Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Multitronic szarpie przy ruszaniu


Ma1477

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jakiś czas temu kupiłem a6 c7 2.0tdi ze skrzynią multitronic kod NSL. Jest to skrzynia typu 0aw. Wymieniłem w niej olej z filtrem (nie było opiłków). W skrzyni jest problem z ruszaniem z zatrzymania pod górkę lub z zatrzymania pod krawężnik. Wygląda to tak że jak zatrzymam się pod górkę to auto nie stacza się ale po dodaniu gazu stoi i dopiero przy wyższych obrotach (między 1800 a 2000) auto rusza ale z piskiem tak jak bym puścił sprzęgło w manualu. Czasami mam tak też jak ruszam z miejsca ostrzej to rusza kaczuszką ale nie zawsze. Do tyłu nie ma żadnych problemów jest tylko zwłoka po puszczeniu hamulca. Dodam że do przodu pełzanie działa dobrze i jak ruszam z pełzania to zawsze jest ok, tak samo jazda nic nie szarpie. Wydląda to tak że skrzynia nie zasprzęgla zawsze płynnie tylko czasami obroty rosną i na płaskiej drodze przy 1600 jak bym puścił sprzęgło. W sterowniku brak błędów i próbowałem robić adaptację raz przeszła ok, poprawiło się wtedy pełzanie na D. Wywala mi też olej z dyfra odpowietrznikiem po ostrej jeździe ale odkręciłem korek kontrolny i zlałem nadmiar, myślę że simering wałka atakującego do wymiany ale to nic trudnego. Nie chciał bym wydawać zaraz 5tyś jak to mogą być np lamele do wymiany i tyle. Miał ktoś podobny problem? 

Edytowane przez Ma1477
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Widzę tu masę podpowiedzi a pewnie nie jeden z was miał taki problem z multi. No nic pomogę tym co szukają rozwiązania. A więc wyjąłem skrzynię i okazało się że dwumas już dawno się skończył. A problem który opisywałem czyli pod górkę auto stoi jak dodawałem gazu nic się nie działo i nagle szarpnęło i pojechało lub zgasło jak za mało gazu dałem. Co innego do tyłu wszystko było Oki i płynnie ruszał. Odpowiedzialne za to były tarczki cierne sprzęgła do przodu. Kupiłem komplet plus simering na wałek sprzęgła koszt części to 495zł tarczki przód i tył, uszczelniacz wałka 20zł, litr oleju ravenol cvt żeby dolać i namoczyć nowe tarczki, dodatkowo wymieniłem dwumas 1106zł nowy luka i olej dyferencjału 1litr 40zł i simeringi dyfra 2sztuki prawy lewy 70zł. Więc nie tak strasznie jak słyszałem z serwisów czyli ponad 3tysie za same tarczki ? Teraz jazda przyjemna bez szarpania przy ruszaniu. 

  • Pomoc techniczna 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...