SoYouDiee Opublikowano 16 Grudnia 2019 Opublikowano 16 Grudnia 2019 Mam problem w moim 2.6v6 . Chodził dobrze jednego dnia zaczęło wyrzucać płyn zapowietrzal się temperaturę trzyma 90 czasaami wzrosnie do 95 ale naprawdę na chwilę . Wąż od termostatu zimny. W środku brak ogrzewania . Nagrzewnica pusta nie dochodzi płyn. Pompa wody wymieniana . Uszczelka pod jedna głowica była robiona. Może być termostat ?
pulpecik Opublikowano 16 Grudnia 2019 Opublikowano 16 Grudnia 2019 (edytowane) Może. Może dać takie objawy, że większość będzie się uśmiechać "fachowo" i mówić, że 100% uszczelka. Wymień, a wymieniając jak będziesz miał oba w rękach to je ugotuj. Gotuj i obserwuj szybkość reakcji na temperaturę, czy się płynnie otwierają, czy otwarcie różni się wielkością(szczeliną). Wystarczy czasem kilka stopni za dużo zanim się otworzy, aby zabulgotało i bąble załatwiły drożność układu. Do tego stopnia, że w niesprzyjających warunkach dno w zbiorniczku zobaczysz i będziesz się zastanawiał, gdzie się płyn podział. Rośnie i rośnie, zaczyna gotować i się otwierać może wtedy -przysłowiowe "teraz to się w d*pę pocałuj". Bo za późno... Ja bym zrzucił rozrząd(banalny w tym motorze) i wymienił termostat, a sporo wszystko na wierzchu żal nie zerknąć na pompę. Wymieniana, ok. Ale na jaką? Podobno np. SKV to już tylko pakowacz :/ Edytowane 16 Grudnia 2019 przez pulpecik
TomaszMkII Opublikowano 14 Listopada 2020 Opublikowano 14 Listopada 2020 (edytowane) Takie efekty specjalne daje za#ebiste zapowietrzenie układu chłodzenia tego silnika, przynajmniej tyle zaobserwowałem na przykładzie mojego 2,8 ACK. Nie ma jakiejś logicznej instrukcji co robić jak się znajdzie w układzie bańka powietrza która blokuje przepływ płynu. Z tego co widzę najczęściej na forach to ofiara takiego zapowietrzenia jedzie do mechanika a mechanik mu wymienia sprawną pompę na sprawną pompę albo mówi że wymienił, odpowietrza to jakoś i jest ok. Sam miałem taki przypadek ostatnio jak spuściłem płyn do wymiany czujnika temperatury. Dolewałem płynu, odkręcałem odpowietrznik pod cewkami, dolewałem dalej, odpaliłem zagrzałem i myślałem że już jest ok ale nie. Silnik mi się podgrzał do prawie 120*C, z odpowietrznika pod cewkami bez końca waliła para, poziom płynu nie spadał. Wpadłem w panikę że uwaliłem UPG. Po nie pamiętam ilu cyklach grzania, chłodzenia i odkręcania korka aż płyn wywalało, udało się usunąć ten zator powietrzny i wszystko wróciło do normy. Do czasu aż znowu spuściłem płyn do wymiany rozrządu pompy i termostatu. Znowu mi się zapowietrzył i nie chce się odpowietrzyć. Odpowietrzanie tego silnika to jest nieporozumienie... Vorsprung durch Technik... Edytowane 14 Listopada 2020 przez TomaszMkII
TomaszMkII Opublikowano 17 Listopada 2020 Opublikowano 17 Listopada 2020 (edytowane) No i okazało się że na nowym termostacie niezależnie od tego ile się odpowietrza i jak się jedzie, silnik trzyma 99-105 stopni. Zdjąłem dzisiaj rozrząd po raz kolejny. No i zagotowałem termostat z zestawu Gatesa o nazwie "MotoRad" z oryginalnym starym termostatem z logo audi/vw. Sam sobie jestem winny że nie kupiłem wahlera jak zawsze do wszystkich aut. W garnku się okazało że pomimo tego iż oba mają takie same temperatury otwarcia wybite 92°C, to nowy otwiera się zdecydowanie później, pełne otwarcie ma ponad 2 razy mniejsze i dużo szybciej się zamyka na maksa... Plus ten zaworek bardzo nisko... Edytowane 17 Listopada 2020 przez TomaszMkII
TomaszMkII Opublikowano 19 Listopada 2020 Opublikowano 19 Listopada 2020 Po wymianie na wahlera wszystkie problemy zniknęły.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się