Skocz do zawartości
IGNOROWANY

2.4 AML, prośba o analizę logów


Deimien

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie!

Około tydzień temu zapalił się u mnie check engine. VCDS wyrzucił poniższe błędy, które po skasowaniu nie pojawiły się ponownie. W momencie zapalenia się kontrolki nie odczułem żadnych negatywnych skutków, auto pracuje równo, przyspiesza jak należy. W związku z tym postanowiłem zrobić logi korekt mieszanki, sond lambda, przepływki i czasu wtrysku (linki poniżej), ale sam nie jestem w stanie ich zinterpretować, dlatego zwracam się do Was z prośbą o pomoc przy interpretacji + ewentualne wskazówki co robić jeżeli jest źle. 

Samochód: Audi A4 B5 2000r, PB + LPG. 

16804 - Zespół 1; system katalizatora 
            P0420 - 35-10 - za mała skuteczność - Sporadyczny
16538 - Zespół 2; sonda 1 
            P0154 - 35-10 - brak aktywności - Sporadyczny
17546 - Zespół 2; adaptacja mieszanki (add.) 
            P1138 - 35-10 - mieszanka za uboga - Sporadyczny
17537 - Zespół 2; adaptacja mieszanki (mult.) 
            P1129 - 35-10 - mieszanka za bogata - Sporadyczny
17544 - Zespół 1; adaptacja mieszanki (add.) 
            P1136 - 35-10 - mieszanka za uboga - Sporadyczny

Grupa 002 statyczne: 

VAGLOGI.PL

VAGLOGI to usługa która pozwoli Ci przesłać logi z programu VCDS lub VAG-COM i udostępnić je w przyjaznej formie np. na forum

Grupa 002 dynamiczne: 

VAGLOGI.PL

VAGLOGI to usługa która pozwoli Ci przesłać logi z programu VCDS lub VAG-COM i udostępnić je w przyjaznej formie np. na forum

 

Grupa 032 statyczne:

VAGLOGI.PL

VAGLOGI to usługa która pozwoli Ci przesłać logi z programu VCDS lub VAG-COM i udostępnić je w przyjaznej formie np. na forum

 

Grupa 033 statyczne:

VAGLOGI.PL

VAGLOGI to usługa która pozwoli Ci przesłać logi z programu VCDS lub VAG-COM i udostępnić je w przyjaznej formie np. na forum

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób parami 2+33 na obu paliwach statyczne i dynamiczne. Kasuj błedy za każdym razem. Błędy mieszanki obstawiam, że przez "'fachowo" wystrojone lpg

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za szybką odpowiedź. Zrobiłem logi jak poleciłeś. Najpierw statyczne potem dynamiczne dla grup 2 i 33 jednocześnie. Przy logach statycznych na benzynie zaczęły się dziać pod koniec dziwne rzeczy (patrz logi). 

Statyczne LPG: 

http://vaglogi.pl/log-002_033_SOP9i.html

Statyczne PB:

 http://vaglogi.pl/log-002_033_2YI8CU.html

Dynamiczne LPG:

http://vaglogi.pl/log-002_033_3XYpR8m.html

Dynamiczne PB:

http://vaglogi.pl/log-002_033_lGPFq.html

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepływka trochę mało mierzy i lpg do regulacji, zarówno na jałowych jak i pod obciążeniem. Ciekawe czy błąd kata spowodowany jest również przez lpg czy już kończy żywot.

Zrób jeszcze dynamiczny 3+20+21 na benzynie.

Edytowane przez przem8
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Katalizator może się kończyć, wygląda jakby był w niuni od początku.

Co może być powodem niskich pomiarów na przepływce?

Napiszę ponownie gdy zrobię kolejne logi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spore stuki więc bardzo prawdopodobne, że kat ma dość. Po jeździe na samej pb też wywala jego błąd? Najlepiej wyjąć i sprawdzić.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto mam od kwietnia 2019 i check engine wyrzucil tylko raz i do tej pory błędy się nie pojawiły. Rzadko jeżdżę na benzynie, ale przegonie go 50-100km na pb od czasu do czasu i ani błędów ani niepokojacych objawów.

Przy najbliższej wizycie u gazownika poprosze o regulacje lpg i przyjrze sie jak wyglada kat.

Mam jeszcze dwa pytania:

1. Jakie stuki masz na myśli? Jak powinny kreować się wartości z pomiarów?

2. Co z przepływką? Powinienem się nia zainteresować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Spalanie stukowe w gr. 20. Powinny być same zera ewentualnie sporadyczne wartości do 3.

2. Najlepiej jakbyś miał od kogo podmienić z takim samym silnikiem. Z zamienników tylko to co szło fabrycznie (nie wiem czy u Ciebie jest bosch, hitachi albo jeszcze co innego). Można spróbować przemyć ipą ale nie mechanicznie.

 

Lpg najlepiej wystroić na afr i korekty sondy ale po ogarnięciu auta, czyli sprawdzeniu kata, przepływki itp.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...