Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Pinout ECU 1.8t BEX


Krzysiek2808

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie szybkie pytanie. Proszę o namiar na pewny schemat pinów w moim ecu lub jeżeli ktoś się orientuje to od czego jest ten przewód wpięty w białą kostkę pod ecu (niebiesko-zielony lub zielono-niebieski). Ostatnio zaczęła mi świrować instalacja LPG przez gubienie sygnału o obrotach silnika i idąc po kabelkach doszedłem, że centralka bierze info o obrotach z tego kabelka. Gdzieś w internetach znalazłem jakąś rozpiskę ale nie grają mi kolory kabli ale wyszło mi, że to pin nr 38 i jest to jakiś wyłącznik od tempomatu (o ile po drodze się gdzieś nie zgubiłem). Wczoraj tam trochę molestowałem i dziś zauważyłem, że tempomat nie działa-może coś nie łączy w tej białej kostce albo po wypięciu ecu coś mi się rozkodowało jeżeli chodzi o tempo. Mój samochód A4 B6 1.8t BEX 2003

IMG_20200602_184800.jpg

IMG_20200602_213000.jpg

1.png

Edytowane przez Krzysiek2808
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pin 38 ecu , przez pin 10 wtyczki białej to sygnał do modułu kolumny kierownicy ( powiązane z tempomatem )  - sprawdź czy to to ten kabel rzeczywiście , jak tak to chyba fachowiec od LPG się sypnął :wink:

Edytowane przez Banan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kabel na pewno ten. Ogólnie gaz działa na tym sygnale, problem był w uszkodzonym przewodzie po drodze do sterownika gazu. Zastanawia mnie czy zostawić podpięcie na tym kabelku czy przepiąć pod sygnał z czujnika wałka rozrządu

Edytowane przez Krzysiek2808
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki masz sterownik? Z tego kabla cieżko żeby coś odczytal bo tam jest +12 albo masa z modulu kolumny żeby ecu wiedział czy manetka nie jest w pozycji off

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem co to za sterownik ale tak było podpięte i działało prócz tego uszkodzonego przewodu po drodze. Ale przepiąłem pod sygnał z wałka rozrządu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skoro nie wiesz jaki to sterownik to skąd wiesz ze gubił sygnał o obrotach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba, że chodzi Ci o sterownik LPG to VSI Prins. Natomiast ECU silnika nie wiem na 100% ale chyba ME7.5.

Wiem ponieważ łączyłem się z instalacją i w programie widziałem, że w momencie gdy występuje problem z szarpaniem czy brakiem możliwości przełączenia na lpg sterownik nie widzi sygnału o obrotach (pracy silnika). Dołożenie tymczasowego bypasu od tego właśnie kabelka pod sterownik LPG rozwiązało problem. Pewne jest, że w tym kabelku jest jakiś sygnał odnośnie pracy silnika bo to działało ale i tak przełożyłem to tam gdzie raczej powinno być podpięte więc pod czujnik wałka rozrządu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak o sterownik lpg mi chodzilo , jakie ecu w 1.8t jest to wiem  - ok nie wiem jak prins odczytuje obroty ale mógl to robić z czasów wtrysków -  nieważne koniec końców skoro działa 

Edytowane przez Banan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...