pijey88 2 Opublikowano 3 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2020 Mam problem z dodatkową pompa wody. Pacjent to A4 B8 FL 2013, 2.0TDI 143KM (CJCA) Wywala mi błąd: Cytat 4875 - Pompa 2 płynu chłodzącego P261A 00 [175] - Przerwa MIL zapalona - Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów Sprawa wydaje się prosta, wymiana pompy. Pompa u mnie ma numer 06H 121 601 J Kupiłem na allegro używkę (niby sprawną), ten sam numer. Po zmianie problem wraca po kilku dniach. Mogę kupić kolejną nową, nówka zamiennik kosztuje ok 230-250zł. Ale nurtuje mnie jedna sprawa. Obie pompy po podłączeniu zasilania na krótko kręcą cicho, bez oporów. Kostka ma 3 piny, plus, minus i "S", które jest sterowaniem ze sterownika kompa. W kostce z auta po zapłonie jest napięcie, ale po podpięciu do pompy nic się nie dzieje. Obstawiam że pin "S" nie pozwala się uruchomić pompie, gdy jest nie potrzebna. Podejrzewam, że pompa jest uruchamiana po zgaszeniu silnika, chłodzi chłodnicę recyrkulacji spalin (tak wyczytałem). Wtedy też wywala mi błąd - logiczne. Czy powinienem kupić nową pompę czy szukać problemu gdzie indziej? Może ma ktoś doświadczenie z inną przyczyną wyskakiwania takiego błędu niż sama walnięta pompa. Dodam że przewody do kostki są czyściutkie, bez otarć, nie wyglądają na uszkodzone, jest w nich napięcie po zapłonie (w dwóch na pewno, trzeciego nie jestem w stanie sprawdzić). Może badam złą pompę? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Góral65 45 Opublikowano 3 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2020 Pompa 3 pinowa to tak jak piszesz dwa to zasilanie a trzeci to informacja dla komputera czy pompa się kręci i ile obrotów na minutę, to że się kręci nie znaczy że jest sprawna, częsty przypadek w tych pompkach siadająca elektronika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wandej 211 Opublikowano 3 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2020 2 godziny temu, pijey88 napisał: Mam problem z dodatkową pompa wody. Pacjent to A4 B8 FL 2013, 2.0TDI 143KM (CJCA) Wywala mi błąd: Sprawa wydaje się prosta, wymiana pompy. Pompa u mnie ma numer 06H 121 601 J Kupiłem na allegro używkę (niby sprawną), ten sam numer. Po zmianie problem wraca po kilku dniach. Mogę kupić kolejną nową, nówka zamiennik kosztuje ok 230-250zł. Ale nurtuje mnie jedna sprawa. Obie pompy po podłączeniu zasilania na krótko kręcą cicho, bez oporów. Kostka ma 3 piny, plus, minus i "S", które jest sterowaniem ze sterownika kompa. W kostce z auta po zapłonie jest napięcie, ale po podpięciu do pompy nic się nie dzieje. Obstawiam że pin "S" nie pozwala się uruchomić pompie, gdy jest nie potrzebna. Podejrzewam, że pompa jest uruchamiana po zgaszeniu silnika, chłodzi chłodnicę recyrkulacji spalin (tak wyczytałem). Wtedy też wywala mi błąd - logiczne. Czy powinienem kupić nową pompę czy szukać problemu gdzie indziej? Może ma ktoś doświadczenie z inną przyczyną wyskakiwania takiego błędu niż sama walnięta pompa. Dodam że przewody do kostki są czyściutkie, bez otarć, nie wyglądają na uszkodzone, jest w nich napięcie po zapłonie (w dwóch na pewno, trzeciego nie jestem w stanie sprawdzić). Może badam złą pompę? Ta pompa której nr podałeś to pompa od ogrzewania postojowego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pijey88 2 Opublikowano 4 Sierpnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2020 12 godzin temu, Wandej napisał: Ta pompa której nr podałeś to pompa od ogrzewania postojowego. Sugerujesz, że to nie ta pompa? Nie wiem do czego służy, ale pod maską poza podstawową napędzaną rozrządem, znalazłem tylko tą elektryczną, chyba że jest jeszcze jakaś o której nie wiem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wandej 211 Opublikowano 4 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2020 2 godziny temu, pijey88 napisał: Sugerujesz, że to nie ta pompa? Nie wiem do czego służy, ale pod maską poza podstawową napędzaną rozrządem, znalazłem tylko tą elektryczną, chyba że jest jeszcze jakaś o której nie wiem? Błąd może wyrzucać ta na rozrządzie a nr który podales to nie ta pompa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pijey88 2 Opublikowano 5 Sierpnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2020 22 godziny temu, Wandej napisał: Błąd może wyrzucać ta na rozrządzie a nr który podales to nie ta pompa. Ta na rozrządzie nie ma elektroniki, wiec nie może wywalać błędu. W Etce znalazłem że jest jeszcze jedna o numerze 5N0965561A, muszę ja fizycznie znaleźć i obejrzeć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wandej 211 Opublikowano 5 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2020 2 godziny temu, pijey88 napisał: Ta na rozrządzie nie ma elektroniki, wiec nie może wywalać błędu. W Etce znalazłem że jest jeszcze jedna o numerze 5N0965561A, muszę ja fizycznie znaleźć i obejrzeć. Jak nie ma? Oczywiście że ma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MasterCX 6 Opublikowano 5 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2020 2 godziny temu, pijey88 napisał: Ta na rozrządzie nie ma elektroniki, wiec nie może wywalać błędu. W Etce znalazłem że jest jeszcze jedna o numerze 5N0965561A, muszę ja fizycznie znaleźć i obejrzeć. Pompa o numerze 5N0965561A jest po lewej z przodu przy chłodnicy lampę przednią lewą wyjmij będziesz miał ją na widoku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wandej 211 Opublikowano 5 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2020 Zobacz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pijey88 2 Opublikowano 6 Sierpnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2020 10 godzin temu, Wandej napisał: Zobacz Wg etki i katalogu moja pompa nie ma czujnika, przyznam, że nie widziałem nigdy takiej jak na twoim zdjęciu. Znalazłem tą 5N0965561A, faktycznie jest z lewej strony silnika, niestety mocno schowana pod chłodnicą oleju, dostęp fatalny... Chwilowo czekam aż znów wywali mi błąd, po skasowaniu pojawia się dopiero po kilku dniach, na razie 3 dni bez błędu. Ta teoretycznie pracuje cały czas, wiec błąd powinien wywalać od razu jak by nie działała. Jak wywali znów, wymienię na nową. Dzięki za pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wandej 211 Opublikowano 6 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2020 3 godziny temu, pijey88 napisał: Wg etki i katalogu moja pompa nie ma czujnika, przyznam, że nie widziałem nigdy takiej jak na twoim zdjęciu. Znalazłem tą 5N0965561A, faktycznie jest z lewej strony silnika, niestety mocno schowana pod chłodnicą oleju, dostęp fatalny... Chwilowo czekam aż znów wywali mi błąd, po skasowaniu pojawia się dopiero po kilku dniach, na razie 3 dni bez błędu. Ta teoretycznie pracuje cały czas, wiec błąd powinien wywalać od razu jak by nie działała. Jak wywali znów, wymienię na nową. Dzięki za pomoc Daj vin to Ci sprawdzę czy ma 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pijey88 2 Opublikowano 6 Sierpnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2020 16 minut temu, Wandej napisał: Daj vin to Ci sprawdzę czy ma poszło na priv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fart76 0 Opublikowano 14 Maja 2022 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2022 mam ten sam problem udało się naprawic? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fart76 0 Opublikowano 9 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2023 W dniu 3.08.2020 o 18:11, pijey88 napisał(a): Mam problem z dodatkową pompa wody. Pacjent to A4 B8 FL 2013, 2.0TDI 143KM (CJCA) Wywala mi błąd: Sprawa wydaje się prosta, wymiana pompy. Pompa u mnie ma numer 06H 121 601 J Kupiłem na allegro używkę (niby sprawną), ten sam numer. Po zmianie problem wraca po kilku dniach. Mogę kupić kolejną nową, nówka zamiennik kosztuje ok 230-250zł. Ale nurtuje mnie jedna sprawa. Obie pompy po podłączeniu zasilania na krótko kręcą cicho, bez oporów. Kostka ma 3 piny, plus, minus i "S", które jest sterowaniem ze sterownika kompa. W kostce z auta po zapłonie jest napięcie, ale po podpięciu do pompy nic się nie dzieje. Obstawiam że pin "S" nie pozwala się uruchomić pompie, gdy jest nie potrzebna. Podejrzewam, że pompa jest uruchamiana po zgaszeniu silnika, chłodzi chłodnicę recyrkulacji spalin (tak wyczytałem). Wtedy też wywala mi błąd - logiczne. Czy powinienem kupić nową pompę czy szukać problemu gdzie indziej? Może ma ktoś doświadczenie z inną przyczyną wyskakiwania takiego błędu niż sama walnięta pompa. Dodam że przewody do kostki są czyściutkie, bez otarć, nie wyglądają na uszkodzone, jest w nich napięcie po zapłonie (w dwóch na pewno, trzeciego nie jestem w stanie sprawdzić). Może badam złą pompę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fart76 0 Opublikowano 9 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2023 Udało się na mierzyć usterkę mam ten sam problem, nie mogę znaleźć przyczyny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ass 0 Opublikowano 22 Lipca 2023 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2023 Witam. Jest ktoś kto wymieniał te ustrojstwo 03L965 561A na zamiennik np. z NRF Ceny tego są straszne ... Podobno PIERBURGA chwala ale cena też powala ... U mnie jest taka sytuacja że wywala sporadycznie Domyślam się że to loteria. Ale proszę o jakąś kolwiek opinie jeśli ktoś wstawiał zami jakiś zamiennik z tych tańszych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się