Jump to content
1 1
Letveen

Błąd czujnika położenia wału

Recommended Posts

Witam,

Auto jak w opisie. Pewnego dnia po wyjeździe z garażu zapalił mi się check (autem wyjechałem, chodziło kilka minut na wolnych obrotach). Zgasiłem i potem nie mogłem uruchomić. Dzień wcześniej normalnie jeździłem, moc wszystko ok. Vag pokazał błąd czujnika położenia wału korbowego, wymieniony na nowy Bosch, auto odpaliło, przejechałem może 300 metrów i zgassło i znowu problem nie odpala. Sprawdzona wiązka, przekaźniki itd. Nadal cisza. Kupiłem drugi czujnik na szrocie ori auto odpaliło ale brak mocy. Rozrząd z przodu sprawdzony 2 razy wszystko idealnie w punktach... 

Odpaliłem auto ze 3 razy i znów umarło, cały czas pokazuje błąd czujnika położenia wału korbowego - sygnał niezrozumiały. Dodatkowo teraz pokazał sie bład przepustnicy, trzyma wysokie obroty, ale zamówiłem już drugą. Założyłem poprzedni czujnik Boscha (nowy) i auto odpala, czasem dłużej zakręci, ale nie wkręca sie na obroty jak trzeba, wciąż pali się check i ten sam błąd. Czy ktoś widzi jakieś rozwiązanie problemu bo mam auto uziemione od tygodnia przy czym raz odpala normalnie a raz w ogóle.. Może ktoś podpowie  gdzie szukać. Dodam, że napinacz z tyłu nie hałasuje nawet na zimnym przy odpalaniu, a korekcje są na poziomie -3/-4 cf.

 

Wszelkie sugestie mile widziane

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiązka do sprawdzenia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problem w tym że wiązka była przejrzana i nic nie znalazłem. Sugerujesz żeby pomierzyc napięcia? 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Napięcia, odopiąć sterownik i po sprawdzać izolacje czy nigdzie nie wali do masy 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok jutro to posprawdzam. A czy może być tak że uszkodzony jest ten napinacz z tyłu i w rezultacie rozrząd nie jest ustawiony poprawnie? Bo statycznie patrząc jest ok ale podczas pracy się jakby przestawia

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Może być problem z czujnikiem położenia wałka, a nie wału. Często pokazuje błąd czujnika wału, a potem okazuje się, że to chodzi o ten drugi 😛

Synchro masz dobre więc w ustawieniu rozrządu nie ma co szukać winnego. Poza tym byłby inny błąd wtedy.

Edited by przem8

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jaki byłby błąd gdyby to był problem z synchronizacja? W sumie może to racja żeby sprawdzić czujnik wałka 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Np. 16395.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdzę jutro ten czujnik jeszcze. W którym miejscu on dokładnie siedzi w b7?  Czyli jak go odepne to w teorii VAG pokaże błąd i nie odpale auta? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czujnik masz z przodu silnika, pod osłoną rozrządu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki kolego za informację. Może faktycznie spróbuję go podmienić 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
1 1

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...