Skocz do zawartości
IGNOROWANY

2.0TFSI nierówno pracuje, szarpie, telepie, traci moc


Radekst

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie, potrzebna pomoc.

Silnik pracuje nierówno, traci moc, telepie, lekko szarpie, im zimniejszy tym mocniej. VAG wywala jakis problem z 3 cylindrem, cewki zamienialem - blad zostaje na 3 cylindrze, wiec odpadaja (zakladalem nowe rok temu). Swiece wymianialem pol roku temu na nowe, ale dla swietego spokoju wymienilem ta na 3 cylindrze kilka dni temu ponownie na nowa - nadal blad. Dzisiaj wymienilem odme na nowa - nadal auto nierowno pracuje. EVAP też nowy. Kompresja sprawdzona, wszedzie rowno.

Moze ma ktos jeszcze jakies pomysly..

Ponizej bledy:

000768 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
               P0300 - 008 - Implausible Signal - Intermittent
             Freeze Frame
                    Fault Status: 00101000
                    Fault Priority: 0
                    Fault Frequency: 2
                    Mileage: 194689 km
                    Time Indication: 0

             Freeze Frame
                    RPM: 797 /min
                    Load: 27.0 %
                    Speed: 0.0 km/h
                    Temperature: 33.0°C
                    Temperature: 10.0°C
                    Absolute Pres.: 990.0 mbar
                    Voltage: 14.097 V

000771 - Cylinder 3: Misfire Detected
               P0303 - 008 - Implausible Signal - Intermittent
             Freeze Frame
                    Fault Status: 00101000
                    Fault Priority: 0
                    Fault Frequency: 2
                    Mileage: 194689 km
                    Time Indication: 0

             Freeze Frame
                    RPM: 789 /min
                    Load: 26.7 %
                    Speed: 0.0 km/h
                    Temperature: 36.0°C
                    Temperature: 11.0°C
                    Absolute Pres.: 990.0 mbar
                    Voltage: 13.843 V

008567 - Bank 1; System Too Lean off Idle
               P2177 - 001 - Upper Limit Exceeded
             Freeze Frame
                    Fault Status: 01100001
                    Fault Priority: 0
                    Fault Frequency: 1
                    Mileage: 194749 km
                    Time Indication: 0

             Freeze Frame
                    RPM: 1658 /min
                    Load: 37.2 %
                    Speed: 62.0 km/h
                    Temperature: 83.0°C
                    Temperature: 28.0°C
                    Absolute Pres.: 990.0 mbar
                    Voltage: 13.843 V

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro "żąglowałeś" cewkami, świecami, to pod domem na szybko możesz jeszcze wtrysk podmienić z innego cylindra - o ile jest opcja, nie wiem jak w tych silnikach. Oraz pod VAGiem zobaczyć na których cylindrach wypada zapłon i jak dużo (w 1.8t są to grupy 14, 15, 16, ale nie wiem jak to wygląda w 2.0 tfsi). Ewentualnie może wiązka 3ciego wtrysku?
Masz też błąd od ubogiej mieszanki. Wstepnie możesz sprawdzić szczelność dolotu, a jak nic to głębiej trzeba kopać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem w stanie sam zamienić wtrysków w 2.0tfsi miejscami. Zapłony wypadają różnie na wszystkich cylindrach.

Zrobiłem dodatkowo logi, może one coś podpowiedzą.

Logi sa w formie 'graficznej' i w postaci tabeli (ponizej wykresow). Auto po programie.

 

Grupy 106 + 103 + 002, 3 bieg, zrobilem kilka podejsc, jak widac za kazdym razem troche sie roznia:

https://link.do/3bieg_1

https://link.do/3bieg_2

https://link.do/3bieg_3

https://link.do/3bieg_4

 

Grupy 106 + 103 + 002, 4 bieg:

https://link.do/4bieg

 

Grupy 106 + 103 + 002, tempomat:

https://link.do/tempomat

 

Zrobiłem jeszcze dodatkowo grupy 003 + 010 + 011, 3 bieg:

https://link.do/dodatkowe1

https://link.do/dodatkowe2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź szczelność to po pierwsze, po drugie braciak ostatnio robił też 2.0tfsi i winnym wypadania oraz błędów z mieszkanka okazał się nagar na zaworach ?

I na koniec lejesz 98 co nie? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do błedów to jak kolega wyżej pisał sprawdz szczelność dolotu bo wygląda na jakąś nieszczlenosć w podcisnieniach. Co do logów to zrób jeszcze 115+118, 003+020, 002+033+031, jest problem z paliwem a w zasadzie jego brakiem, w okolicach 5 tyś ecu ratuje się zmniejszaniem doładowania i zamykaniem przepustnicy. Po logach wygląda jakby pompa elektryczna w baku nie dawała rady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki Panowie za zainteresowanie tematem! W czwartek sprawa sie juz znaczaco pogorszyla i auto ledwo jechalo, zaprowadzilem go do mechanika. W między czasie zamowilem jeszcze wtryskiwacz zeby calkowicie wyciagnac ten, ktory byl w 3 cylindrze bo padlo podejrzenie na wlasnie uszkodzony wtrysk. Podpowiem mechanikowi zeby tez przyjrzał sie ewentualnym nieszczelnościom.

Nagar tez bedziemy przy okazji usuwac, ale dostalem info od mechanika, ze nie ma go jakos bardzo duzo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak profilaktycznie napiszę , biosol broń panie boże, środek do czysczenia egr jak najabrdziej namoczyć od rana do wieczora i szczoteczka do zębow schodzi ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odebralem auto kilka dni temu. Wymieniony wtrysk, wyczyszczony nagar, silnik chodzi jak nowy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...