michal2g Posted May 19, 2020 Posted May 19, 2020 Mam problem. Chciałem ustawić geometrię bo mi ścina opony na tyle. Okazuje się że śruby w wahaczach tylnych są zapieczone. Nakładki się kręcą ale samych śrub mechanik nie dał rady ruszyć. Co radzicie? Wymiana tulei ? Całych wahaczy? Czy można powalczyć jakoś z tymi śrubami?
corradoowner Posted May 19, 2020 Posted May 19, 2020 Godzinę temu, michal2g napisał: Mam problem. Chciałem ustawić geometrię bo mi ścina opony na tyle. Okazuje się że śruby w wahaczach tylnych są zapieczone. Nakładki się kręcą ale samych śrub mechanik nie dał rady ruszyć. Co radzicie? Wymiana tulei ? Całych wahaczy? Czy można powalczyć jakoś z tymi śrubami? Przerabialem temat u siebie. Jedyna rzecz jaką możesz zrobić to kupno nowych śrub a stare trzeba wyciąć. Wyciąć niestety trzeba ręcznie samym brzeszczotem bo niczym innym tam nie podejdziesz. Wkładasz brzeszczot między tuleje wahacza a mocowanie i wycinasz śrubę najpiew z jedne strony, później z drugiej. Wyciagasz wahacz i odwiercasz śrubę która w nim siedzi. Może uda Ci się wycisnąć na prasie ale jest ryzyko zerwania tuleji gumowej z wahacza. Zarezerwuj sobie po 2 godziny na stronę. Lepiej zrób to sam bo nie wiadomo co Ci tam mechanik nawywija.
puczyl1990 Posted August 2, 2020 Posted August 2, 2020 Sam mam ten problem, ale jestem dodatkowo w Niemczech i póki co sobie odpuściłem, bo niedługo jadę do Polski, a tutaj mogli próbować dalej ale jeśli się nie uda to chcieli wymieniać cały wachacz, a teraz jak zaczną robić dwie strony i liczyć za roboczogodziny to stwierdziłem, że taniej mi wyjdzie kupić dwie opony na tył w razie co. A wracając do tematu to tuleje są wymienne tak? Gdzieś czytałem właśnie że nowa śruba, druga tuleja i po robocie, a nie cały kompletny wachacz.?
corradoowner Posted August 2, 2020 Posted August 2, 2020 12 godzin temu, puczyl1990 napisał: Sam mam ten problem, ale jestem dodatkowo w Niemczech i póki co sobie odpuściłem, bo niedługo jadę do Polski, a tutaj mogli próbować dalej ale jeśli się nie uda to chcieli wymieniać cały wachacz, a teraz jak zaczną robić dwie strony i liczyć za roboczogodziny to stwierdziłem, że taniej mi wyjdzie kupić dwie opony na tył w razie co. A wracając do tematu to tuleje są wymienne tak? Gdzieś czytałem właśnie że nowa śruba, druga tuleja i po robocie, a nie cały kompletny wachacz.? Tuleje nie są wymienne. Wymieniasz cały wahacz. Zobacz co napisałem wyżej w tym temacie. Sam dasz sobie radę z tymi śrubami nawet pod blokiem. Ściągasz koło, bierzesz brzeszczot i na przód. Jak wytniesz śruby i wyciągniesz wahacz to będziesz potrzebował dobre imadlo żeby wycisnąć z tuleji wahacza resztę śruby. Zakładasz nowe śruby i możesz jechać na zbieżność.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now