ShaDowVyv Posted April 23, 2020 Posted April 23, 2020 (edited) Witam, od kilku dni posiadam B6 1.8t BEX. Żeby się nie rozpisywać miał m.in. błąd 16891 - Idle Control System RPM Higher than Expected. Wyczytałem że wyczyszczenie i adaptacja przepustnicy może pomóc, uznałem to za dobry trop, bo na autostradzie przy wyższych obrotach auto "dławiło się", tak jakby ktoś naciskał hamulec na chwilę i puszczał. Dzisiaj odkręciłem, wyczyściłem, zrobiłem adaptacje vagiem i obroty zaczęły falować i rzuca silnikiem na wolnych obrotach. Pojawił się błąd 17705 - pressure drop between turbo and throttle valve (check d.v. ) i wypadanie zapłonów. Obroty skaczą mniej więcej 720-760. Wcześniej nie miałem problemów oprócz tego lekkiego dławienia na autostradzie a teraz jest tragedia, więc myśle że wina leży gdzieś po stronie przepustnicy. Mogłem w jakiś sposób uszkodzić przepustnice? Nie miałem uszczelki więc przykręciłem ze starą, może to mieć wpływ? Może przepustnica jest uszkodzona, procenty po adaptacji były 16,4% i 83,2 - 83,6 (tu wartość skakała pomiędzy) Po skasowaniu błędu obroty wzrastały do 1200 i po kilkunastu sekundach sytuacja wracała po złapaniu błędu Co zrobić żeby nie rzucało tak silnikiem a najważniejsze żeby nie wypadał zapłon? Dopiero co auto kupiłem a już zepsułem, proszę o pomoc Edited April 23, 2020 by ShaDowVyv
przem8 Posted April 23, 2020 Posted April 23, 2020 Przypuszczam, że zaworek jednokierunkowy w trójniku odmy pod kolektorem. Wymiana tylko na ori. NIe zasysa czasem korka oleju? 1
ShaDowVyv Posted April 23, 2020 Author Posted April 23, 2020 Zasysa i strasznie ciężko go wyciągnąć. Pod kolektorem dolotowym? Widać go i jest dostęp z góry, coś takiego jak na zdj? Dopiero się ucze powoli mechaniki i tego silnika ;D
ShaDowVyv Posted April 23, 2020 Author Posted April 23, 2020 17 minut temu, ShaDowVyv napisał: Zasysa i strasznie ciężko go wyciągnąć. Pod kolektorem dolotowym? Widać go i jest dostęp z góry, coś takiego jak na zdj? Dopiero się ucze powoli mechaniki i tego silnika ;D Czy chodzi o odpowietrznik skrzyni korbowej?
przem8 Posted April 23, 2020 Posted April 23, 2020 (edited) Tak, o to zielono-czarne Edited April 23, 2020 by przem8
ShaDowVyv Posted April 23, 2020 Author Posted April 23, 2020 2 minuty temu, przem8 napisał: Tak, o to zielono-czarne Wiesz może jak jest z dostępem do niego? Da rade od góry? Mam nadzieję że to będzie to, bo jeszcze troszkę muszę przy nim zrobić a budżet zaraz się skończy xD
przem8 Posted April 23, 2020 Posted April 23, 2020 Da radę i przy okazji pewnie pęknie kolanko odmy jak od nowości nieruszane. Można zdjąć kolektor jak chcesz lepszy dostęp. Zaworek to tylko 50zł z przesyłką i kolanko drugie tyle 1
ShaDowVyv Posted April 23, 2020 Author Posted April 23, 2020 Dzięki wielkie Mam nadzieję że uda mi się dorwać to jutro gdzieś na miejscu, bo boje się jeździć z tym wypadaniem zapłonu Po wymianie dam znać czy pomogło ;D
przem8 Posted April 23, 2020 Posted April 23, 2020 4 minuty temu, ShaDowVyv napisał: Po wymianie dam znać czy pomogło ;D Tylko zaworek ma być ori, bo zamienniki powodują niezłe jaja. 1
ShaDowVyv Posted April 23, 2020 Author Posted April 23, 2020 A no to muszę zamówić, bo w sklepach raczej ori nie dostane.
ShaDowVyv Posted April 27, 2020 Author Posted April 27, 2020 Dzięki wielkie, po wymianie już nie rzuca tak tym silnikiem i nic nie faluje. Dzięki za pomoc ;D
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now