Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.8t ANB niska kompresja


wgniatacz

Rekomendowane odpowiedzi


Witam wszystkich serdecznie. Z góry chciałbym powiedzieć że nie jestem mechanikiem, interesuję się tymi tematami ale mam duże braki w wiedzy.
Przy ostatnio wykonywanym serwisie (olej, filtry) mechanik sprawdził kompresję na silniku. Podaję kolejno:
1-9
2-8
3-7
4-8

Od poprzedniej wymiany oleju musiałem dolewać go dopiero po przejechanych 6 tysiącach kilometrów (było 1/4 na paseczku), później nie dolewałem już aż do teraźniejszej wymiany.

Jak postoi przez noc to w momencie kręcenia rozrusznikiem muszę wcisnąć guzik na sterowniku wewnętrznym - inaczej mogę kręcić kręcić i jak bóg da to zapali.
Na ciepłym jak chwilkę odstoi też bywa że 5 sekund kręcę rozrusznikiem zanim odpali (tutaj już loteria bo nieraz od strzała a nie raz trzeba kręcić)
Jeżeli chodzi o obroty to przez pewien czas był problem z falowaniem ale samoczynnie ustąpił. 
Z rzeczy które chciałbym jeszcze dodać to przy ostatniej wymianie filtra paliwa paliwo wylatujące z filtra wcale go nie przypominało (ktoś bardzo zaniedbał wymiany).
Samochód na lpg nie szarpie, nie brakuje mu mocy, a na benzynie rozpędza się ale już nie tak sprawnie, jakby się dławiła. Po podłączeniu VAGa pokazały mi się takie błędy:

-Obwód sondy Lambda - brak zmian sygnału (może to być powiązane z wyciętym katalizatorem?)
Stały

-Wartość adaptacji regulacji mieszanki
Górny dopuszczalny próg wielokrotnego przystosowania przekroczony
Stały

-Turbodoładowanie poza zakresem
Brak objawu
Nieciągły

-Wartość adaptacji regulacji mieszanki
Górny dodatkowy  próg przystosowania przekroczony
Stały

-Moduł sterujący przepustnicą; błąd w nastawie podstawowej
Nieciągły

-Sygnał z przepływomierza powietrza za niski
Stały

Błędy usunąłem ale nie pomyślałem o sprawdzeniu czy pojawią się ponownie po odpaleniu.

Oprócz tego wczoraj dostrzegłem urwany jeden kabelek we wtyczce która idzie do filtra powietrza (jest tak brzydko urwany że muszę całą kostkę kupić i przelutować)
Powiedzcie mi proszę drogie grono fanów tego silnika - co mogę zrobić? Od czego jeżeli chodzi o naprawy, wymianę i sprawdzanie mogę zacząć? Martwi mnie mocno ta kompresja.
Pozdrawiam serdecznie i czekam na odpowiedź. 

Bardzo proszę o rady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta kompesja kwalifikuje już silnik praktycznie na złom. Sporo rzeczy go jeszcze boli. Logi zrób to się dowiesz więcej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, przem8 napisał:

Ta kompesja kwalifikuje już silnik praktycznie na złom. Sporo rzeczy go jeszcze boli. Logi zrób to się dowiesz więcej. 

Mając Delphi z 2014 roku jak mogę wykonać te logi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem. Kabel z viakena kosztuje 40zl i vcds do pobrania z forum. Instrukcja w dziale diagnostyki co do logow. 

Edytowane przez przem8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...