Jump to content
IGNORED

[B5 ADP] Uszkodzone łożysko wałka wentylatora


Recommended Posts

Posted

koledzy mam problem z odkręceniem śruby imbusowej na klucz 8 która trzyma łożysko wałka wentylatora wiskozy czy ta śruba ma lewy gwint.[br]Dopisany: 15 Marzec 2009, 00:58_________________________________________________A jeszcze jedno czy to łożysko można samo wymienić czy razem z obudowom i czy ktoś zna numer łożyska? [br]Dopisany: 15 Marzec 2009, 10:55_________________________________________________Dołączam fotkę łożyska wentylatora a co do tej śruby to jest prawy gwint.

img1860g.jpg

Posted

Mam ten sam problem w silniku 1.8 125km adr. Co wy na to???

Posted

też mam uszkodzone to łożysko i wyje jak cholera. Sądzac po zdjęciu już wymontowałeś chłodnicę? Jak je wyjąć? Zastanawiam się czy nie wymontować całej te j łapy w której siedzi to łożysko?

Posted

Też czeka mnie wymiana. Mój mechanior mówił że wymienia się samo łożysko i żeby je wyciągnąć musi wyciągnąć tą całą metalową podstawę w której siedz łożysko.

http://moto.allegro.pl/item581769547_lozysko_wentylatora_audi_skoda_vw.html

Według IC:

058 115 136 A AUDI/SKODA/VW

800244B HK

32 91 9740 SWAG

19740 FEBI

Posted

Dzięki za info ja użyje do demontażu ściągacza samoróby bez wyciągania podstawy a jeszcze jedno czy można wymienić samą rolkę napinacza paska wielorowkowego czy posiada numer?

Posted

Własnie tak można wyciągnąc to łożysko, bez zdejmowania podstawy. Wystarczy tylko p :>omyśleć[br]Dopisany: 17 Marzec 2009, 12:26_________________________________________________Ja kupiłem samą rolkę bez problemu

Posted

Własnie tak można wyciągnąc to łożysko, bez zdejmowania podstawy. Wystarczy tylko p :>omyśleć[br]

"Właśnie tak" to znaczy jak?

Posted

no właśnie - jak? :wallbash:

Posted

Właśnie wróciłem z sklepu zamówiłem łożysko wentylatora Febi koszt 105zł + rolkę koszt 90zł w sobotę będzie wymiana i prześle fotki nara.

Posted

Jak??? Kolega wczesniej pisał. Ja to zrobiłem tak: Długa śruba (akurat od alternatora spasowała) klucz 41 3/4 nasadowy(albo tuleja o śr.trochę wiekszej od łożyska i min. takiej samej długości) podkładka i nakrętka. Tylko wszystko dobrze poukładać i skręcić. Stare łożysko po chwili jest na wierzchu

Posted

No właśnie zrobiłeś to idealnie tak jak ja zamierzam zrobić w sobotę nic prostszego i można to samemu zrobić po minimalnych kosztach.

Posted

Ciężko idzie ale idzie, jutro muszę poszukać innej tulei bo ta którą stosowałem jest za mała i na razie udało mi się wyciągnąć łożysko na jakieś 2 mm tylko. Vokotibi, czy wyjmowałeś wentylator? Cholernie ciasno siedzi i trochę przeszkadza, próbowałem odkręcić rolkę od wisko ale udało mi się ruszyć tylko jedną śrubkę z tych trzech na gwiazdkę 30 więc muszę obijać sobie łapy o wiatrak :confused4: zastanawiam się czy wziąć to łożysko:

http://www.allegro.pl/item581769547_lozysko_wentylatora_audi_skoda_vw.html

Posted

Powinno się zacząć od demontażu zderzaka , chłodnicy i Visko potem należy ściągnąć zabezpieczenie łożyska ( Seger ) no bo inaczej uszkodzisz obudowę i wtedy będzie wielki problem. Jeśli nie wiesz o jakie zabezpieczenie chodzi to prześle fotkę .

Posted

Janku, oczywiście Sigera ściągnąłem ale w tym sęk że nie chce mi się wymontowywać zderzaka i chłodnicy

Posted

No to wielkie współczucie przy demontażu łożyska bez ściągania chłodnicy bo to przecież 15 minut razem z zderzakiem [br]Dopisany: 19 Marzec 2009, 16:21_________________________________________________No trochę przesadziłem bo zapomniałem ze nie mam założonej osłony pod silnikiem :)[br]Dopisany: 19 Marzec 2009, 16:23_________________________________________________Jak byś miał zdemontowaną chłodnicę to nie musiał byś odkręcać tych trzech śrub na gwiazdkę bo odkręcił byś śrubę z tyłu za łożyskiem Imbusem Nr. 8 i Wisko z Wentylatorem Miał byś na zewnątrz i byś Miał dojście jak na załączonej fotce.

Posted

zaraz idę do garażu, zobaczę jak będzie mi dalej szło, może wyciągnę łożysko bez odkręcania przodu, a wiatrak z wisko leży sobie na dole, trochę przeszkadza ale jakoś sobie radzę

Posted

Jak wrócisz z garażu to napisz ile tys. masz na liczniku że to łożysko padło bo ja mam 191tys. km i wymieniałem po poprzedniku uszkodzony wentylator chłodnicy ,któremu brakowało jednego pióra i wentylator wpadał w dziwne wibracje.

Posted

udało się!!!!!!!!! :kox:

mam w tej chwili 203 tys. km

ściągałem za pomobą kawałków grubej rury, a po wyjęciu udało mi się też wyjąć wiatrak wraz z wiskiem, da się to zrobić bo wiatrak trochę sprężynuje tylko między niego a chłodnicę wsadziłem kawałek blachy żeby nie pogiąć żeberek. Okazało się że jedna z tych śrubek które trzymają wisko jest tak zakitowana że na stole nie mogę jej odkręcić! Ale grunt że łozysko mam na wierzchu, aż z tej radości idę do szwagrosa na imieniny :>

Posted

A dziękuję, dziękuję ;) Jutro przejdę się do sklepu zorientować się w cenie łożysk ale jeżeli będą drogo chcieli to chyba zamówię to FEBI z allegro[br]Dopisany: 19 Marzec 2009, 20:51_________________________________________________Kupiłem dziś łożysko firmy SWAG za 97 zł w sklepie w którym zawsze kupuję części, powiedzieli że to dobra firma więc jutro będziemy działać :gwizdanie:

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...