teczekWoj Opublikowano 13 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2020 Cześć! Ostatnio w mojej A4 B5 (1998r.) wymieniłem wszystkie zwykłe żarówki na żarówki typu LED. Dość długo zajęło mi dobranie odpowiednich typów żarówek bo nigdzie nie mogłem znaleźć informacji gdzie jest jaka żarówka. Jak ktoś będzie chciał dokonać podobnej wymiany to poniżej zamieszczam listę z typami żarówek oraz ich umiejscowieniu oraz zdjęcia jak to wygląda po wymianie. Oświetlenie spodu drzwi: żarówki W5W T10, sztuk 4 Oświetlenie stóp kierowcy: żarówka W5W T10, 1 sztuka Oświetlenie schowka pasażera: żarówka W5W T10, 1 sztuka Oświetlenie boczne na podsufitce (do czytania): żarówka W5W T10, 2 sztuki Lampka nad kierowcą na podsufitce: żarówka C5W 42mm oraz dwie żarówki BA9S (muszą być krótkie) Oświetlenie bagażnika: żarówka C5W 42mm Oświetlenie tablicy rejestracyjnej: żarówka C5W 36mm Poniżej zdjęcia jak wygląda wnętrze wieczorem po wymianie na LEDy oraz nazwy poszczególnych żarówek LED z aukcji Allegro. Pamiętajcie też że LEDy mają polaryzację oraz że warto kupić żarówki canbus (powolne ściemnianie). Ja jestem bardzo zadowolony . Pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Frans Opublikowano 28 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2020 Cześć, a coś szerzej ktoś mógłby napisać o co chodzi z tą polaryzacją? Z tego co się dogrzebałem na innych wątkach, to 2 żarówki BA9S w przedniej lampce podsufitki mają odwróconą polaryzację i coś tam trzeba pogrzebać żeby hasało. Ale to dotyczy tylko tych 2 żarówek i w każdej B5? Do polifta 99' sedan żarówki wskazane w wątku też będą te same? Pewnie w bagażniku może to trochę inaczej wyglądać? Można kupić gotowe zestawy LEDów do wnętrza, ale z tego co widzę to prawie wszędzie jest różna liczba żarówek i ciężko trafić tak, żeby sprzedawany był komplet wszystkich do całego wnętrza faktycznie :/ Pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matmac Opublikowano 8 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2020 Polaryzacja - diody LED świecą tylko wtedy, gdy prąd płynie przez nie w jedną, określoną stronę. Zwykłym żarówkom jest wszystko jedno. O ile w przypadku oprawek bezcokołowych W5W i rurkowych C5W, C10W nie stanowi to problemu, to wystarczy taką żarówkę obrócić o 180 stopni, to w przypadku BA9s tego nie da się zrobić. Rozpiska żarówek wnętrza w sedanie 2000r: Oświetlenie rantów drzwi: W5W, 4 szt. Oświetlenie stóp kierowcy i pasażera: W5W, 2 szt. Oświetlenie schowka: C10W (41mm), 1 szt. (wydaje mi się, że tu wchodzi ta dłuższa, ale ostatecznie da się dogiąć lekko blaszki) Oświetlenie przednie na podsufitce (główne): C10W (41mm), 2 szt. Oświetlenie przednie na podsufitce (do czytania): T4W, 2 szt. Oświetlenie tylne na podsufitce: T4W, 2 szt. Oświetlenie do make-up: C5W (36mm), 2 szt. Oświetlenie bagażnika: C5W (36mm), 2 szt. Podsumowując: W5W 6szt., T4W 4szt., C5W (36mm) 4szt., C10W (41mm) 3szt. Problem pojawia się z żarówkami T4W BA9s z przodu albo z tyłu (nie pamiętam), bo tam jest polaryzacja odwrotna niż zwykle. Wszystkie te ledy mają plus na końcówce, a masę na metalowym walcu. Ja sobie z tym poradziłem wyjmując delikatnie kombinierkami część z ledami z metalowej oprawki wcześniej odlutowując końcówkę ile się da. Na cztery zepsułem jedną, tak więc polecam kupić więcej na zapas, bo przesyłka wychodzi drożej niż te żarówki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się