Skocz do zawartości
IGNOROWANY

W jaki sposób VCDS wyznacza różne wartości


sidaaa

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć . 
Chciałbym się doinformować na jakiej podstawie program diagnostyczny taki jak VCDS wyznacza wartości korekcje dawek paliwa  z grupy 13 , wartości BIP z grupy 23 ,  kąt synchronizacji z grupy 4 ,  a także stan elektrozaworów. z grupy 18  Ciekawi mnie to jakie czujniki są używane do pomiarów , co ma duży wpływ na ich wartości.  Czyli np.  Czy kat synchronizacji z grupy 4 jest wyznaczany na podstawie danych z czujnika położenia wału oraz czujnika położenia wałka rozrządu ? Jeżeli chodzi o samochód to aktualnie sprawdzam a4 b6 z silnikiem 1.9 TDI o oznaczeniu AWX. 
Z góry dzięki za rozwianie moich wątpliwości. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.01.2020 o 19:58, sidaaa napisał:

na jakiej podstawie program diagnostyczny taki jak VCDS wyznacza wartości korekcje dawek paliwa  z grupy 13

Grupa 013

Układ wtrysku wyposażony jest w regulację równości pracy na biegu jałowym. Regulacja ta potrafi wykryć różnice mocy poszczególnych cylindrów (tolerancje części, wydatek wtryskiwaczy, ciśnienie sprężania itd.) i wyrównać je poprzez selektywną korektę wtrysku na biegu jałowym. Rozpoznawanie różnic następuje na biegu jałowym na podstawie sygnału czujnika prędkości obrotowej silnika, wytwarzającego sześćdziesiąt impulsów na obrót wału korbowego. Jeśli impulsy te dochodzą w jednakowym rytmie, to wszystkie cylindry wykonują jednakową pracę. Jeśli któryś cylinder jest słabszy, wówczas wał korbowy potrzebuje więcej czasu, aby wykonać następne pół obrotu. Z kolei cylinder o większej mocy przyspiesza ruch wału korbowego, tak że potrzebuje on mniej czasu. Gdy sterownik silnika rozpozna odchyłkę, odpowiedni cylinder natychmiast będzie zasilany większą lub mniejszą dawką wtrysku, dopóki silnik nie zacznie znowu „równo" pracować. 

Dodatnia korekcja w mg/suw: Odpowiedni cylinder ma mniejszą moc i dlatego jest zasilany większą dawką paliwa.

Ujemna korekcja mg/suw: Odpowiedni cylinder ma większą moc i dlatego jest zasilany mniejszą dawką paliwa. 

Grupa 004 kąt synchronizacji wałka rozrządu - odczyt z czujnika G40 położenia wałka rozrządu.

W połączeniu z czujnikiem wału korbowego zadaniem czujników wałka rozrządu jest dokładne określanie pozycji zespołu korbowego. Dzięki kombinacji obu sygnałów czujnika sterownik silnika wie, kiedy tłok pierwszego cylindra znajduje się w górnym martwym punkcie.

Ta informacja jest wymagana do trzech celów:

- Określanie początku wtrysku sekwencyjnego,
- Generowanie sygnału wysterowania zaworu elektromagnetycznego w układach wtryskowych z pompowtryskiwaczami 
- Regulacja do zapobiegania spalaniu stukowemu w poszczególnych cylindrach.

Czujnik wałka rozrządu działa w opaciu o efekt Halla. Odczytuje on wieniec zębaty, umieszczony na wałku rozrządu. Obroty wieńca zębatego powodują zmianę napięcia Halla w układzie scalonym Halla, znajdującym się w głowicy czujnika. Zmieniające się wartości napięcia są przekazywane do sterownika i analizowane tam w celu określenia wymaganych informacji.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...