Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.8t ANB niska kompresja


wgniatacz

Rekomendowane odpowiedzi


Witam wszystkich serdecznie. Z góry chciałbym powiedzieć że nie jestem mechanikiem, interesuję się tymi tematami ale mam duże braki w wiedzy.
Przy ostatnio wykonywanym serwisie (olej, filtry) mechanik sprawdził kompresję na silniku. Podaję kolejno:
1-9
2-8
3-7
4-8

Od poprzedniej wymiany oleju musiałem dolewać go dopiero po przejechanych 6 tysiącach kilometrów (było 1/4 na paseczku), później nie dolewałem już aż do teraźniejszej wymiany.

Jak postoi przez noc to w momencie kręcenia rozrusznikiem muszę wcisnąć guzik na sterowniku wewnętrznym - inaczej mogę kręcić kręcić i jak bóg da to zapali.
Na ciepłym jak chwilkę odstoi też bywa że 5 sekund kręcę rozrusznikiem zanim odpali (tutaj już loteria bo nieraz od strzała a nie raz trzeba kręcić)
Jeżeli chodzi o obroty to przez pewien czas był problem z falowaniem ale samoczynnie ustąpił. 
Z rzeczy które chciałbym jeszcze dodać to przy ostatniej wymianie filtra paliwa paliwo wylatujące z filtra wcale go nie przypominało (ktoś bardzo zaniedbał wymiany).
Samochód na lpg nie szarpie, nie brakuje mu mocy, a na benzynie rozpędza się ale już nie tak sprawnie, jakby się dławiła. Po podłączeniu VAGa pokazały mi się takie błędy:

-Obwód sondy Lambda - brak zmian sygnału (może to być powiązane z wyciętym katalizatorem?)
Stały

-Wartość adaptacji regulacji mieszanki
Górny dopuszczalny próg wielokrotnego przystosowania przekroczony
Stały

-Turbodoładowanie poza zakresem
Brak objawu
Nieciągły

-Wartość adaptacji regulacji mieszanki
Górny dodatkowy  próg przystosowania przekroczony
Stały

-Moduł sterujący przepustnicą; błąd w nastawie podstawowej
Nieciągły

-Sygnał z przepływomierza powietrza za niski
Stały

Błędy usunąłem ale nie pomyślałem o sprawdzeniu czy pojawią się ponownie po odpaleniu.