Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AJM] Skąd cieknie olej ?


MRoger

Rekomendowane odpowiedzi

Witka

Ostatnio zobaczyłem plamy od oleju silnikowego i po zdjęciu osłony zobaczyłem że cieknie gdzieś z okolicy głowicy :shocked: pod kolektorem wydechowym, lub z tylu silnika (z miejsca wskazanego czerwoną strzałką) i ścieka po łączeniu skrzyni z silnikiem (żółta kreska) :kwasny:

2dedbce55e6bc7c0m.jpg

a529e0a5acd3d103m.jpg

Jestem trochę załamany ... bo cały czas coś wychodzi :kwasny: powiedzcie mi proszę że to nie uszczelka pod głowicą :blink: żadnych innych objawów wysrania uszczelki nie ma: nic w oleju (właśnie wymieniłem), nic w płynie chłodniczym żadnego ciśnienia, oczek zapachu. Zbiera się jak należy i nie dymi. Z czego tam może jeszcze lecieć olej oprócz uszczelki pod głowicą. Dodam że ostatnio możliwe było zapchanie odmy więc ciśnienie mogło wywalić zimmering. Dziś wrzucę zdjęcia z mojego silnika .. ale na tym widać że tez jest spocony w tym rejonie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli małe prawdopodobieństwo że głowica sobie bokiem cieknie .. nie wiem jaki jest układ kanałów w głowicy i czy taki wyciek jest w ogóle możliwy :mysli:

Czy ktoś już wymieniał taką pompę w silniku zamontowanym wzdłużnie .... czy da się ją zdjąć/założyć bez wyciągania silnika :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaraz zaraz ale chyba pompa jest napędzana i z wałka i smarowana przez olej silnikowy ... czy coś pomyliłem proszę o wyjaśnienie, bo w tym wypadku zimmeringu na wałku nie ma i uszczelka między pompą a silnikiem uszczelnia, górę silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaraz zaraz ale chyba pompa jest napędzana i z wałka i smarowana przez olej silnikowy ... czy coś pomyliłem proszę o wyjaśnienie, bo w tym wypadku zimmeringu na wałku nie ma i uszczelka między pompą a silnikiem uszczelnia, górę silnika.

masz rację, uszczelniacz jest po drugiej stronie głowicy. Wybacz za wprowadzenie w błąd. Usunąłem swojego posta.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasne Irek odpowiadałem spetsnaz. Tylko wiesz jak wsadziłem tam łapę ile się dało pod pompę to owszem było tam mokro ale było tam trochę paliwa. Ale zrobię jak mówisz zdemontuję tą pompę wtedy będzie wszystko widać w uszczelka nie powinna być droga tyle że najwięcej oleju jest pod kolektorem wydechowym .. może tam ściekać z za silnika ale nadal mam obawy co do uszczelki pod głowicą.

A może ktoś jeszcze rozwieje moje wątpliwości ... czy to możliwe że z pod głowicy tak cieknie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź dodatkowo uszczelnienie dekla zaworów i uszczelke pod kolektorem dolotowym. Nadal będzie mokro - na zimnym silniku zmyj benzyną ekstrakcyjną, przedmuchaj sprezonym powietrzem, posmaruj kredą szkolną i patrz skad się sączy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z głowicy raczej nie. gdyby uszczelka poszła w okolicach kanałów olejowych znaczyłoby, że silnik przegrzałeś i objawiało by się na pewno w inny sposób (znikający płyn chłodniczy, olej itp)

Co do tej pompy tandem to może być przyczyną, co do jej wykręcenia to nie jest lekko (wiem bo sam się zabierałem za to bo mi ropa ciekła). jest problem z dojściem do jednej śruby imbusowej chyba pod pompą. Dość dużo rozbierania ale się da. polecam przy okazji sprawdzić pompę tandemową pod kątem wycieku ropy. Może miałeś jakieś problemy z odpalaniem???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z odpalaniem żadnych problemów na -15 bez świec odpalał (wszystkie były spalone).

Czyli uszczelka pod głowicą to nie jest ..... bo z osprzętem to sobie poradzę :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli małe prawdopodobieństwo że głowica sobie bokiem cieknie .. nie wiem jaki jest układ kanałów w głowicy i czy taki wyciek jest w ogóle możliwy :mysli:

Czy ktoś już wymieniał taką pompę w silniku zamontowanym wzdłużnie .... czy da się ją zdjąć/założyć bez wyciągania silnika :mysli:

Witam. Da się wymienić pompę tandemową bez wyjmowania silnika, ja miałem taką wymianę.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, u mnie też cieknie tyle że z przodu silnika. Myślałem, że cieknie spod pokrywy zaworów więc wymieniłem uszczelkę na nową i skręciłem na pastę dirko ale nadal plama pod autem i ubytek oleju. Ewidentnie cieknie gdzieś pod kolektorem wydechowym - nic nie widać z góry z z dołu zalana olejem silnikowym sprężarka klimy. Może jednak uszczelka pod głowicą???? Chociaż płyn chłodniczy czysty???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze nie miałem czasu się tym zająć ale jak się dobiorę do pompy tandem i ją zdejmę wszystko będzie jasne - dam znać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wycieki u mnie nie są aż tak duże ... tylko zaopatrz się w odpowiedni olej bo na trasie ciężko dostać taki z odpowiednią specyfikacją. Jak masz duży wyciek to uważaj, bo to blisko kolektora wydechowego .... już jeden taki spalony samochód widziałem :confused4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja teraz dolewam około 200 ml na 500 km. Wyciek jest pod kolektorem wydechowym, więc pożar chyba nie grozi :shocked:. Boję się żeby czegoś np. nie wydmuchało i nagle wywaliło mi cały olej. Dodam, że auto jeździ normalnie, żadnych zmian.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...