ShaDowVyv Opublikowano 23 Kwietnia 2020 Opublikowano 23 Kwietnia 2020 (edytowane) Witam, od kilku dni posiadam B6 1.8t BEX. Żeby się nie rozpisywać miał m.in. błąd 16891 - Idle Control System RPM Higher than Expected. Wyczytałem że wyczyszczenie i adaptacja przepustnicy może pomóc, uznałem to za dobry trop, bo na autostradzie przy wyższych obrotach auto "dławiło się", tak jakby ktoś naciskał hamulec na chwilę i puszczał. Dzisiaj odkręciłem, wyczyściłem, zrobiłem adaptacje vagiem i obroty zaczęły falować i rzuca silnikiem na wolnych obrotach. Pojawił się błąd 17705 - pressure drop between turbo and throttle valve (check d.v. ) i wypadanie zapłonów. Obroty skaczą mniej więcej 720-760. Wcześniej nie miałem problemów oprócz tego lekkiego dławienia na autostradzie a teraz jest tragedia, więc myśle że wina leży gdzieś po stronie przepustnicy. Mogłem w jakiś sposób uszkodzić przepustnice? Nie miałem uszczelki więc przykręciłem ze starą, może to mieć wpływ? Może przepustnica jest uszkodzona, procenty po adaptacji były 16,4% i 83,2 - 83,6 (tu wartość skakała pomiędzy) Po skasowaniu błędu obroty wzrastały do 1200 i po kilkunastu sekundach sytuacja wracała po złapaniu błędu Co zrobić żeby nie rzucało tak silnikiem a najważniejsze żeby nie wypadał zapłon? Dopiero co auto kupiłem a już zepsułem, proszę o pomoc Edytowane 23 Kwietnia 2020 przez ShaDowVyv
przem8 Opublikowano 23 Kwietnia 2020 Opublikowano 23 Kwietnia 2020 Przypuszczam, że zaworek jednokierunkowy w trójniku odmy pod kolektorem. Wymiana tylko na ori. NIe zasysa czasem korka oleju? 1
ShaDowVyv Opublikowano 23 Kwietnia 2020 Autor Opublikowano 23 Kwietnia 2020 Zasysa i strasznie ciężko go wyciągnąć. Pod kolektorem dolotowym? Widać go i jest dostęp z góry, coś takiego jak na zdj? Dopiero się ucze powoli mechaniki i tego silnika ;D
ShaDowVyv Opublikowano 23 Kwietnia 2020 Autor Opublikowano 23 Kwietnia 2020 17 minut temu, ShaDowVyv napisał: Zasysa i strasznie ciężko go wyciągnąć. Pod kolektorem dolotowym? Widać go i jest dostęp z góry, coś takiego jak na zdj? Dopiero się ucze powoli mechaniki i tego silnika ;D Czy chodzi o odpowietrznik skrzyni korbowej?
przem8 Opublikowano 23 Kwietnia 2020 Opublikowano 23 Kwietnia 2020 (edytowane) Tak, o to zielono-czarne Edytowane 23 Kwietnia 2020 przez przem8
ShaDowVyv Opublikowano 23 Kwietnia 2020 Autor Opublikowano 23 Kwietnia 2020 2 minuty temu, przem8 napisał: Tak, o to zielono-czarne Wiesz może jak jest z dostępem do niego? Da rade od góry? Mam nadzieję że to będzie to, bo jeszcze troszkę muszę przy nim zrobić a budżet zaraz się skończy xD
przem8 Opublikowano 23 Kwietnia 2020 Opublikowano 23 Kwietnia 2020 Da radę i przy okazji pewnie pęknie kolanko odmy jak od nowości nieruszane. Można zdjąć kolektor jak chcesz lepszy dostęp. Zaworek to tylko 50zł z przesyłką i kolanko drugie tyle 1
ShaDowVyv Opublikowano 23 Kwietnia 2020 Autor Opublikowano 23 Kwietnia 2020 Dzięki wielkie Mam nadzieję że uda mi się dorwać to jutro gdzieś na miejscu, bo boje się jeździć z tym wypadaniem zapłonu Po wymianie dam znać czy pomogło ;D
przem8 Opublikowano 23 Kwietnia 2020 Opublikowano 23 Kwietnia 2020 4 minuty temu, ShaDowVyv napisał: Po wymianie dam znać czy pomogło ;D Tylko zaworek ma być ori, bo zamienniki powodują niezłe jaja. 1
ShaDowVyv Opublikowano 23 Kwietnia 2020 Autor Opublikowano 23 Kwietnia 2020 A no to muszę zamówić, bo w sklepach raczej ori nie dostane.
ShaDowVyv Opublikowano 27 Kwietnia 2020 Autor Opublikowano 27 Kwietnia 2020 Dzięki wielkie, po wymianie już nie rzuca tak tym silnikiem i nic nie faluje. Dzięki za pomoc ;D
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się