Gadget83 Opublikowano 10 Czerwca 2019 Opublikowano 10 Czerwca 2019 Witam Jakie powinno być napięcie podczas ładowania u mnie jest bez obciążenia 13.60v a jak włącze światła i klime to spada do 13.30v Akumulator jest roczny i po regeneracji alternator.
mszark Opublikowano 10 Czerwca 2019 Opublikowano 10 Czerwca 2019 13,9-14,4. bez obciążenia bliżej 14.4. 1
Robero321 Opublikowano 10 Czerwca 2019 Opublikowano 10 Czerwca 2019 zmierz napięcie na alternatorze i porównaj z tym jakie jest na aku podczas pracy jeśli jest różnica to przewody prądowe do wymiany....
Gadget83 Opublikowano 10 Czerwca 2019 Autor Opublikowano 10 Czerwca 2019 Sprawdziłem napięcie na alternatorze 14.20v a na klemach 13.80 bez obciążenia dzięki z info jutro jadę do elektryka
Robero321 Opublikowano 10 Czerwca 2019 Opublikowano 10 Czerwca 2019 Nie masz tragedi do pół volta jest jeszcze akceptowalne a jak jest pod obciążeniem ? u mnie pod obciążeniem klimy i wiatraków spada poniżej 13 volt i to dopiero jest tragedia bo kable wymieniałem pół roku temu i było oki a teraz przy tych temp. jest znowu ujnia jak nie wiem co
Lomax211 Opublikowano 10 Czerwca 2019 Opublikowano 10 Czerwca 2019 U mnie podobnie na alternatorze 14.2V na aku 13.4-13.6V a pod obciążeniem do 12,7V-13.1V. Jutro zawożę alternator do sprawdzenia jeśli będzie ok, wymienię przewody.
Robero321 Opublikowano 11 Czerwca 2019 Opublikowano 11 Czerwca 2019 Musicie pamiętać przy tych pomiarach o jeszcze jednej bardzo ważnej rzeczy jak nie najważniejszej. Regulatory w naszych Audi maja kompensacje temperaturowa... czyli jak jest samochód nagrzany a właściwie regulator to dodatkowo obcina napięcie jak zimny daje więcej Voltów.. a ze temp. ? jakie są to regulator dodatkowo po kilku chwilach od odpalenia obcina napięcie...
Gadget83 Opublikowano 11 Czerwca 2019 Autor Opublikowano 11 Czerwca 2019 Byłem u elektryka powiedział że to są straty na kablu prądowym i można tak jeźdźć ale jak chce mieć wartość 14.20v na klemach to można wymienić regulator ale żywotność alternatora spada o połowę. Przeczyszczenie styków trochę pomogło Robero321 masz rację co do kompensacji temperaturowej elektryk też o tym wspominał (jeden z lepszych elektryków w krakowie) Pozdrawiam dzięki za pomoc
Lomax211 Opublikowano 11 Czerwca 2019 Opublikowano 11 Czerwca 2019 11 godzin temu, Robero321 napisał: Musicie pamiętać przy tych pomiarach o jeszcze jednej bardzo ważnej rzeczy jak nie najważniejszej. Regulatory w naszych Audi maja kompensacje temperaturowa... czyli jak jest samochód nagrzany a właściwie regulator to dodatkowo obcina napięcie jak zimny daje więcej Voltów.. a ze temp. ? jakie są to regulator dodatkowo po kilku chwilach od odpalenia obcina napięcie... Wtedy raczej na wyjściu z alternatora nie będzie 14.2V tylko tylko ile alternator obetnie, uzna za odpowiednie?
Robero321 Opublikowano 11 Czerwca 2019 Opublikowano 11 Czerwca 2019 54 minuty temu, Lomax211 napisał: Wtedy raczej na wyjściu z alternatora nie będzie 14.2V Nie pisałem o 14.2 V ... tylko o kompensacji. Jeśli Gadget83 zamontuje regulator bez kompensacji i bardzo dobre grube kable to jest możliwe uzyskanie 14.2 Volta na akumulatorze ale lepiej się trzymać ori regulatora nawet kosztem odrobinę mniejszego napięcia.
Lomax211 Opublikowano 15 Czerwca 2019 Opublikowano 15 Czerwca 2019 Alternator po regeneracji a efekt taki że pod obciążeniem 13,5 V - 13.6V bez obciążenia 14 V. Też tak macie, że na początku po odpaleniu na zimnym silnik chodzi na wyższych obrotach wtedy napięcie jest 13,7 V a jak obroty spadną to rośnie do 14 V?
Lomax211 Opublikowano 4 Lipca 2019 Opublikowano 4 Lipca 2019 Dołożenie przewodu + bezpośrednio z alternatora do akumulatora zaowocowało 14.6V bez obciążenia z pełnym obciążeniem 14.3v
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się