Jump to content
IGNORED

Zapieczone śruby od geometrii


Recommended Posts

Posted

Mam problem. Chciałem ustawić geometrię bo mi ścina opony na tyle. Okazuje się że śruby w wahaczach tylnych są zapieczone. Nakładki się kręcą ale samych śrub mechanik nie dał rady ruszyć. Co radzicie? Wymiana tulei ? Całych wahaczy? Czy można powalczyć jakoś z tymi śrubami?

Posted
Godzinę temu, michal2g napisał:

Mam problem. Chciałem ustawić geometrię bo mi ścina opony na tyle. Okazuje się że śruby w wahaczach tylnych są zapieczone. Nakładki się kręcą ale samych śrub mechanik nie dał rady ruszyć. Co radzicie? Wymiana tulei ? Całych wahaczy? Czy można powalczyć jakoś z tymi śrubami?

Przerabialem temat u siebie. Jedyna rzecz jaką możesz zrobić to kupno nowych śrub a stare trzeba wyciąć. Wyciąć niestety trzeba ręcznie samym brzeszczotem bo niczym innym tam nie podejdziesz. Wkładasz brzeszczot między tuleje wahacza a mocowanie i wycinasz śrubę najpiew z jedne strony, później z drugiej. Wyciagasz wahacz i odwiercasz śrubę która w nim siedzi. Może uda Ci się wycisnąć na prasie ale jest ryzyko zerwania tuleji gumowej z wahacza. Zarezerwuj sobie po 2 godziny na stronę. Lepiej zrób to sam bo nie wiadomo co Ci tam mechanik nawywija. 

  • 2 months later...
Posted

Sam mam ten problem, ale jestem dodatkowo w Niemczech i póki co sobie odpuściłem, bo niedługo jadę do Polski, a tutaj mogli próbować dalej ale jeśli się nie uda to chcieli wymieniać cały wachacz, a teraz jak zaczną robić dwie strony i liczyć za roboczogodziny to stwierdziłem, że taniej mi wyjdzie kupić dwie opony na tył w razie co. A wracając do tematu to tuleje są wymienne tak? Gdzieś czytałem właśnie że nowa śruba, druga tuleja i po robocie, a nie cały kompletny wachacz.? 

Posted
12 godzin temu, puczyl1990 napisał:

Sam mam ten problem, ale jestem dodatkowo w Niemczech i póki co sobie odpuściłem, bo niedługo jadę do Polski, a tutaj mogli próbować dalej ale jeśli się nie uda to chcieli wymieniać cały wachacz, a teraz jak zaczną robić dwie strony i liczyć za roboczogodziny to stwierdziłem, że taniej mi wyjdzie kupić dwie opony na tył w razie co. A wracając do tematu to tuleje są wymienne tak? Gdzieś czytałem właśnie że nowa śruba, druga tuleja i po robocie, a nie cały kompletny wachacz.? 

Tuleje nie są wymienne. Wymieniasz cały wahacz. Zobacz co napisałem wyżej w tym temacie. Sam dasz sobie radę z tymi śrubami nawet pod blokiem. Ściągasz koło, bierzesz brzeszczot i na przód. Jak wytniesz śruby i wyciągniesz wahacz to będziesz potrzebował dobre imadlo żeby wycisnąć z tuleji wahacza resztę śruby. Zakładasz nowe śruby i możesz jechać na zbieżność. 

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...