Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Potrzebne opisy bloków wartości A4B6 2.4 BDV 2002r


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć, koledzy potrzebuję opisy bloków wartości dla silnika A4 B6 2.4 BDV 2002r

Motor pali 22lity PB lub LPG, zmieniony rozrząd bo był rozjazd jednej strony, zmieniony czujnik temp wody dla ecu, dodane emulatory na dwie tylne sondy lambda bo czasem był błąd niskiej skutecznosci katalizatora, zmieniona dłuzsza odma i nic czasem jest ok ale zwykle paki duzo.

Musze poszukać w blokach wartości czy ma za dużo powietrza czy paliwa.

Opublikowano

Logi 2+33, 3+20+21 i 90+93.

2-przepływka

33-sonda

90 i 93 - rozrząd i praca fazatorów

32 - korekty długoterminowe

Opublikowano

Dzięki Przemo, zrobię logi i wrzucę może ktoś cos wypatrzy.

Wstępnie przepływomierz którego jeszcze nie wymieniałem na wolnych pokazuje 4-4,5 i nie skacze np na 10 zreszta to by spowodowało błędne dodanie paliwa zduszenie silnika.

Opublikowano (edytowane)

Cześć

Załączam logi. Pierwszy log (plik w załączniku z grup 3 20 i 21) zle chyba zrobiłem bo zamiast w grupach to dałem zapis z pomiarów rozszerzonych i strona vaglogi tego nie łyka ale może w excelu da sie to poustawiac.

Pozostałe dwa logi już sa ok.

Jeśli będzie trzeba powtórzę jazdę logujac grupy 3,20,21

Pozostałe logi:

http://vaglogi.pl/log-002_032_033_059z1NR.html

http://vaglogi.pl/log-032_090_093_8377g3.html

LOG-01-027-03E--a 4-tata.CSV

Edytowane przez psg
Opublikowano

Logi się robi od 1,5 do 6tys na 3-cim biegu z pedałem w podłodze. Po tym co wkleiłeś to mogę Ci napisać, że rozrząd jest poprawnie ustawiony i na jałowych jest ok.

Opublikowano

Ok bo myślałem ze trzeba po mieście pojezdzic

To zrobię logi na 3 biegu już bez grup 90 i 93.

W międzyczasie zobaczyłem ze weżyki podcisnienia są sparciałe i je wymienilem, czy one mogą dodawać lewego powietrza bo ssanie jest przecież za przeplywomierzem ?

 

Opublikowano (edytowane)

Cześć

Załączam logi z jazdy 3 bieg obroty od 2500

http://vaglogi.pl/log-002_033_032_10QkiT.html

http://vaglogi.pl/log-003_020_021_zHUtaf.html

 

mam też prośbę o informację jak jest u was w kwestii tych zaworków, moj silnik to V6 BDV:

 

 

 

a4_silnik_widok_zaworki_podcisnienia.jpg

Edytowane przez psg
Opublikowano
Godzinę temu, psg napisał:

Załączam logi z jazdy 3 bieg obroty od 2500

Słuchaj, pisałem, że logi mają być od 1,5 do 6 tys obr, pedał wciśnięty cały czas do oporu !!! Ile razy to trzeba powtarzać?  :facepalm:

Opublikowano

Tak jest, tak będzie zrobione.

Czyli tak: start-> 1,2 i 3 -> padał w podłogę < 6000 rpm chwila jazdy z takimi obrotami i luz....

Ok już rozumiem

Opublikowano (edytowane)

Przepływka zaniża.

Edytowane przez przem8
Opublikowano

Czyli że przepływomierz pokazuje za małą ilość powietrza i sterownik daje za mało paliwa ?

Ale to auto by było zamulone a  ciągnie normalnie. Daj proszę jeszcze trochę info.

 

Opublikowano

Po tych logach nic więcej nie widać prócz tego co napisałem. Masz wskazania przepływki jak dla 130 konnego auta mniej więcej.

Zrób jeszcze 3+20+21.

Jak nie masz nieszczelności to warto by było podmienić przepływomierz albo chociaż ten spróbować przemyć IPA albo jakimś środkiem w sprayu, tylko nie mechanicznie.

Opublikowano

Sugerujesz nieszczelność bo niby komputer daje dawkę a z danych przepływomierza wynika że jest mało powietrza czyli dosysa sobie skądś?

Mam pomysł na wpuszczenie dymu do silnika żeby szukać nieszczelności, na tym zdjęciu dało by radę oznaczyć gdzie podłączyć emiter dymu?

 

20190629_152829.jpg

Opublikowano

Lepiej byłoby gdzieś się wpiąć w dolot i pompować około 1bar powietrzem.

Patrząc po korektach to silnik sobie jeszcze daje radę z mieszanką ale to nie zmienia faktu, że przepływ niedomaga.

Te logi robiłeś na benzynie czy na gazie? Sprawdzałeś korekty w 32 przed kasowaniem błędów?

Opublikowano

przejazd był na benzynie

korekt nie pamiętam ale LTFT są na minus zwykle -2   -3 % max czyli jakby komputer chciał jeszcze skracać czas wtrysku paliwa lpg/PB

a tak na oko to gdzie dać dym żeby sprawdzić krótszą odmę ? bo dłuzsza została wymieniona, razem z tym wężykiem białym pomiędzy elektrozaworami wtórnego powietrza

Opublikowano
17 minut temu, psg napisał:

korekt nie pamiętam ale LTFT są na minus zwykle -2   -3 % max czyli jakby komputer chciał jeszcze skracać czas wtrysku paliwa lpg/PB

Jeździsz na lpg jak rozumiem na co dzień i to były korekty na lpg? Na benzynie jest podobnie?

Korekty prawidłowe, dopuszczone przez producenta, to +/-10% (chociaż przyjmuje się, że +/-5% to norma) więc nic Ci tu nie skraca żaden komputer.

Sprawdź jeszcze jakie masz korekty po przejechaniu kilkudziesięciu km na benzynie.

 

 

Opublikowano

Korekty które podałem są po jeździe na lpg bo na codzień jeżdżę na lpg, ale auto pali 22litry benzyny i w zasadzie tyle samo lpg.

Testy robiłem zalewając cały zbiornik benzyny I robiąc 100km mieszane miasto trasa i tak samo lpg.

Każdy rozkłada ręce bo za mało jest tutaj zepsute, chiptunerzy twierdza że takich v6 wolnossacych bez turbiny sie nie rusza i że na hamowni nic nie znajdą.

Sprawdzę korekty LTFT na benzynie.

Ale najbardziej to bym chciał info gdzie tłoczyc dym dla badania szczelności.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...