Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Dobranie zestawu łańcucha i napinacza


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. 

Chcę wymienić napinacz z łańcuchem co spina wałki rozrządu. Przebieg 306 tyś km a widzę że jeszcze oryginalny jest napinacz i łańcuch pewnie też, chyba nigdy to nie było wymienionenie. Czasami przy odpalaniu daje o sobie znać. Polecono mi zestaw firmy FAI, znam kilka osób co na tym jeżdżą i są zadowolone i znalazłem ofertę tylko że tam jest podany numer 058 109 088K, 058109229B a na zamontowanym napinaczu mam numer 058 109 088 D.

Czy będzie taki zestaw do mnie pasował? Czy muszę szukać zestawu tylko i wyłącznie z numerem 058 109 088 D? 

Audi A4 B5 FL 1.8 ARG 1999r

Opublikowano

Do mojego 1.8 ADR pasował ten:

logo.jpg
APARTS.PL

TCK111 FAI AUTOPARTS Zestaw łańcucha rozrządu, pasuje do Zestaw łańcucha rozrządu VW PASSAT Variant (3B5) 1.8 1997-06-2000-11 92;125 -zobacz opis, zastosowanie, zdjęcia.

Z pasujących pojazdów i wyglądu powinien pasować. Nie rób sobie jednak wielkich nadziei, że młócenie przy zimnym silniku ustanie.

Opublikowano (edytowane)

Panowie stanowczo odradzam ten zestaw. Z rok temu kupiłem takowy, wymieniłem sam, złożyłem wszystko tak jak trzeba. Po uruchomieniu auta po 3 minutach tak barabanił, gorzej niż ten stary!!! Postanowiłem go zareklamować i kasę odzyskałem ale dopiero po 4 miesiącach walki!!! A właśnie kupiłem go w aparts.pl. Trzeba było jeszcze olej dosyłać 150ml taki jaki jest zalany w silniku. 

Najlepiej wstawić tylko ori, ale bez elektrycznego zaworu. 

Odsyłam to tematu w dziale Audi a4 b61.8T. Można by z tego jakąś pracę doktorską napisać!!!!! Tam jest wszystko krok po kroku opisane.... 

 

Edytowane przez Busiek100
Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, Busiek100 napisał:

Panowie stanowczo odradzam ten zestaw. 

Na oryginalny mnie nie stać.

To który można kupić zestaw innej marki by był dobry?? FAI jeździ u znajomych w Audi i Seatach, nic nie narzekają. 

Rano na zimnym silniku przy odpaleniu rechot 4 sekundowy jest że żaby się chowają, a czasami nie ma. Pomału już się pojawia klekot tzw. TDI ale nie aż tak mocny jak w niektórych przypadkach pokazanych na filmach. Jak przyłożę głowę do pokrywy to słyszę tak jakby pracował łańcuch rowerowy, zrzęzi. Dzisiaj po mocnej jeździe gdzie olej był bardzo gorący to pojawił się jak na razie pseudo klekot. Zgaszę go i nie ma pseudo klekotu, dopiero po przygazowaniu się pojawi jak olej jest bardzo gorący. 

Edytowane przez MegaKacper23
Opublikowano

Kolego ja tylko napisałem co mnie spotkało z tym zestawem FAI. Być może ja trafiłem na uszkodzony zestaw i tyle. 

Jeżeli chodzi o ori to z zaworem kosztuje około 2.5 tys.

Ale jak byś kupił bez zaworu to koszt  ori około 900zł. 

Przeczytaj ten temat co Ci podesłałem, wiem że sporo stron ale przed takim wydatkiem i poważną robotą warto. 

Po króćce trzeba zacząć od pomiaru ciśnienia oleju, żeby sprawdzić w jakim stanie jest pompa i czy smok nie jest zabity. Wszystko jest opisane w tym topicu!!!! 

Opublikowano
52 minuty temu, Busiek100 napisał:

Kolego ja tylko napisałem co mnie spotkało z tym zestawem FAI. Być może ja trafiłem na uszkodzony zestaw i tyle. 

Jeżeli chodzi o ori to z zaworem kosztuje około 2.5 tys.

Ale jak byś kupił bez zaworu to koszt  ori około 900zł. 

Przeczytaj ten temat co Ci podesłałem, wiem że sporo stron ale przed takim wydatkiem i poważną robotą warto. 

Po króćce trzeba zacząć od pomiaru ciśnienia oleju, żeby sprawdzić w jakim stanie jest pompa i czy smok nie jest zabity. Wszystko jest opisane w tym topicu!!!! 

No dobra, kupię bez zaworu i jak auto zareaguje na napinacz bez zaworu?? ?

VCDS będzie wtedy potrzebny czy nic nie będzie się działo i nie będzie trzeba kodować ?? 

Opublikowano (edytowane)
44 minuty temu, MegaKacper23 napisał:

VCDS będzie wtedy potrzebny czy nic nie będzie się działo i nie będzie trzeba kodować ?? 

U tunera trzeba wyłączyć zmienne fazy, bo będzie sypać błędami i checkiem po oczach. Można to zrobić zdalnie jak nie znajdziesz w pobliżu takiej osoby albo trzeba zgrać wsad np. za pomocą mpps. (koszt kabla i programu średnio 70 zł i dodatkowo wyłączenie 100-150zł) i podesłać do odpowiedniej osoby.

Edytowane przez przem8
Opublikowano
Godzinę temu, przem8 napisał:

U tunera trzeba wyłączyć zmienne fazy, bo będzie sypać błędami i checkiem po oczach. Można to zrobić zdalnie jak nie znajdziesz w pobliżu takiej osoby albo trzeba zgrać wsad np. za pomocą mpps. 

Oj to nie będę kombinował. Kupię z czujnikiem ale napewno nie oryginał. 

Do poprzedniego wątka. Poprzedni właściciel wymieniał pompę oleju na nową. Tylko zastanawia mnie fakt dlaczego ten napinacz nigdy nie był wymieniony. Może tylko łańcuch był wymieniony (nikt tego nie wie) Na dniach zdejmę czapkę z głowicy i zobaczę. 

Opublikowano

Zmierz ciśnienie oleju. Co do zamienników to wybierałbym febi/swag, autolog.

Opublikowano
3 godziny temu, przem8 napisał:

Zmierz ciśnienie oleju. Co do zamienników to wybierałbym febi/swag, autolog.

A firma SKV Germany?? 

Opublikowano
18 minut temu, MegaKacper23 napisał:

A firma SKV Germany?? 


Kup to przetestujesz.

Opublikowano

Aha czyli jeszcze nie ma opini. 

Już testowałem części w innym aucie, dobre firmy, ale 2 razy musiałem wymieniać ?

Kupię te renomowane

Opublikowano (edytowane)
W dniu 12.04.2020 o 19:27, przem8 napisał:


Kup to przetestujesz.

Jak oceniasz, lub inni użytkownicy oceniacie pracę silnika, nagrałem filmik jak to słychać ?

Edytowane przez MegaKacper23

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...