Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADP] Uszkodzone łożysko wałka wentylatora


Infermus

Rekomendowane odpowiedzi

Zrobiony!!! :kox: :kox: :kox:

Silnik pracuje prawie jak nówka pomimo przebiegu ponad 200 k, mam to auto już prawie 4 lata ale jeszcze nigdy tak nie mruczał. Dziękuję za pomoc i nakierowanie myślenia wszystkim kolegom z Klubu, dzięki Wam udało mi się wymienić łożysko bez demontażu chłodnicy, przodu, łapy i Bóg wie czego jeszcze :hi: Teraz zapraszam wszystkich do mnie na wymianę łożysk wiska, dla klubowiczów duże upusty! :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Owocny tydzień na łożyska własnie wruciłem z garażu wymieniłem moim sciągaczem samorubom łożysko ale to nie było łatwe użyłem palnika z butli turystycznej i wtedy to wychodziło szybciutko no to koniec przygód z łożyskiem tak jak obiecałem przesyłam fotkę z wymiany i sciągacz którego użyłem.Pozdrowienia dla wszystkich którzy przyczynili się w rozwiązaniu problemu :hi:

img1873r.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Janek, grzałeś aluminiową obudowę tym palnikiem? U mnie jakoś poszło "na zimno"[br]Dopisany: 21 Marzec 2009, 23:17_________________________________________________Oj chłopie, naodkręcałeś się - chłodnica, kółko pasowe wspomagania.... tylko żeś się narobił niepotrzebnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to chyba że tak, u mnie szukając przyczyny wycia zauważyłem że poziom płynu we wspomaganiu spadł na minimum i myślałem że to pompa wyje, dolałem płynu ale nic to nie zmieniło (teraz już wiem że to wyło łożysko), na razie trzyma poziom płynu niezmieniony, nie wiem czemu tak ubyło, co prawda ostatnio dolewałem ze 3 lata temu....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwólcie że odgrzeję temat łożyska. Powyższe opisy są na temat silnika 1.6, ja robiłem w 1.8 ADR. Łożysko sprzęgła wisko hałasowało mi już jakiś czas ale zbliżał się termin wymiany paska rozrządu i pomyślałem że zrobie wszystko razem w jeden dzień.

Najpierw wymieniłem rozrząd a wisko zostawiłem na "deser". Odkręciłem wiskozę bez problemu, wsadziłem blokade, pociągłem mocnym kluczem i poszło. Gorzej z łożyskiem. Wyjąłem seger i próbowałem składanym na szybko ściągaczem tak jak opisywał to wcześniej vokotibi ale siedziało jak cholera, gwint na ściągaczu zerwałem 2 razy więc stwierdziłem że szkoda czasu się tym bawić. Niewiele myśląc wyjąłem kolektor ssący i zrobiło się sporo miejsca. Zastosowałem metalowy trzpień i nieduży młotek. Wtedy łożysko puściło. Pozostało poskładać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak wygląda kolektor w ADR-rze, jest plastikowy? U mnie w ADP jest aluminiowy, przykręcony na nie pamiętam ile śrub i po prostu nie chciałem tego ruszać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ADR mam metalowy kolektor, przykręcony jest dwiema śrubami, trzeba też poluzować 4 opaski, odkręcić parę węży i odkręcić przepustnicę (przy okazji można ją wyczyścić)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No cóż, wszystkie drogi prowadzą do Rzymu :) Nie chce mi się schodzić do garażu żeby sprawdzić dokładnie jak to u mnie jest zrobione. Swoją drogą to cholerstwo ta wiskoza, u siory w A3 siedzą 2 elektryczne wiatraki i jest spokój.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...