Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Remont - plus mody na 300-340KM


morelo

Rekomendowane odpowiedzi


Co planuje zrobić, tak jak wspomniałem remont kapitalny silnika, co się uda to na oryginalnych częściach, co będzie przekraczało granice jakiegoś rozsądku (ceny) to oczywiście na zamiennikach.

I teraz początkowe pytania które już mi się nasuwają i być może doświadczeni użytkownicy tego forum będą mogli mi odpowiedzieć na nie, nie błądzić i nie tracić kasy na niepotrzebne części czy usługi.

Silnik

1. Blok silnika, rozumiem że muszę go wysłać gdzieś do sprawdzenia, czy nie ma jakichś pęknięć, ale czy trzeba go zabielić od strony głowicy? Czy jest potrzeba osiowania skoro silnik pracował i nic się nie działo? Oczywiście czyszczenie kanałów to zdaję sobie z tego sprawę, co jeszcze powinienem z blokiem zrobić?
2. Głowica będzie oddana do sprawdzenia i kompleksowej regeneracji, planowanie itp, co będzie potrzeba to zostanie wymienione, zawory zostaną wypolerowane. Co jeszcze powinienem zrobić z głowicą?
3. Korbowody kute PRISM ze sworzniem 19mm, z kanałem do smarowania sworznia tłoka.
4. Tłoki zostawiłbym seryjne z tego co się orientuję to bez problemu znoszą takie moce, tylko na denko tłoka będzie naniesiona powłoka ceramiczna która będzie tworzyć bariery termiczną
6. Pierścienie tłokowe proszę jeszcze o wyjaśnienie jak to jest, pierścieniami kupuję nowe oryginalne na wymiar cylindra i muszę jeszcze szlifować je by miały odpowiednią przerwę, czy one są już gotowe do montażu?
7. Wałki rozrządu czy zostawić seryjne z BFB czy szukać ADR-a J, czy jakieś inne?
8. Wał korbowy seryjny, tylko do sprawdzenia bym dał czy nie ma jakichś pęknięć i z wymiarowania.
9. Panewki korbowodu i główne czy seryjne obrobioną taką moc czy muszą być jakieś dedykowane?
10. Śruby głowicy i śruby korbowodów będą ARP,  A co ze śrubami głównych panewek i wałków rozrządu, czy mogą być nowe seryjne fabryczne?
11. Turbosprężarka k04 064

Czy na takie moce i przy tych modyfikacjach muszę silnik odprężać ?
Takie podzespoły jak rozrząd, pompa wody, pompa oleju itp. Jeśli cena nie będzie zabójczo wysoka to będą oryginalne części. Panowie o czym jeszcze zapomniałem, proszę zwróćcie mi uwagę i na kierujcie, na pewno będzie jeszcze tutaj wiele pytań ale na razie skupiam się na silniku, samym słupku.

Dziękuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tylko podpowiem w kwestii bloku i głowicy i wału. Znajdź dobrą firmę która zrobi ten temat kompleksowo od a do Z, jeśli chcesz bawić się w generalny remont i mody to nie ma co pomijać pewnych etapów bo to się może zemścić w przyszłości.

Dla świętego spokoju tak samo jak chcesz robić generalny remont głowicy z wałkami, tak samo zrób blok razem z wałem.

Ogarnięta firma (tylko taka, omijaj garażowych Januszy szerokim łukiem) wszystko wyczyści, przygotuje powierzchnie, sprawdzi osiowanie w bloku, zrobi pomiary zarówno bloku jak i wału, będzie potrzeba to wypoleruje czopy, do tego honowanie tulei cylindrowych, zrobi test szczelności bloku i głowicy, itp. w zależności od potrzeb. Do tego doradzą w kwestiach panewek jak będzie trzeba.

 

Pierścienie tłokowe kupuje się do średnicy cylindra, jeśli była konieczność szlifowania tulei to robi się to na jakiś wymiar naprawczy i do tego kupuje się konkretne pierścienie tłokowe pod ten wymiar. Nic nie trzeba szlifować. Pierścień jest gotowy zawsze do założenia.

Tu mały przykład

image.png

A tu filmik na co zwracać uwagę przy pierścieniach i montażu: 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, MaTeo85 napisał:

Pierścienie tłokowe kupuje się do średnicy cylindra, jeśli była konieczność szlifowania tulei to robi się to na jakiś wymiar naprawczy i do tego kupuje się konkretne pierścienie tłokowe pod ten wymiar. Nic nie trzeba szlifować. Pierścień jest gotowy zawsze do założenia.

Ja to wszystko wiem, pytam o szlifowanie szczeliny by dopasować przy większych doładowaniach:) Tylko teraz pytanie jakie to jest większe doładowanie powyżej 2,5 bara ? czy jak, niech się ktoś mądrzejszy wypowie, jak to jest z dopasowaniem szczeliny w pierścieniach. Chyba że przy doładowaniu do dwóch barów i tak więcej nie osiągnie, jest to bez znaczenia, kupuje się w sklepie pod dany wymiar cylindra i tyle:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak nie uwzględniłem w mojej odpowiedzi tego że to nie standardowy remont tylko modyfikacja.

Tu sporo fajnego opisu z tym że angielski i do tego jednostki w calach: 

001-wiseco-all-about-piston-ring-gap.jpg
BLOG.WISECO.COM

Ring gap is absolutely critical to engine performance and longevity––and, one of our number-one tech questions. Today we explain why rings need a gap, how to do it, and some common ring-gapping mistakes.

Tu też masz filmik jak gość robi motor VR5 i opowiada o tych szczelinach na pierścieniach. Od około 13minuty

 

Edytowane przez MaTeo85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie jeszcze co do głowic, mam dwa silniki na oku jeden jest zwykły bfb głowica na wąskim kanale standardowa, a drugi jest bfb ale z głowicą od AGU na szerokim karę która Głowica jest lepsza?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, MaTeo85 napisał:

No tak nie uwzględniłem w mojej odpowiedzi tego że to nie standardowy remont tylko modyfikacja.

Tu sporo fajnego opisu z tym że angielski i do tego jednostki w calach: 

001-wiseco-all-about-piston-ring-gap.jpg
BLOG.WISECO.COM

Ring gap is absolutely critical to engine performance and longevity––and, one of our number-one tech questions. Today we explain why rings need a gap, how to do it, and some common ring-gapping mistakes.

Tu też masz filmik jak gość robi motor VR5 i opowiada o tych szczelinach na pierścieniach. Od około 13minuty

 

Znam ten kanał Oglądałem ten filmik i dalej nie ma odpowiedzi na moje pytanie przy większym doładowaniu na tym filmiku też nie mówi jakie większe.

 

Panowie jeszcze co do głowic, mam dwa silniki na oku jeden jest zwykły bfb głowica na wąskim kanale standardowa, a drugi jest bfb ale z głowicą od AGU na szerokim karę która Głowica jest lepsza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...