pala92 Opublikowano 13 Lipca 2020 Opublikowano 13 Lipca 2020 (edytowane) A4 B6 2.0 alt Sedan, skrzynia manualna Po wymianie osłon przegubów przez "wykwalifikowanego" mechanika z autoryzowanego serwisu już trzeci raz wypadł mi przegub w trasie.(półoś wypada z przegubów) Za każdy razem tam gdzie stanę wymieniają mi przegub, psioczą na poprzednich "kowali" i za parę miesięcy sytuacja się powtarza. Ostatnim razem patrzyłem cały czas mechanikowi na ręce Przegub w komplecie ma taką podkładkę stalową i plastikowy stożkowy pierścień który ma niwelować luzy na zawleczce Lecz na moich półosiach nie znajduje on wsparcia, ich średnica jest za duża i spokojnie mogę je wsunąć aż do gumy przegubów wew. Nie wiem czy to oryginały, czy może pierwszy mechanik coś podmienił Ma ktoś może nr katalogowy półosi do tego silnika z taką średnicą aby to zabezpieczenie miało wsparcie na ośce? Edytowane 13 Lipca 2020 przez pala92
Emejcz Opublikowano 14 Lipca 2020 Opublikowano 14 Lipca 2020 Nie powiedziałeś o które przeguby chodzi. Jeżeli wypadają ci zewnętrzne to prawdopodobnie pierścień rozprężny na półosi nie został wymieniony i półoś się już wysuwa.
pala92 Opublikowano 14 Lipca 2020 Autor Opublikowano 14 Lipca 2020 Oczywiście że zewnętrzne Pierścień rozprężny za każdym razem nowy bo trudno by było na drodze starego szukać Rowek pod ten pierścień wygląda na idealny, nie ma żadnych wytarć czy też wyszczerbień
Emejcz Opublikowano 15 Lipca 2020 Opublikowano 15 Lipca 2020 W kompletach pierścienie mogą być niepoprawnych wymiarów, najlepiej kupić z ASO za kilka zł. Jesteś pewien, że dobijają przegub do końca aż pierścień wskoczy albo, że nie dobijają za mocno? Poprawnie osadzona półoś jak wejdzie pierścień ma minimalny luz wzdłużny (bo pierścień nie jest sztywny). Jeżeli luzu jest całkowity brak to pierścień jest w złym miejscu, to samo jeżeli luz przekracza powiedzmy 1mm. Problem musi leżeć w okolicach pierścienia przegubu zewnętrznego. Jeżeli dają nowe przeguby to nie ma opcji aby one były winne. Jedyne co mi jeszcze przychodzi na myśl (ale wydaje się bardzo nieprawdopodobne) to że uszkodzony jest frez na półosi (ścięte krawędzie) i pierścień zsuwa się z półosi. To jednak byłoby widać przy zdejmowaniu starego przegubu - pierścień zostałby w przegubie zamiast zejść z półosią.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się