Jump to content
IGNORED

[B5 AHL] Problem z obrotami - czasem się przydusi


Recommended Posts

Posted

Witam.

Mam denerwujący problem z obrotami silnika. Otóż gdy przy ruszaniu dodam gazu to silnik się przydusi (ale nie zawsze raz się dusi a raz wchodzi na obroty od razu), obroty spadną do około 500 i dalej się normalnie rozkręca, objaw ten występuje zarówno na zimnym jak i na ciepłym silniku chociaż na zimnym zaraz po odpaleniu raczej się to nie zdarza. Silnik też czasem reaguje z niewielkim opóźnieniem na dodanie gazu, naciskam gaz a on dopiero po około 0,5 sek się wkręca na obroty ale nie zawsze raz reaguje z opóżnieniem a raz żwawo odrazu po dodaniu gazu. Wyleczył już ktoś swoją A4 z tej "choroby", co może być tego przyczyną?

Posted

Podepnij VAG-a i zobacz jakie błędy masz.

Posted

Świece kiedy wymieniałeś? Nie falują Ci obroty?

Posted

Ja mam auto od listopada, świece były wymieniane w marcu 2008 (nie wiem jakie), ale spotkałem się z opinią że silnik ahl jest dosyć czuły na świece. Wiecie jakie były tam oryginalnie świece? :mysli: Co do falowania obrotów-przyjrzałem się na parkingu i widzę że delikatnie falują.

Posted

Kupuj NGK praktycznie każdy je zakłada.

Posted

Silnik zimny ( chodzi na ssaniu) -objawu niema, mieszanka jest bogatsza. Ja bym szukał nieszczelności (lewe powietrze) - może odma.

Posted

a filtry wymieniane byly?mam na mysli przde wszystkim filtr powietrza...

Posted

Więc jutro muszę zlokalizować tą odme i zobaczę czy nie jest gdzieś pęknięta. Filtrów nie wymieniałem ale w ciągu najbliższych 2 tyg. wybieram się na wymianę oleju i wtedy też wymienię wszystkie filtry (kupiłem na aukcji zestaw manna za 110). Planuję też wyczyścić przepływkę i przepustnicę (słyszałem że dobry do tego jest izopropanol). Tylko nie wiem jak z tą adaptacją przepustnicy w silniku 1,6 ahl bo gdzieś przeczytałem że nie trzeba tego robić :mysli:

Posted

Więc jutro muszę zlokalizować tą odme i zobaczę czy nie jest gdzieś pęknięta. Filtrów nie wymieniałem ale w ciągu najbliższych 2 tyg. wybieram się na wymianę oleju i wtedy też wymienię wszystkie filtry (kupiłem na aukcji zestaw manna za 110). Planuję też wyczyścić przepływkę i przepustnicę (słyszałem że dobry do tego jest izopropanol). Tylko nie wiem jak z tą adaptacją przepustnicy w silniku 1,6 ahl bo gdzieś przeczytałem że nie trzeba tego robić :mysli:

trzeba robic,mozna manualnie,nawet lepiej,bo w b5 czasem Vagiem nie mozna w tym silniku... :wink4:
Posted

Witam. Czasami takie objawy pokazują się gdy jest brudna przepustnica. Miał podobne problemy kolega i wyczyściliśmy przepustnice i jest wszystko w porządku. Pozdrawiam

Posted

Dzisiaj wkońcu miałem chwile i zajrzałem do silnika, co się okazało-odma (o ile dobrze zlokalizowałem taka rurka wychodząca z pokrywy zaworów i idąca do rury powietrza przed przepustnice) była popękana i poklejona taśmą izolacyjną a że tam bywa olej ledwo co się trzymała-Polak potrafi ;-) Wymontowałem ją i wymyłem benzyną ekstrakcyjną było w niej trochę "masła" i krople wody. Posklejałem ją po swojemu plastrem (bez opatrunku :polew:) narazie jeżdzę na prowizorce i muszę powiedzieć że jest spora poprawa, czasem się jeszcze zadławi, jak będe miał wolny dzień wyczyszczę przepływkę i przepustnice sprawdze też układ dolotowy pod kątem szczelności na innych połączeniach. Rurki tej nie moge dostać w żadny sklepie u mnie w mieście, jutro muszę wysłać mejla z zapytaniem do aso audi vw.

Posted

Rurki tej nie moge dostać w żadny sklepie u mnie w mieście, jutro muszę wysłać mejla z zapytaniem do aso audi vw.

popatrz gdzies na szrocie jakims,albo na ebayach zagranicznych :wink4:
Posted

A więc zacznij od wyczyszczenia filtra powietrza bo może być zapchany. Jeśli to nie pomoże to sprawdź oporność świec i przewodów bo też mogą być padnięte. Jeżeli masz gaz to też wypadało by przeczyścić filterek. A i jeszcze jedno może być zasiarczony palec w kopułce i może pracować nierówno na niskich obrotach. Popytaj jeszcze kogoś to może ci coś podpowiedzą.

Posted

Witam !!!

Taka odme można zrobiż kupując odme do malucha tj. Fiata 126p za 7 PLN przeciąc na pół bo jest za długa i cheja. Ja tak zrobiłem i śmigam już dwa lata wczesniej na szukałem się tej odmy, że hej, a ze szrotu to na długo nie starczy i gośc bedzie chciał z 10 PLN więc się nie opłaca. A co do tych obrotów to kiepska sprawa, ja już od 2006 r. walcze z nimi i nic wymieniłem między czasie sondę (ori), przepływomietrz hitachi, czyściłem przepustnicę, cały dolot, wymieniałem świece dwa razy, filtry wszystkie i uszczelki, jeździłem do różnych mechaników i co i nic obroty czasem falują czasem nie, czasem przeciaga na obrotach przy zmianie biegów czasem nie,czasem sie muli. Wszyscy rozkładają ręce. Prawdopodobnie jest to wina przepustnicy albo katalizatora - ale nie mam już chęci i kasy na wymiane wszystkich możliwych podzespołów bo w końcu okaże się, że kupie cały nowy silnik z osprzętem a to już chyba nie ma sensu. Ja myśle, że z tymi obrotami to jest tak, że Audi popełniło gdzieś błąd, prawdopodobnie przy przepustnicy albo w komputerze w oprogramowaniu jest coś zwalonego ale naprawa tego jest albo kosztowna albo nie możliwa z przyczyn być może konstrukcji na. przepustnicy albo samo oprogramowanie nie pozwala na jego wyeliminowanie. Więc daj sobie spokuj bo starcisz sporo kasy a itak problem pozostanie po prostu musisz się przyzwyczaić i śmigać dalej albo zmienić auto. W moim mieście jest sporo A4 i prawie wszyscy (co mają benzynkę) mają ten problem. Pozdrawiam

Posted

tez mam problem falujących obrotów. czasem sie muli czasem nie. a jesli chodzi o trefny katalizator to raczej nie bedzie on. ja wyciełem ostatnio w swoim i obroty dalej falują. choć ostatnio jak przeczyściłem przepustnicę odczułem duża poprawę.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...