Skocz do zawartości
IGNOROWANY

B6 1.8t BEX falujące obroty, rzuca silnikiem


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam, od kilku dni posiadam B6 1.8t BEX. Żeby się nie rozpisywać miał m.in. błąd 16891 - Idle Control System RPM Higher than Expected. Wyczytałem że wyczyszczenie i adaptacja przepustnicy może pomóc, uznałem to za dobry trop, bo na autostradzie przy wyższych obrotach auto "dławiło się", tak jakby ktoś naciskał hamulec na chwilę i puszczał.

Dzisiaj odkręciłem, wyczyściłem, zrobiłem adaptacje vagiem i obroty zaczęły falować i rzuca silnikiem na wolnych obrotach. Pojawił się błąd 17705 - pressure drop between turbo and throttle valve (check d.v. ) i wypadanie zapłonów. Obroty skaczą mniej więcej 720-760. Wcześniej nie miałem problemów oprócz tego lekkiego dławienia na autostradzie a teraz jest tragedia, więc myśle że wina leży gdzieś po stronie przepustnicy.

Mogłem w jakiś sposób uszkodzić przepustnice? Nie miałem uszczelki więc przykręciłem ze starą, może to mieć wpływ? Może przepustnica jest uszkodzona, procenty po adaptacji były 16,4% i 83,2 - 83,6 (tu wartość skakała pomiędzy)

Po skasowaniu błędu obroty wzrastały do 1200 i po kilkunastu sekundach sytuacja wracała po złapaniu błędu

Co zrobić żeby nie rzucało tak silnikiem a najważniejsze żeby nie wypadał zapłon? Dopiero co auto kupiłem a już zepsułem, proszę o pomoc 

Edytowane przez ShaDowVyv
Opublikowano

Przypuszczam, że zaworek jednokierunkowy w trójniku odmy pod kolektorem. Wymiana tylko na ori. NIe zasysa czasem korka oleju?

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Zasysa i strasznie ciężko go wyciągnąć.

Pod kolektorem dolotowym? Widać go i jest dostęp z góry, coś takiego jak na zdj? 

Dopiero się ucze powoli mechaniki i tego silnika ;D

Screenshot 2020-04-23 20-04-26.png

Opublikowano
17 minut temu, ShaDowVyv napisał:

Zasysa i strasznie ciężko go wyciągnąć.

Pod kolektorem dolotowym? Widać go i jest dostęp z góry, coś takiego jak na zdj? 

Dopiero się ucze powoli mechaniki i tego silnika ;D

Screenshot 2020-04-23 20-04-26.png

Czy chodzi o odpowietrznik skrzyni korbowej?

Screenshot 2020-04-23 20-22-45.png

Opublikowano (edytowane)

Tak, o to zielono-czarne :P

Edytowane przez przem8
Opublikowano
2 minuty temu, przem8 napisał:

Tak, o to zielono-czarne :P

Wiesz może jak jest z dostępem do niego? Da rade od góry?

Mam nadzieję że to będzie to, bo jeszcze troszkę muszę przy nim zrobić a budżet zaraz się skończy xD

Opublikowano

Da radę i przy okazji pewnie pęknie kolanko odmy jak od nowości nieruszane. Można zdjąć kolektor jak chcesz lepszy dostęp. Zaworek to tylko 50zł z przesyłką i kolanko drugie tyle :P

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Dzięki wielkie 

Mam nadzieję że uda mi się dorwać to jutro gdzieś na miejscu, bo boje się jeździć z tym wypadaniem zapłonu

Po wymianie dam znać czy pomogło ;D

Opublikowano
4 minuty temu, ShaDowVyv napisał:

Po wymianie dam znać czy pomogło ;D

Tylko zaworek ma być ori, bo zamienniki powodują niezłe jaja.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

A no to muszę zamówić, bo w sklepach raczej ori nie dostane.

Opublikowano

Dzięki wielkie, po wymianie już nie rzuca tak tym silnikiem i nic nie faluje. Dzięki za pomoc ;D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...