Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Szyberdach w A4 B5 1995 - z czego się składa?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam.

Aktualnie doprowadzam do stanu używalności w niewytłumaczalny sposób pozyskane A4 z 1995 roku w stanie tragikomicznym.

Takie mam pytanie bo się nie znam na Audi/VW.

Jest sobie szyberdach. To że żyje swoim życiem podczas jazdy to jedno, ale mam pytanie:

- z czego powinien się składać? Widzę tylko szybę i po bokach mechanizmy między podsufitówką a szyberem. Żadnej rolety, zasłonki... nic. Tak ma być?

- jak ma reagować na te pokrętło? - na tą chwilę działa na dotknięcie, zbliżenie ręki, czytanie myśli oraz obracanie pokrętłem w zupełnie nieprzewidywalny sposób i głownie tylko uchyla się do góry bardziej lub mniej. Mało przyjemna podróż 100km z szumem nad głową bo nie chce się zamknąć, po czym 2km przed domem sam się zamyka.

PS. lampka kabiny z przełącznikiem od Audi A3 8L pasują? bo wyglądają podobnie, są ciemniejsze w kolorze ale za to mają przełączniki świateł po bokach, których u mnie brak a wyłącznik mam wyrwany więc jest ciemno jak jest ciemno.

Pozdrawiam.

Edytowane przez Irokez_sw
Opublikowano

Mam podobnie, najgorsze jest to ze w sedanie trzeba wycinac szybe czolowa, zeby zdjac podsufitke i ja wyjac zeby miec dostep do mechanizmu, rolety nie ma tak jak u mnie, bo sie wsunela i zostala pod dachem, do tylu nie moge odsunac bo od polowy cos trzeszczy, do gory dziala ok, na szczescie nic nie cieknie. Ale jak pomysle ile to roboty to juz mi sie nie chce w ogole przy tym robic. Jak u Ciebie jest szczelny to po prostu odlacz go zeby sie nie otwieral podczas jazdy, jest bezpiecznik od tego. 

Opublikowano

Przerabiałem temat szyberdachu w A4 B5 sedan całkiem niedawno. Odkleiło się poszycie zasuwy i po odsunięciu szybra utknęło między nim a podsufitką. Podsufitkę trzeba zdemontować, żeby dostać się do szybra. Oczywiście nie trzeba demontować żadnej szyby. Wystarczy wyjąć fotel pasażera i przez otwór drzwiowy podsufitka wychodzi jak ta lala. Bez podsufitki demontaż szyberdachu jest banalny. Jest chyba 6 albo 8 nakrętek do odkręcenia. Wyjmujemy go tą samą drogą, co podsufitkę.

Opublikowano

To ja sobie do wiosny temat zostawiam.

Na razie panel przełączników wymieniony. Zyskałem dodatkowe lampki pasażera/kierowcy i stosowne przyciski.  Kolor miałem szary perłowy, kupiłem jasny szary i różnicy nie widać - czas zrobił swoje.

 

Teraz linkę gazu najpierwej wymienię, bo jak cegła pod nogą. Ledwo chodzi w pancerzu, widać rdzę itp. Nie widzę tylko nigdzie samej linki do silnika ADR (numer linki według katalogu 8D1 721 555 AE)

Pozdrawiam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...