Placek Opublikowano 20 Marca 2009 Opublikowano 20 Marca 2009 Szanowni Forumowicze Jako że jestem na etapie zakupu mojego pierwszego Audi i tak naprawdę szukanie spędza mi sen z powiek (przyznam ze nie jest łatwo), mam do Was pytanie zasadnicze. Mianowicie stoję przed wyborem zakupu auta B6 z końca 2004 r wtedy to będzie manual, albo czegoś znacznie młodszego (połowa 2006) z B7 tu nie wiem. Ta różnica wieku wynika z wad konstrukcyjnych B7 z roku 2005. Jestem świadom ze autko nowsze będzie kosztowniejsze i mniej wypasione ale ma tez szansę mieć mniejszy przebieg. I tu zaczynają się schody, a mianowicie mieszkam w Wawie i mimo że tu się wychowałem to codziennie jadę w korkach 1h do roboty w jedną stronę i nie ma bata żebym się przesiadł na komunikacje miejską(mieszkam jeszcze za Bemowem). Codzienne jazdy 1-2-3, 1-2-3… powoli mnie dobijają i zacząłem zastanawiać się nad sensem zakupu automatu. Wiem że 85% użytkowników tego forum to zwolennicy manuali, wiem ze automaty są droższe, wiem też że Ci którzy raz mieli automat raczej już do manuala nie wracają. Prześledziłem forum ,szczególnie ten watek http://www.a4-klub.pl/smf/a4_b6_19_tdi_automat_ktory_lepszy-t15870.15.html i nijak nie mogę sobie odpowiedzieć na pytania: Czy B7 2.0 w automacie będzie sensownym wyborem czy będę musiał od razu ciułać na remont skrzyni kilka klocków – myślę tu o samochodach z 2006 r z przebiegiem ok. 130tyś, Jeżeli tak to jaki automat, czy Multi dalej były tak awaryjne jak w B6 1.9? Z jakimi kosztami extra wiąże się zakup manuala – chodzi mi o spalanie i serwis. Czy automaty są również podatne na wisusowanie a jeśli tak to w jakim stopniu Pytam o to wszystko jako zwolennik spokojnej jazdy, bardziej kręci mnie porządne audio w samochodzie niż piłowanie na każdych światłach, nie przeszkadza mi ta 1s. więcej w przyspieszeniu – po prostu korki, miasto zacząłem się zastanawiać się czy może nie przestać wachlować…
truckmaniac Opublikowano 22 Marca 2009 Opublikowano 22 Marca 2009 Bynajmniej jeżeli chodzi o skrzynki Multitronic, to w 2004 r. zostały zmodyfikowane, także wykluczono choroby wieku młodzieńczego
OLO_GDA Opublikowano 22 Marca 2009 Opublikowano 22 Marca 2009 , nie przeszkadza mi ta 1s. więcej w przyspieszeniu – bedziesz miło zaskoczony bo Multitronic zapewnia lepsze osiagi niz manual. ja naleze do tych co kiedys opowiadali ze trzeba mieszac biegami zeby czuc auto itp. a teraz wiem ze juz nigdy nie kupie manuala do codziennej jazdy. ...
lechwik Opublikowano 22 Marca 2009 Opublikowano 22 Marca 2009 Kolego Ja wraz ze swoja narzeczona mamy multi (model 2004) nowy sterownik i tryb S mamy już za sobą naprawe uszkodzonego sterownika i jak narazie wszystko OK jak bym miał jeszcze raz kupować kupił bym tę samą skrzynie - auto dużo nie jeździ raczej spokojnie, nie ciągnie przyczep, nie pali oponek co światła. Jeździ nim głównie moja narzeczona - to z myślą o niej był kupiony ten samochód. Powiem tak Poszukaj w A4 model 2004 z uszkodzonym sterownikiem multi masz szanse mieć auto w dobrym stanie (ja mam przebieg 100 tys km) zapłacisz za nie w niemczech do 8 tys Euro - niemcy panikuja na myśl o drogiej naprawie. Skrzynie w PL podobnie jak ja naprawisz sobie za 1 tysiąc złoty Będziesz zadowolony . pozdrawiam i w razie pytań pisz na priv pozdrawiam Wiktor - warszawskie Bemowo
Placek Opublikowano 22 Marca 2009 Autor Opublikowano 22 Marca 2009 Witajcie. Ja rozglądam się za samochodem z 2005-2006 roku. Chciał bym budę B7 i raczej naprawianie sterownika z B6 mnie nie bawi. Wole kupic auto sprawne od razu i w dobrym stanie - dlatego właśnie ciułam kasę Niestety B7 z 2005 miała wady pompy olejowej i dlatego inwestuję w młodszy rocznik. Najważniejsze dla mnie to właśnie - nie mielenie 100000 razy na wyjazd - a jeżdzę 80% Wawa czasami wypad za miasto. Powiedzcie jak spisuje się Wam multi w trasie??
KOval81 Opublikowano 23 Marca 2009 Opublikowano 23 Marca 2009 Multi to bardzo przyjemna i komfortowa skrzynia , trzeba się tylko chwilkę przyzwyczaić do stojącej w miejscu wskazówki obrotomierza :> . Ogólnie koszty eksploatacji i frajda z jazdy zależą od tego, jak ktoś tą skrzynię traktował wcześniej. Ja, wybierając auto szukałem właśnie multi, ze względu - jak kolega wyżej na żonę, która jest do automatu przyzwyczajona oraz poniekąd na siebie - WYGODA Wybrałem jednak manual, bo po tym, co się naczytałem w różnych portalach oraz u nas na forum, jest to skrzynia chwalona praktycznie jedynie za komfort. Szwagierka kupiła B6 z multi 2004r. 80tyś. przebiegu, full serwis, w tydzień przede mną i pech (a raczej moje szczęście) chciał, żę w dzień mojego wyjazdu po upatrzone auto, rozpadła jej się skrzynia . Efekt - 6000pln do tyłu na dzień dobry - i to przesądziło o dalszym szukaniu, tym razem z manualem. Nie wierz również w to, że jak Ci coś padnie, to się obejdzie w 1000pln. To są wyjątki, ale nie tylko sterowniki padały w multi. Dobra rada - jak szukasz B7 to szukaj 2,0 - 170KM, a nie 140KM (Chodzi mi o silnik - poczytaj forum o wadach 140KM), albo jak już, to jakiegoś mocniejszego z Quattro, bo one chyba miały TIPtronic a nie MULTI. (mówię o dieselkach oczywiście) Jeśli chodzi o virusik, to multi ma ograniczenia jeżeli chodzi o "Nm" - te skrzynie służą do przenoszenia niewielkich momentów obrotowych, więc nie zrobią Ci za wysokiego ani zbyt stromego momentu (zapytaj mirass'a albo rogalottiego - oni przewodzą w takich tematach) + dla MULTI za to, że spala chyba mniej niż manual, a przysipeszenie ponoć lepsze - osobi ście nie sprawdzałem ze stoperem, ale ładnie ciągnie Jeśli chcesz mieć mega komfort, brak szarpania przy ruszaniu, zmianie biegów (virtualnych w MULTI :>) i jedną wolną rękę do trzymania za kolano osoby sąsiadującej , to bież MULTI - pamiętaj jednak, że nic nie jest wieczne, a ten rodzaj na bank nie Ale się cholera spuściłem........ ufff
Placek Opublikowano 23 Marca 2009 Autor Opublikowano 23 Marca 2009 Szwagierka kupiła B6 z multi 2004r. 80tyś. przebiegu, full serwis, w tydzień przede mną i pech (a raczej moje szczęście) chciał, żę w dzień mojego wyjazdu po upatrzone auto, rozpadła jej się skrzynia . Efekt - 6000pln do tyłu na dzień dobry - i to przesądziło o dalszym szukaniu, tym razem z manualem. Tu piszesz o B6 i pewnie 6 bieg, mnie interesuje B7 7bieg. Nie wierz również w to, że jak Ci coś padnie, to się obejdzie w 1000pln. To są wyjątki, ale nie tylko sterowniki padały w multi. A możesz napisac co jeszcze było nie tak z multi jeżeli chodzi o 7bieg - z tego co czytam to w warsztatach zalecają nawet zmianę 6b na 7b właśnie z B7. Dobra rada - jak szukasz B7 to szukaj 2,0 - 170KM, a nie 140KM (Chodzi mi o silnik - poczytaj forum o wadach 140KM), albo jak już, to jakiegoś mocniejszego z Quattro, bo one chyba miały TIPtronic a nie MULTI. (mówię o dieselkach oczywiście) Tych 170KM jak ze siecą szukać - na 30B7 może jedna jest 170, a już nie mówię o ich stanie - zawsze była to strasznie zaniedbana dezelka.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się