Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana katalizatora 1.9 TDi


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, mam problem z katalizatorem a mianowicie z jego uszkodzeniem, objawia się to metalicznym dzwonieniem podczas ruszania i przy około 2k obrotów na każdym biegu, wszedłem pod auto i zacząłem wszystko po kolei sprawdzać aż doszedłem do wydechu i zacząłem w niego lekko uderzać, idąc za dźwiękiem doszedłem do sedna, dzwonienie dochodzi z okragłej puszki za plecionką w której jest katalizator i tu jest problem jak to rozwiązać bo opcji jest kilka, wyciąć? Wymienić na nowy uniwersalny, wadzić używkę czy jeszcze coś innego można zrobić?

Interesowała by mnie również wskazówka jak to zrobić w miarę sprawnie,  trzeba zdemontować cały układ wydechowy tak? Jak się do tego zabrać krok po kroku by oszczędzić sobie zbędnej pracy?

Opublikowano (edytowane)

nie wycinaj kata ze wzgledu na wzmozone kontrole emisji spalin ;)

odkręć kierownicę powietrza od pasa przedniego, wyciągnij druga część tej kierownicy z puszki filtra powietrza, zluzuj opaskę na rurze ssącej do turbo od puszki filtra, zdejmij tą rurę i wyciągnij  puszkę tylko najpierw musisz wyciągnąć plastikowy kołek mocujący ta puszkę przy prawym błotniku i odczepić wtyczkę od przepływki

następnie wyciągnij puszkę filtra do góry i wtedy masz dużo więcej miejsca

odkręć odcinek rury od turbiny do złączki pod autem i po prostu wyciągnij dołem pod autem będziesz miał bezproblemowe dojscie do rozszczepienia kata od reszty rury wydechowej :)

przy odkręceniu jednej nakrętki przy turbo potrzebny jest krótki klucz który przy kręceniu przejdzie pod przewodem smarowania turbiny  (ja fajkowy klucz 12 uciąłem na odpowiednią długość i pomagam sobie zwykłym kluczem płasko-oczkowym jako przedłużka :))

nie kupuj zamienników bo są tak słabo dopasowane i powodują napręzenia całego układu

kup używke  kata i wymień od razu sobie na zaś plecionkę przy katalizatorze bo moze kupiona z katem bedzie na wykończeniu :)

Edytowane przez MemberA4
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

ok, dzięki a powiesz jeszcze czy pasują katalizatory od jakiegoś innego modelu? Bo ciężko znaleźć kata do mnie, według etki idzie taki oe 8E0254200DX a co do plecionki jaką polecasz?

Opublikowano (edytowane)

Tylko od B6 szukaj AWX lub AVF nie patrz po nr z etki tylko wzrokowo po zdjęciu i porównaj ze swoim 

Ewentualnie możesz szukać po tym nr 8E0131701J 

Plecionka Fischer jak coś ?

Edytowane przez MemberA4
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano (edytowane)

Ok, to na razie w sumie wiem wszystko, jak coś znajdę to kupuje i biore się za wymianę, w razie problemów będę pisał, póki co dziękówka za pomoc.

Edytowane przez Krzychuxp7
Opublikowano

BTW> Wiesz może jakie wymiary ma OE plecionka u mnie?

Opublikowano (edytowane)

55x90 chyba jest oryginal ale 55x100 też bedzie ok bo zawsze coś ucieknie przy cięciu i przeważnie ten wymiar się bierze do wymiany:)

Edytowane przez MemberA4
Opublikowano (edytowane)

Ok, mógłbyś ocenić jeśli się da czy ten kat do mnie podejdzie i ewentualnie stan samego katalizatora po zdjęciach?

Wizualnie wydaje się być taki sam jak u mnie.

Cena jaka gościa interesuje to 250zł, plecionka do wywalenia, warta tej ceny?

55551848_2269429883143788_5226457891896033280_n.jpg

57453686_449277872501309_4844752702212669440_n.jpg

58461671_437755316980475_5146975652318019584_n.jpg

58543263_598981643937870_5066161500431843328_n.jpg

58543915_2339923966243597_4450306410441342976_n.jpg

58711596_2221151854865873_6623561825017397248_n.jpg

59354408_356634555196443_7057657455274098688_n.jpg

59419267_417381355750544_4018726282400366592_n.jpg

59485160_318745832148721_257759236749000704_n.jpg

Edytowane przez Krzychuxp7
Opublikowano

Ten kat jest odpowiedni. Jeśli nie ma uszkodzeń zewnętrznych i takiego problemu jak u Ciebie czyli grzechotania wkładu to raczej nie masz się czego obawiać. Wymień pkrcionkr i przed montażem możesz go przedmuchać sprężonym powietrzem w obie strony tylko uważaj na wylatujące sadze wtedy - sam sprawdzałem ?

Jeśli chodzi o cenę to Ci nie pomogę bo to różnie bywa jedni chcą 100 drudzy 400. Zawsze możesz spróbować coś utargować. Ja swój sprawny z wymienioną plecionką chciałem pogonić za tyle ale odpuściłem sprzedaż ?

Opublikowano (edytowane)

Sprawdź jeszcze czy na pewno masz katalizator odkrecany od reszty rury wydechowej bo występowały też katy zespolone z tą rurą jako całość takie jak na foto

Screenshot_20190501-081738_Allegro.jpg

Edytowane przez MemberA4
Opublikowano (edytowane)

Jeśli chcesz wymienić samą plecionkę to bierz Fischera, tylko wybierz np tą https://allegro.pl/oferta/lacznik-zlacze-elastyczne-wydechu-fischer-55x100-7736758765

Tak czy siak wizyta u tlumikarza Ciebie nie ominie bo starą trzeba wyciąć i wspawac z obu stron. Jeśli chcesz tylko jedno spawanie to wybierz tą trzecią która ma już przyspawaną flansze z rurą ?

Edytowane przez MemberA4
Opublikowano

Nie dam rady sam tego wspawać? Mam spawarkę i jako takie umiejętności spawania.

Opublikowano (edytowane)

Jeśli masz Mig mag to luz ?. Nawet możesz sobie zrobić tak że dwie flansze kata połącz ze sobą np kątownikami lub czymś podobnym mniej więcej u góry i u dołu tak aby nic się nie ruszyło i nie zmieniło kątów i odległość pomiędzy dwiema częściami przy wycinaniu, wytnij plecionkę jak wszystko będzie usztywnione i wspawaj drugą. Na koniec odetnij kątowniki 

Edytowane przez MemberA4
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Dobry patent, podziękował za pomoc ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...