Labiel Opublikowano 13 Sierpnia 2019 Opublikowano 13 Sierpnia 2019 Panowie, mam taki problem iż pojawia mi się olej jak na zdjęciu: Wyciek oleju jest pomiędzy łączeniem strony gorącej z dalszą częścią która jest monolitem z kolektorem wydechowym. Z moich obserwacji wynika iż problem występuje głównie kiedy po jakiejś jeździe zgaszę auto i w niedługim czasie znów je odpalę - bo właśnie wtedy czuć spalony olej. Wyciek nie jest jakiś duży, bo ubytki oleju nie są znaczne ale wkurza niesamowicie. Rdzeń turbo wydawał się ok, bo jakiś czas przed wystąpieniem problemu sprawdzałem i praktycznie zerowe luzy wzdłużne. Z innych informacji które mogę podać, to to iż powoli pewnie będzie można myśleć nad uszczelniaczami zaworowymi itp. bo na niektórych zaworach wydechowych są nacieki oleju (auto ma 285 tyś ori przebiegu) - choć zużycie oleju na poziomie 0,8 l na 10 tyś km to marzenie dużej większości posiadaczy tego silnika :P Choć jeszcze nie tak dawno było to 0,2 l na 10 tyś km. Więc coś się powoli dzieje. Z innych informacji - jak odkręciłem wąż zasilający olejem turbo to stan oleju w turbo nie opadał. To znaczy - zasilanie jest od góry turbo, zdjąłem wąż i olej stał w kanale nadal. Nie opadał w ogóle. Nie wiem czy ma to znaczenie. Zasilanie idzie tam na panewki wałka i tak dalej i teraz też nie pamiętam czy było to jakoś po dłuższej jeździ kiedy olej jest gorący czy też auto długo stało i zostało jedynie odpalone aby wprowadzić je do garażu - bo to też ma znaczenie. Olej Valvoline 5W-40 SynPower.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się