Skocz do zawartości
IGNOROWANY

2.0 TDI CNHC błąd P0101 00, P2279 00, P2002 00 i inne


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzisiaj wyskoczyło mi 6 błędów:


4795 - Miernik masy powietrza (G70)
          P0101 00 [101] - niewiarygodny sygnał
          Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 00000001
                    Priorytet błędu: 2
                    Częstość błędu: 1
                    Przebieg: 199226 km
                    Data: 2019.11.27
                    Czas: 18:02:18

                    Prędkość obrotowa silnika: 1458.00 /min
                    Unormowana wartość obciążenia: 0.0 %
                    Prędkość pojazdu: 54 km/h
                    Temperatura płynu chłodzącego: 92 °C
                    Temperatura powietrza zasysanego: 65 °C
                    Ciśnienie atmosferyczne: 980 mbar
                    Napięcie zacisku 30: 14.760 V
                    Licznik cykli wyuczania po OBD: 40
                    Przepływ.powietrza 1 rząd 1 masa powietrza: wart.nieprzetw.: 611.4 mg/stroke
                    Unormowany stosunek strumienia powietrza przefiltrowanego: 0.8075
                    Zawór recyrk.spalin:1 rząd 1: inf.zwr.o położ. - wart.rzecz.: 0.02 %
                    Nastawnik przepust.1: rząd 1: inf.zwr.o położ. - wart.rzecz.: 0.00 %
                    Ciśnienie doładowania: wartość wymagana: 999 hPa
                    Wejście chłodn.pow.doład.: czuj.ciśn.1 rząd 1: wart.nieprzetw.: 971.8 hPa
                    Średnia dawka wtrysku: 0.00 mg/stroke

4817 - Nieszczelność w układzie dolotowym powietrza
          P2279 00 [237] - -
          MIL zapalona - Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 00000001
                    Priorytet błędu: 2
                    Częstość błędu: 1
                    Przebieg: 199227 km
                    Data: 2019.11.27
                    Czas: 18:02:46

                    Prędkość obrotowa silnika: 1870.50 /min
                    Unormowana wartość obciążenia: 71.4 %
                    Prędkość pojazdu: 70 km/h
                    Temperatura płynu chłodzącego: 91 °C
                    Temperatura powietrza zasysanego: 85 °C
                    Ciśnienie atmosferyczne: 980 mbar
                    Napięcie zacisku 30: 14.720 V
                    Licznik cykli wyuczania po OBD: 40
                    Przepływ.powietrza 1 rząd 1 masa powietrza: wart.nieprzetw.: 1039.7 mg/stroke
                    Unormowany stosunek strumienia powietrza przefiltrowanego: 0.6899
                    Zawór recyrk.spalin:1 rząd 1: inf.zwr.o położ. - wart.rzecz.: 0.02 %
                    Nastawnik przepust.1: rząd 1: inf.zwr.o położ. - wart.rzecz.: 0.00 %
                    Ciśnienie doładowania: wartość wymagana: 1826 hPa
                    Wejście chłodn.pow.doład.: czuj.ciśn.1 rząd 1: wart.nieprzetw.: 1454.6 hPa
                    Średnia dawka wtrysku: 33.40 mg/stroke

19226 - Filtr cząstek stałych; zespół 1
          P2002 00 [101] - za mała skuteczność
          Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 00000001
                    Priorytet błędu: 2
                    Częstość błędu: 2
                    Przebieg: 199211 km
                    Data: 2019.11.27
                    Czas: 17:32:29

                    Prędkość obrotowa silnika: 1650.50 /min
                    Unormowana wartość obciążenia: 57.6 %
                    Prędkość pojazdu: 62 km/h
                    Temperatura płynu chłodzącego: 91 °C
                    Temperatura powietrza zasysanego: 70 °C
                    Ciśnienie atmosferyczne: 980 mbar
                    Napięcie zacisku 30: 14.720 V
                    Licznik cykli wyuczania po OBD: 40
                    Strumień spalin niskociśn.ukł.recyrkulacji spalin obliczony: 3.032
                    Stosunek różnicy ciśnienia: niskociśn.układ recyrkul.spalin: 21.8 kg/h
                    U.rec.spal.2: czuj.różn.ciś.1:rząd 1:nap.nieprzet:add. wartość: 31.5 hPa
                    Ukł.recyrk.spalin 2: czuj.różn.ciśn.1 rząd 1: wart.nieprzetw.: 33.7 hPa
                    Nastawnik klapy spalin 1: rz.1: inf.zwr.o położ. - wart.rzecz.: 61.35 %
                    Zawór recyrk.spalin:1 rząd 2: inf.zwr.o położ. - wart.rzecz.: 39.95 %
                    Ukł.recyrkul.spalin 2: czuj.różnicy ciśn.1 rząd 1: dyn.wartość: 28.8 hPa

8809 - Czujnik ciśnienia wewnętrznego cylindra 3
          P13D6 00 [101] - niewiarygodny sygnał
          Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 00000001
                    Priorytet błędu: 2
                    Częstość błędu: 1
                    Przebieg: 199223 km
                    Data: 2019.11.27
                    Czas: 17:59:24

                    Prędkość obrotowa silnika: 1441.50 /min
                    Unormowana wartość obciążenia: 0.0 %
                    Prędkość pojazdu: 69 km/h
                    Temperatura płynu chłodzącego: 92 °C
                    Temperatura powietrza zasysanego: 87 °C
                    Ciśnienie atmosferyczne: 980 mbar
                    Napięcie zacisku 30: 14.760 V
                    Licznik cykli wyuczania po OBD: 40
                    Głowica silnika: czujnik ciśnienia 3 rząd 1: wartość maksymalna: 50.500 bar
                    Głow.siln.:cz.ciśn.3: rząd 1: maks.ciśn.w trybie hamow.silnik.: 0.75 °
                    Cylinder_pressure_offset_cylinder_3: -1.539 bar
                    Głow.siln.:cz.ciśn.3: rząd 1: status usterki: ciśn.w kom.spal.-Bits 0-7: 32
                    Głowica silnika: czujnik ciśnienia 3 rząd 1: czas pracy grupy: -0.1 µs

19208 - Układ recyrkulacji spalin
          P0401 00 [101] - natężenie przepływu za małe
          Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 00000001
                    Priorytet błędu: 2
                    Częstość błędu: 1
                    Przebieg: 199241 km
                    Data: 2019.11.27
                    Czas: 18:17:30

                    Prędkość obrotowa silnika: 1989.50 /min
                    Unormowana wartość obciążenia: 78.4 %
                    Prędkość pojazdu: 74 km/h
                    Temperatura płynu chłodzącego: 92 °C
                    Temperatura powietrza zasysanego: 86 °C
                    Ciśnienie atmosferyczne: 980 mbar
                    Napięcie zacisku 30: 13.600 V
                    Licznik cykli wyuczania po OBD: 40
                    Diagnoza ukł.recyrk.spalin: mocno zwiększona emisja NOx: -73.5 kg/h
                    Zawór recyrk.spalin:1 rząd 1: inf.zwr.o położ. - wart.rzecz.: 0.00 %
                    Diagnoza ukł.recyrk.spalin: umiarkowanie zwiększona emisja NOx: -51.2 kg/h
                    Zawór recyrk.spalin:1 rząd 2: inf.zwr.o położ. - wart.rzecz.: 26.21 %
                    Nastawnik klapy spalin 1: rz.1: inf.zwr.o położ. - wart.rzecz.: 58.64 %
                    Obliczone ciśnienie za przepustnicą: 464.0 hPa
                    Sonda lambda 1 rząd 1 przed kat.utleniającym: wart.nieprzetw.: 1.7854

5170 - Ciśnienie w kolektorze / czujnik ciśnienia doł. (G31)
          P0237 00 [032] - sygnał za niski
          Sporadyczny - Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 00000001
                    Priorytet błędu: 2
                    Częstość błędu: 1
                    Przebieg: 198850 km
                    Data: 2019.11.19
                    Czas: 21:59:46

                    Prędkość obrotowa silnika: 264.00 /min
                    Unormowana wartość obciążenia: 100.0 %
                    Prędkość pojazdu: 0 km/h
                    Temperatura płynu chłodzącego: 18 °C
                    Temperatura powietrza zasysanego: 19 °C
                    Ciśnienie atmosferyczne: 990 mbar
                    Napięcie zacisku 30: 10.500 V
                    Licznik cykli wyuczania po OBD: 24
                    Wejście chłodn.pow.doład.: czuj.ciśn.1 rząd 1: wart.nieprzetw.: 368.8 hPa
                    Status silnika: COENG_CRANKING
                    Status silnika-Test_Program_Co Eng st COMPU VERB UBYTE: 2


 

Miesiąc wcześniej myty  był DPF i SCR, wymieniony przepływomierz i czujnik ciśnienia wewnętrznego cylindra 3, sprawdzony układ dolotowy powietrza (dpf wypalał się co około 200km, pojawiały się błędy na nieszczelność w układzie dolotowym powietrza i czujnik ciśnienia w 3 cylindrze).
Przez dwa tygodnie było ok. Następnie zaczęły pojawiać się na przemian co kilka dni błędy   P13D6 00 i P0237 00, a dzisiaj wywaliło ich aż sześć.

Czy te napięcia nastawnika turbiny są prawidłowe?

  IDE07783   Nastawnik turbiny:1 rząd 1: inf.zwr.o położ. - nap.nieprz. 667.6 mV
  IDE07784   Nastawnik turbiny:1 rząd 1: inf.zwr.o położ. - wart.wymag. 100.00 %
  IDE07785   Nastawnik turbiny:1 rząd 1: inf.zwr.o położ. - wart.rzecz. 100.00 %
  IDE07786   Nastawnik turbiny:1 rząd 1: inf.zwr.o położ. - offset zamk. 2.54 %

  IDE07783   Nastawnik turbiny:1 rząd 1: inf.zwr.o położ. - nap.nieprz. 3225.6 mV
  IDE07784   Nastawnik turbiny:1 rząd 1: inf.zwr.o położ. - wart.wymag. 0.00 %
  IDE07785   Nastawnik turbiny:1 rząd 1: inf.zwr.o położ. - wart.rzecz. 20.09 %
  IDE07786   Nastawnik turbiny:1 rząd 1: inf.zwr.o położ. - offset zamk. 2.54 %

Proszę o jakieś sugestie.

 

 

Opublikowano

Jak się skończył temat z błędami?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...