się być taki sam jak u mnie. Cena jaka gościa interesuje to 250zł, plecionka do wywalenia, warta tej ceny? Edytowane 29 Kwietnia 2019 przez Krzychuxp7
MemberA4 Opublikowano 1 Maja 2019 Opublikowano 1 Maja 2019 Ten kat jest odpowiedni. Jeśli nie ma uszkodzeń zewnętrznych i takiego problemu jak u Ciebie czyli grzechotania wkładu to raczej nie masz się czego obawiać. Wymień pkrcionkr i przed montażem możesz go przedmuchać sprężonym powietrzem w obie strony tylko uważaj na wylatujące sadze wtedy - sam sprawdzałem ? Jeśli chodzi o cenę to Ci nie pomogę bo to różnie bywa jedni chcą 100 drudzy 400. Zawsze możesz spróbować coś utargować. Ja swój sprawny z wymienioną plecionką chciałem pogonić za tyle ale odpuściłem sprzedaż ?
MemberA4 Opublikowano 1 Maja 2019 Opublikowano 1 Maja 2019 (edytowane) Sprawdź jeszcze czy na pewno masz katalizator odkrecany od reszty rury wydechowej bo występowały też katy zespolone z tą rurą jako całość takie jak na foto Edytowane 1 Maja 2019 przez MemberA4
Krzychuxp7 Opublikowano 1 Maja 2019 Autor Opublikowano 1 Maja 2019 (edytowane) U mnie jest odkręcany także luźno. Plecionki znalazłem takie https://allegro.pl/oferta/plecionka-zlacze-elastyczne-wydechu-55x100-mm-7778848242 https://allegro.pl/oferta/zlacze-elastyczne-plecionka-55x120-vw-seat-skoda-6655538254 lub ewentualnie taka https://allegro.pl/oferta/zlacze-elastyczne-audi-a4-b5-b6-b7-a6-c5-1-9-tdi-7971796001?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_czesci_pla_czesci-samochodowe&ev_adgr=Części+samochodowe&gclid=Cj0KCQjwh6XmBRDRARIsAKNInDFyQ0HGn4v5YV2Yyqje1J3Rg7Zo4s3MipqMF-hlfjDeZmIIbLH8oEIaAtU5EALw_wcB którą proponujesz i byłbym wdzięczny jakbyś był w stanie mi opisać jak polega wymiana tej plecionki? Edytowane 1 Maja 2019 przez Krzychuxp7
MemberA4 Opublikowano 2 Maja 2019 Opublikowano 2 Maja 2019 (edytowane) Jeśli chcesz wymienić samą plecionkę to bierz Fischera, tylko wybierz np tą https://allegro.pl/oferta/lacznik-zlacze-elastyczne-wydechu-fischer-55x100-7736758765 Tak czy siak wizyta u tlumikarza Ciebie nie ominie bo starą trzeba wyciąć i wspawac z obu stron. Jeśli chcesz tylko jedno spawanie to wybierz tą trzecią która ma już przyspawaną flansze z rurą ? Edytowane 2 Maja 2019 przez MemberA4
Krzychuxp7 Opublikowano 2 Maja 2019 Autor Opublikowano 2 Maja 2019 Nie dam rady sam tego wspawać? Mam spawarkę i jako takie umiejętności spawania.
MemberA4 Opublikowano 3 Maja 2019 Opublikowano 3 Maja 2019 (edytowane) Jeśli masz Mig mag to luz ?. Nawet możesz sobie zrobić tak że dwie flansze kata połącz ze sobą np kątownikami lub czymś podobnym mniej więcej u góry i u dołu tak aby nic się nie ruszyło i nie zmieniło kątów i odległość pomiędzy dwiema częściami przy wycinaniu, wytnij plecionkę jak wszystko będzie usztywnione i wspawaj drugą. Na koniec odetnij kątowniki Edytowane 3 Maja 2019 przez MemberA4 1
Krzychuxp7 Opublikowano 3 Maja 2019 Autor Opublikowano 3 Maja 2019 Dobry patent, podziękował za pomoc
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się