xKuuBa Opublikowano 14 Lutego 2020 Opublikowano 14 Lutego 2020 Witam mam takie małe pytanie. Mianowicie przymierzam sie do zakupu samochodu mam na oku dwa modele b6 lub c6. Czytając na Internecie o silniku 2.4 wyczytałem że w b6 rozrząd to cena rzędu 600/700 złotych a w c6 ceny sięgają powyżej kilku tysięcy złotych. I nasuwa mi się pytanie czy to są te same silniki czy zupełnie inne? I czy ceny tych rozrządów w c6 są faktycznie tak duże? Dodam że jestem totalnym laikiem jeśli chodzi o sprawy związane z silnikami ?
Fish1991 Opublikowano 14 Lutego 2020 Opublikowano 14 Lutego 2020 Cześć. To zależy od silnika jaki siedzi w danym aucie. Owszem rozrząd np b6 z silnikiem 1,9 tdi kosztuje około 5 stówek a jak np masz w b6 benzyne 2,4 to jest to ten sam silnik co c6 wiec cena rozrządu będzie taka sama. Ewentualnie może różnić się koszt wymiany. Wiem np że w c6 żeby wymienić rozrząd to zazwyczaj mechanicy wyciągają silnik , nie wiem natomiast jak sprawa wygląda w b6. Ogólnie jeśli chodzi o samą jednostkę 2,4 to radze się dobrze zastanowić. Pali tyle samo co 3,0 a mocy jest zdecydowanie mniej. No jak by kiedyś coś się rypło a nie oszukujmy się że auta z polskiego rynku są mocno oszukane i leciwe i takie awarie trzeba brać pod uwagę a wtedy za wszystko płacisz razy 2. 1
Fish1991 Opublikowano 14 Lutego 2020 Opublikowano 14 Lutego 2020 Mi osobiście jeśli chodzi o AŁDI podchodzą silniki diesla. Naprawdę twarde sztuki.Sam nadal jedną ujeżdźam. Natomiast jeśli chodzi o silniki benzynowe to 1,8 T to chyba jedyny silnik warty uwagi. Jeśli miałbym kupować duże pojemności i miała by być to benzyna to szukał bym bmw jakąś trójkę rzędową 6 albo 5. bardziej trwałe i mniej awaryjne. Miałem co prawda e36 2,8 zakutą w spaniałe paliwo lotnicze i dobrze ją wspominam. Gdyby nie rdza może do dziś bym latał 1
pila24 Opublikowano 14 Lutego 2020 Opublikowano 14 Lutego 2020 (edytowane) Silnik z a4b6 2.4 bdv Silnik z a6c6 2.4 bdw Edytowane 14 Lutego 2020 przez pila24 1
mirek31071977 Opublikowano 16 Lutego 2020 Opublikowano 16 Lutego 2020 Łukasz najlepiej objaśnił.To są 2 różne motory.W B6 stary mało awaryjny BDV na pasku i tu rzeczywiście ceny,tak jak piszesz.W C6 tylko pojemność ta sama,a konstrukcja nowa,na łańcuchach z rozrządem od grodzi,gdzie przy LL i badziewnym oleju waliło się to na potęgę i koszty kilka tysi do dzisiaj.To już 3,0 ASN sporo taniej zrobisz.2,4 w B6 niestety chodziło bez Q.W A6 już tak.Dla świętego spokoju szukałbym 1,8T.Potem 2,4 BDV,a jak sama benzyna i większe auto,to C6 z 2,0T też się można rozejrzeć. 1
xKuuBa Opublikowano 16 Lutego 2020 Autor Opublikowano 16 Lutego 2020 Dzięki za pomoc! ? Faktycznie tak jak piszecie rozejrze się jednak za 1.8t zwłaszcza że dużo osób mówi że do gazu bardzo dobry motor a mi chodzi o dobrą dynamikę z w umiarkowanym spalaniem ?
pila24 Opublikowano 16 Lutego 2020 Opublikowano 16 Lutego 2020 (edytowane) 41 minut temu, xKuuBa napisał: Dzięki za pomoc! ? Faktycznie tak jak piszecie rozejrze się jednak za 1.8t zwłaszcza że dużo osób mówi że do gazu bardzo dobry motor a mi chodzi o dobrą dynamikę z w umiarkowanym spalaniem ? Spalanie i osiągi w 1.8T bfb bez programu będą w zasadzie takie same jak w 2.4 Koszty eksploatacji według mnie to w 2.4 niższe ze względu na mniejszą ilość osprzętu. Masz tutaj spalanie u mnie z 2 lat,70% miasto 30% trasa Edytowane 16 Lutego 2020 przez pila24 1
xKuuBa Opublikowano 18 Lutego 2020 Autor Opublikowano 18 Lutego 2020 Czyli jak to w końcu jest? Jaki silnik do b6 jest lepszy 1.8t czy 2.4? Jak to wygląda z awaryjnością tych jednostek, jak drogie są części eksploatacyjne? I ogólnie który silnik jest tańszy w utrzymaniu? Z góry dziękuję za odpowiedź ?
pawlo_SL Opublikowano 18 Lutego 2020 Opublikowano 18 Lutego 2020 Jeśli chcesz mieć napęd Quattro to w przypadku B6 z silnikiem 2.4 ten samochód z tym silnikiem Quattro nie ma i nigdy nie miało. 1
pila24 Opublikowano 18 Lutego 2020 Opublikowano 18 Lutego 2020 7 godzin temu, xKuuBa napisał: Czyli jak to w końcu jest? Jaki silnik do b6 jest lepszy 1.8t czy 2.4? Jak to wygląda z awaryjnością tych jednostek, jak drogie są części eksploatacyjne? I ogólnie który silnik jest tańszy w utrzymaniu? Z góry dziękuję za odpowiedź ? Każdy będzie swoje bronił,w 2.4 nie ma osprzętu do turbo wiec sporo elementów odpada które mogą się zepsuć. Poza tym to prosta v6,konstrukcja z lat 90 tych po lekkich modyfikacjach,moim zdaniem najtrwalszy silnik benzynowy w a4b6. A koszta utrzymania zależą od tego jak o auto dbał poprzednik. Ja wybrałem 2.4 ze względu na trwałość jednostki,kulturę pracy i ciszę w trasie(nie ma nic gorszego niż jechać kilkaset kilometrów i słuchać burczenie silnika). 1
xKuuBa Opublikowano 18 Lutego 2020 Autor Opublikowano 18 Lutego 2020 W dniu 16.02.2020 o 17:13, pila24 napisał: Spalanie i osiągi w 1.8T bfb bez programu będą w zasadzie takie same jak w 2.4 Koszty eksploatacji według mnie to w 2.4 niższe ze względu na mniejszą ilość osprzętu. Masz tutaj spalanie u mnie z 2 lat,70% miasto 30% trasa Spalanie wygląda całkiem nieźle tylko czy to spalanie przy spokojnej jeździe czy raczej przy dynamicznej dość szybkiej?
pila24 Opublikowano 18 Lutego 2020 Opublikowano 18 Lutego 2020 7 godzin temu, xKuuBa napisał: Spalanie wygląda całkiem nieźle tylko czy to spalanie przy spokojnej jeździe czy raczej przy dynamicznej dość szybkiej? To spalanie to w 70% miasto gdzie z reguły zbyt dużych prędkości nie rozwija się ale nie zamulam i jeżdżę dynamicznie.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się