Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.8T BEX - prośba o analizę logów


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.  Proszę o analizę logów. Samochód to A4 B6 quattro BEX.

Auto niedawno skończyłem ogarniać po zakupie, jeździ w miarę normalnie, nie ma żadnych błędów. Wymieniono: przepływkę, zaworek N75, świece, założyłem katalizator którego nie było. Według poprzedniego właściciela turbo jest po regeneracji i rzeczywiście widać, że jest świeże i niedawno założone. W dolocie idealnie sucho. Bardzo niewielkie nieszczelności wokół oprawek wtrysków, zapocenia - tego jeszcze nie zdążyłem zrobić.

Niepokoi mnie niewielkie przymulenie w okolicy 3200 do 4000 obrotów. Przy pełnym gazie czuć wyraźny przypływ momentu powyżej 2500 obrotów później lekkie osłabienie i powyżej 4000 obrotów już idzie bardzo ładnie i równo do odcinki. Widać to ładnie na logu z ciśnienia doładowania.  

Jaka może być przyczyna takiego dołka w okolicy 3500 obrotów ?

Poza tym mam wrażenie że auto jedzie najlepiej kiedy gaz jest wciśnięty w okolicy 75-80% , wtedy nie czuć tego przymulenia w okolicy 3500 obrotów. Mocniejsze wciśnięcie pedału gazu nic już nie daje.

Miałem już wczesniej do czynienia z 1.8t ale w wersji na linkę gazu i tamto auto przyspieszało płynniej.

Czy BEX ma taką charakterystykę czy coś jest jeszcze nie tak ?

 

Statycznie:

http://vaglogi.pl/log-001_003_70rvO2.html

http://vaglogi.pl/log-002_033_4icta.html

 

Dynamicznie:

http://vaglogi.pl/log-115_118_x02e9z.html

http://vaglogi.pl/log-002_033_s43BV.html

http://vaglogi.pl/log-020_003_M6SFX.html

http://vaglogi.pl/log-090_093_7sT4HV.html

 

 

Opublikowano

Po logach nic nie widać niepokojącego, trochę cofa zapłon. Jeździsz na 98?

Opublikowano

Tak, trochę mocno cofa, też to zauważyłem.  Logi robione na Pb 95.

Jakie ma być max doładowanie w bex-ie ,  0,6 bara ?

Czy ten pik doładowania na początku a póżniej spadek jest normalny, czy sterowanie turbo trochę wolno reaguje ? 

 

 

Opublikowano (edytowane)

W bexie max jest 0,6. Tu masz nawet delikatne przeładowanie ale to nie problem. Może czasem bardziej przeładowuje i Ci się wydaje, że muli, bo najpierw ciągnie mocno i po chwili spada do doładowania zadanego w programie.

Lej 98 do bexa.

Edytowane przez przem8
Opublikowano (edytowane)

Jest napisane na wlewie 95, ale może faktycznie warto spróbować lać 98. 

Jak mogę dowiedzieć się z logów czy zmienna faza poprawnie reaguje ?  Nie tylko czy jest sygnał do zaworu ale czy wałek się poprawnie przestawia.

A , ok.  Już chyba widzę.  W grupie 090 w kolumnie 2 jest jaki dochodzi sygnał do zaworu a w kolumnie 3 kąt przestawienia wałka, czy tak ?

Edytowane przez 80quattro
Opublikowano (edytowane)

90+93 przy normalnej jeździe. Przy pełnym obciążeniu faza jest wyłączona. bex od zawsze powinien jeździć na 98, nawet w instrukcji jest napisane :P

Edytowane przez przem8
Opublikowano

Dzięki.

Jaka może być przyczyna tego lekkiego przeładowania podczas narastania boostu ?

Oś klapki westgate-a cieżko chodzi czy to raczej coś z szczelnością sterowania ?

 

 

Opublikowano

Może być odrobinę za mocno naciagnieta sztanga. Zrób log 115 z odpieta wtyczką od n75 to się dowiesz czy jest dobrze. 

Opublikowano

Ok.

W wolnej chwili zrobię taki log.

Dzięki.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...