Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana rozrządu przód w Audi A4 B7 1.8T/2.0 - ustawienie znaków


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

pytanie dotyczy wersji rozrządu z hydraulicznym napinaczem/tłumikiem drgań.

Prośbę o opinię kieruję do osób, które fizycznie to wykonywały i wiedzą jak to dobrze zrobić za pierwszym razem bez ewentualnego poprawiania ,bo w teorii wszystko wiem.

Chodzi mi konkretnie o to czy przy wymianie kompletu czyli paska, rolki i tłumika/ hydraulicznego napinacza znaki na kole wałka rozrządu i kole wału korbowego ustawiamy na zero i będzie wszystko ok czy jednak w takim przypadku po weryfikacyjnym obrocie wału 2 lub 4 obrotów znaki się "rozjadą" na skutek wysunięcia tłoczka z napinacza hydraulicznego/napinacza co spowoduje przesunięcie znaku koła rozrządu i nie będzie się pokrywać ze znakiem na osłonie pokrywy co spowoduje konieczność ustawiania od nowa?

Dzięki wielkie za rzeczowe i precyzyjne info.

Opublikowano

Tutaj nie ma cudów, ustawiasz na znaki, napinasz rozrząd i kręcisz wałem. To wszystko. 

Opublikowano

Tak, tak nie ma cudów i to co napisałeś to wiem.

Natomiast chodzi mi o to, że jak napnę rolkę mechanicznie to znaki są ok, ale,  jak zacznę kręcić wałem to ruszy się tłoczek tłumika hydraulicznego napinając jeszcze bardziej pasek co może spowodować cofnięcie się koła rozrządu o pół czy cały ząb pod wpływem naciągu.....tak to widzę, nie wiem czy dobrze czy niekoniecznie.

Wiadomo też,że blokadę tłoka tłumika wysuwa się po napięciu paska rolką i pod wpływem obrotów wałem on dopiero się wysuwa i ustawia sobie szczelinę którą się sprawdza (ma zawierać się między 6 a 10mm) więc chyba może "pociągnąć" koło wałka rozrządu do tyłu po tych 2/4 obrotach wału korbowego teoretycznie czy nie?

Ten rozrząd jest prosty ale niuans jest i o przesunięciu takim jak opisuję powyżej też już czytałem.

Opublikowano

Ten rozrząd ma tolerancję 1/2 zęba 

Opublikowano

Dziwny to czas teraz, siedzę jak większość w domu, jest sporo czasu, więc z nudów gapi się człowiek też w kompa....

i trafiłem na filmik, gdzie widać jak facet składa rozrząd inaczej niż najczęściej jest ta procedura opisywana.

Mam na myśli:

1. Świadome minimalne cofnięcie koła wału korbowego przed założeniem paska

2. Ściśle określoną pozycję mimośrodu w rolce napinającej uzyskując właściwe napięcie paska

3. Nieustawianie wymiaru 8mm między dźwignią rolki a tłumikiem drgań ( po dwóch obrotach wału ten wymiar "sam" się ustawił).

Facet wygląda na poukładanego i znającego się na tym co robi....

Jak myślicie prawidłowo tą operację wykonuje czy niekoniecznie?

W mojej ocenie skutek na końcu operacji jest prawidłowy/właściwy.

Za wszelkie opinie podziękował.

 

Opublikowano (edytowane)

Jest wszystko ok, robię tak samo z tym że w momencie założenia paska dodatkowo  napinam to poprzez założenie klucza na wał i wałek A dopiero później napisał i skrecam

Prawdę mówiąc to ten rozrząd powinien być zrobiony tak jak jest w 1.9/2.0tdi Na blokadach i ruchomym kole walka rozrządu. Wówczas nie było by problemów z jego ustawieniem

Edytowane przez Dev
Opublikowano

Czyli dobrze to widziałem,że facet robi właściwie....

6 minut temu, Dev napisał:

robię tak samo

To nie ustawiasz również tego luzu 8mm wstępnie rozumiem?

8 minut temu, Dev napisał:

i ruchomym kole walka rozrządu

Ale wtedy to musiałoby być koło bez klina raczej a w 1.8T/2.0 jest....W Fordzie/ benzyna/Zetec tak było/jest (koła rozrządu i wału bez klina) i tam żeby ustawić właściwie to były  mi niezbędne blokady. Ludziska kombinowali też bez blokad,ale różnie się to kończyło....

 

14 minut temu, Dev napisał:

napinam to poprzez założenie klucza na wał i wałek

Tu nie do końca rozumiem, zakładasz i napinasz w jaki sposób? Rozumiem tylko, że to dodatkowa profilaktyka, bo nie zetknąłem się nigdzie z opisem takiej czynności.....

Opublikowano

kasuje luz na linii wał-pompa wody-wałek rozrzadu

na Twoim miejscu nie przejmowałbym sie zbytnio tym

już Ci wczesniej pisałem że ten rozrzad ma tolerancję 1/2 zęba

Opublikowano

Tak,tak spoko. Pytałem z ciekawości, bo wolę wiedzieć więcej niż mniej w danym temacie, tak uważam.

A jak jeszcze jest od kogoś zaczerpnąć konstruktywną wiedzę to korzystam.

Podziękował.

Opublikowano

jak masz zdjety przód i rozrzad to możesz "poćwiczyc" :wink:

Opublikowano

Ha,ha dobre....

Będę to robił  niebawem to sprawdzę i tą opcję, choć nie planuję ściągać całego przodu tylko ustawić w pozycji serwisowej (myślę,że będzie tam na tyle miejsca żeby tą wymianę sprawnie i dokładnie przeprowadzić).

 Ten facet  z tego ruskiego filmiku co dodałem bardzo fajnie i konkretnie pokazuje co i jak robić aby było dobrze i niekoniecznie do końca pokrywa się to z instrukcjami dostępnymi w necie. Mam tu na myśli detale, które mają być wykonywane wg procedury, a tu się okazuje,że niepotrzebnie....( ustawianie wstępne szczeliny 8mm, ustawienie idealnie na znaki przed napięciem).

Opublikowano (edytowane)
W dniu 12.04.2020 o 18:51, Dev napisał:

ak masz zdjety przód i rozrzad to możesz "poćwiczyc

Witaj,

rozrząd wymieniłem i obyło się bez dodatkowych "ćwiczeń", bo za pierwszym razem znaki na kole wałka rozrządu i kole wału korbowego trafione w punkt, idealnie.

Zastanawia mnie tylko jedna sprawa, a mianowicie ten luz między podstawą tłumika drgań a łapą rolki napinającej według dokumentacji technicznej ma się zawierać między 6 a 10 mm, a u mnie jest 5mm, no może 5,5 będąc precyzyjnym. Rolka napięta zgodnie z tym filmikiem co wcześniej zapodałem i środek  mimośrodu jest idealnie w linii z tym uchwytem od pompy wody jak na filmie.

I teraz nie wiem czy zostawić to tak jak jest bo nie ma jakiejś dużej niezgodności i nie będzie to miało negatywnego wpływu na nic, czy jednak lepiej byłoby to poprawić....bo, no właśnie nie wiem

Co o tym sądzisz, jak uważasz?

Z tego co wspominałeś to przerobiłeś tych rozrządów "setki", więc pewnie będziesz miał precyzyjną opinię w tej kwestii za którą dzięki.

P.S. Silnika jeszcze nie uruchamiałem.

Edytowane przez AndrzejK.
Opublikowano

Napięcie paska jest prawidłowe?

Opublikowano (edytowane)

Sprawdzany w połowie długości między pompą wody a kołem rozrządu - można go "przekręcić" tak jak na filmie około 80 stopni z małym oporem

Edytowane przez AndrzejK.
Opublikowano

Widzę,że się troszkę "zapowietrzyłeś", chyba że pytając o właściwe napięcie paska zakończyłeś dyskusję. No ale jakaś sugestia z Twojej strony była.....dobre i to.

Reasumując, będę chciał jednak to ustawienie luzu tłumik-łapa rolki doprowadzić do stanu książkowego czyli  minimum 6mm (choć nie wiem szczerze mówiąc po co ten luz ma być zachowany taki a nie inny skoro to tylko tłumik drgań, a właściwe napięcie leży tylko i wyłącznie w gestii rolki napinającej....)

Wstępnie spróbuję popuścić rolkę ((może trochę za mocno ją "naciągnąłem", choć nie wydaje mi się) i delikatnie ją cofnąć o 2-3mm i to może ustali luz na właściwym poziomie i przy okazji nie zmieni się zgodność znaków na kołach rozrządu i wału korbowego, a jak by się jednak zmieniło to rozepnę rozrząd i jeszcze raz złożę od początku tym razem troszkę mniej napinając rolkę, bo myślę,że w niej leży przyczyna za małego luzu.

Jako ciekawostkę wspomnę, że przed rozpięciem starego/oryginalnego rozrządu mimośród rolki był w podobnej pozycji do tej, którą ja ustaliłem, ale już luz tłumik- łapa rolki wynosił ponad 9mm....Czyżby pasek w trakcie eksploatacji się wyciągnął delikatnie i miało to wpływ na powiększenie się luzu na ponad 9mm?? Zależy też na jaki wymiar to było fabrycznie ustawione.....ale tego już nikt mi nie powie.

Odniesiesz się czy dobrze kombinuję?

Opublikowano

Myślisz że cały dzień siedzę na forum ?

Otóż nie. Pytałem o napięcie paska bo odległość która podałeś na napinaczu może być rozna.

Opublikowano
13 minut temu, Dev napisał:

Myślisz że cały dzień siedzę na forum ?

Nie, skąd taki pomysł??

 

14 minut temu, Dev napisał:

bo odległość która podałeś na napinaczu może być rozna.

Masz na myśli pozycję mimośrodu, bo jeżeli tak to też właśnie pomyślałem o tym pisząc powyżej o popuszczeniu delikatnym śruby rolki i cofnięcie napięcia mimośrodu powiedzmy o 2-3mm co mogłoby dodać właśnie tą wartość do tego luzu, tak myślę....tylko czy po tej operacji nie rozjadą się koła na znakach, nie wiem.

Opublikowano

panowie proszę odpiszcie mi bo już włosy drę sobie koło na wałku rozrządu zostało założone odwrotnie czyli napisami do wierzchu a powinno być odwrotnie silnik to 1.8AEB silnik pracował równo tylko dziwne hałasy były z silnika obroty max do 2tys czy głowica poleciała czy da sie uratować ustawiając koło tak jak powinno być i rozrząd patrząc na koło to przestawienie było jakieś cztery zeby proszę o poradę może ktoś miał taki przypadek

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...