Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z automatem


Redfighter

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry mam audi a4 b5 1 8 1998 rok benzynę wolnossacy 125 km, został wymiony olej nowy do skrzyni firmy ravelor czy jakoś tak, otóż automat pięknie zmieniał biegi na niskich obrotach do momentu jak dzisiaj wcislem niechcąco na wciśniętym Hamulcu pozycje 3 przełączyłem spowrotem na D i auto dusi na 1 biegu do odcięcia przy 50 km miał 3 tys oborotow,pedal gazu nie daje żadnego oporu i kickdown nie działa, skrzynia o dziwo nie weszła na tryb awaryjny wiecie co może być problemem elektrozawor czy sterownik? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pierwsza sprawa, kiedy wymiana i jaki olej, dokładnie jaki olej, druga sprawa, czy kiedykolwiek był wymieniany, trzecia co znaczy że pedał gazu nie daje oporu? Jak rozumieć na pierwszym biegu do odcięcia miał 3k obrotów, to odcięcie, czy zmienił bieg? Kick down nie działa, znaczy że nie redukuje o 2/3 biegi, czy jak? To że zrobiłeś w ten sposób nie ma żadnego znaczenia dla skrzyni biegów, o ile była wcześniej w pełni sprawna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchaj zawsze zmieniał mi biegi wszystkie tera na jedynce jedzie żadnego biegu wyżej nie wrzuca nie ważne jak gaz wcisnę nie ma przełożenia dopiero jak dam na tryb 1 2 3 zmienia biegi normalnie jak na tryb D przełączę jest tylko 1 bieg i na tym się kończy 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchaj, nie jestem wróżką, chcę się dokładnie dowiedzieć co się działo przed awarią, jak pisałem, zmiana biegów na 1/2/3 nie ma żadnego znaczenia, czy to podczas postoju, czy jazdy. Olej w skrzyni (jak i wszędzie) ma zasadnicze znaczenie, więc warto by było napisać, jaki dokładnie jest nalany, czy była mechatronika czyszczona itd, no i warto by napisać model skrzyni. 

Jest różnica w pracy na zimnej skrzyni i rozgrzanej?

Edytowane przez Talpa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra model skrzyni ag4 01m 4 biegowy na sprzęgle hydro kinetycznym. Przed awaria chodził cudownie jak napisałem wyżej olej ravenol 5w40 dokładnie miałem wymione 4 litry oleju do momentu tej awari zimna czy ciepła działa bez zarzutu a dzisiaj jest tak jak opisałem. Wymienial mi miskę nowa i uszczelnił pokrywę 

Edytowane przez Redfighter
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Redfighter napisał:

ravenol 5w40

do skrzyni biegów 5w40 nalałeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie nie ja dałem im kasę i mi kupili olej i zmienili mechanicy od lat dla, naszej rodziny dobre chłopaki 

Edytowane przez Redfighter
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisz mi proszę dokładną nazwę oleju.

i czy to była pierwsza wymiana od kiedy masz auto i jaki ma ono przebieg, choć tu pewnie standardowo 240 tys...

Edytowane przez Talpa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam za pomyłkę jeśli chodzi o olej był to 5/4hp fluid. Auto ma 189000 tys przebiegu z Niemiec miał badany czy przebieg rzeczywsity to tak jest realny. Tak pierwsza wymiana olej mam wlany od 3 dni i dopiero dostał dzisiaj "pierdolca" że tak to ujmę 2 dni temu wszystko hulało jak trzeba 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak, skoro oni robili wymianę, jedz do nich, w ramach gwarancji, to ich sprawa że po wymianie skrzynia padła, skoro jesteś tak pewny auta... wybacz, ale w takie rodzynki jak auto z tego roku ciężko mi uwierzyć, zawłaszcza w rozsądnej cenie, za ten rocznik. Sprawdź na początek poziom oleju, przy wymianie powinno wejść go ok 3l, pisałeś że wlali 4, na suchą skrzynię wchodzi 5,3 litra, filtr korek itd też wymienili?  Podłącz go po VAGa i sprawdź błędy czy nie ma jakiś od skrzyni, jak nie pokaże nic, problem jest w skrzyni, a ja nie mam zamiaru wróżyć z fusów, ale pierwsze do sprawdzenia tarczki na koszach, jak przypalone do wywalenia, ale i tak przed zwaleniem skrzyni wyczyścił bym jeszcze raz sterownik i sprawdził wszystko od strony elektrycznej, tylko nie miernikiem, najlepiej sprawdza się żarówka.

Edytowane przez Talpa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co się uczepiłeś tego sprzęgła, ono nie ma nic w zasadzie do zmiany biegów. Sprawdź wszystko co się da, bez rozbierania auta, diagnostyka jest zawsze tańsza, niż wymiana niepotrzebnych rzeczy, chyba że masz za dużo kasy, to kup nową skrzynię... Żaden z wymienionych przez ciebie objawów nie wskazuje na awarię sprzęgła, równie dobrze, możesz mieć przegnite wiązki, albo walnięty czujnik w pedale hamulca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale przez hamulec może mi biegów nie zmieniać wogule dziwne widać że się znasz to się wypytuje bo lajk trochę jestem 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie podstawowe pisałeś ze wymienili miskę .

Na co uszczelnili miskę  na uszczelkę czy na silikon ??

Jeśli na silikon to możliwe że go nawalili tyle że poszedł do oleju i pozapychał zawory od przełączania biegów i będziesz miał dokładnie taki właśnie objaw.

 

Na co uszczelniali miskę ??

Edytowane przez Robero321
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Robero321 napisał:

Pytanie podstawowe pisałeś ze wymienili miskę .

Na co uszczelnili miskę  na uszczelkę czy na silikon ??

Jeśli na silikon to możliwe że go nawalili tyle że poszedł do oleju i pozapychał zawory od przełączania biegów i będziesz miał dokładnie taki właśnie objaw.

 

Na co uszczelniali miskę ??

Słuszna uwaga, nie pomyślałem o tym... ja stosuję LOCTITE 574, miałem pisać, że wywalił bym wszystkie elektrozawory i popatrzył co się dzieje, tak samo jak posprawdzał wszystkie połączenia elektryczne, oczyścił je i sprawdził napięcia, ale nie miernikiem, tylko żarówką. 
 

 

10 minut temu, Redfighter napisał:

Ale przez hamulec może mi biegów nie zmieniać wogule dziwne widać że się znasz to się wypytuje bo lajk trochę jestem 

.Tak ten czujnik może nie pozwolić zmienić biegów (jak i kilka innych)

Edytowane przez Talpa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Redfighter napisał:

Myślisz że dopiero po 2 dniach jazdy mogło by to wystąpić 

A dlaczego by nie mogło, choć fakt to dziwny zbieg okoliczności, bardziej obstawiam niefachową wymianę, lub dojechaną skrzynię biegów, a wymiana ją po prostu wykończyła, co dość często się zdarza. Żeby nie było nie obwiniam chłopaków,  wolę wierzyć że skrzynia była już na końcu swojej drogi, niż że oni coś spartolili. Własnie, czyścili mechatronikę całą? Dużo było syfu (nie tyle co "mułu" ile kawałków metalu, na korku spustowym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o jakieś opiłki i inne syfy to nie było wogule tylko trochę jakieś mazi czarnej. Tylko dziwie się że na tryb awaryjny się nie włączyl jadę na diagnostykę w środę i zobaczymy co będzie boję się że te koszty będą oscylowac 3 4 tys 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z mojej strony napiszę tak, szukaj rozbitego angola w manualu i przekładaj, problem się rozwiąże. A i napisz co było po diagnostyce i ewentualnej naprawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...