Kubal2216 7 Opublikowano 25 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2020 Panowie, Mam problem. Pacjent Audi A4 B7 1.8 BFB 2007r. Alternator Valeo 150. Po rozruchu zimnego silnika ładowanie mam na poziomie 14.0-14.2 V. Gdy jadę mam cały czas w okolicach 13.8-14 V. Problem pojawia się, gdy stanę np w korku lub po prostu samochód mocno się nagrzeje. Wtedy ładowanie spada do 13.4-13.5. Jak włączę klimę, radio, światła to potrafi spaść do 13-13.2 V. Podmieniałem alternator na inny i jest dokładnie tak samo... Macie jakiś pomysł? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muskel1 1332 Opublikowano 25 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2020 W którym miejscu mierzyłeś napięcie? Przy alternatorze czy na biegunach akumulatora? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kubal2216 7 Opublikowano 25 Sierpnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2020 Mierzyłem przy akumulatorze. Ale mam poprowadzony nawet przewód bezpośrednio z alternatora do akumulatora Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muskel1 1332 Opublikowano 25 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2020 Wszystkie punkty łączenia są ok? Masa i zacisk 30? Kable też? Żadna korozja lub uszkodzenia? Podmieniałeś na nowy alternator czy używany? Skoro na podmienionym alternatorze (zakładając że był sprawny) występuje ten sam spadek napięcia wina leży w okablowaniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kubal2216 7 Opublikowano 25 Sierpnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2020 Podmieniałem na używany. Wszystko jest ok na zimnym lub gdy po prostu jadę ale długo nie stoję. Gdy się mocno nagrzeje, to wtedy pojawia się ten problem. Jeżeli byłby problem z instalacją, to problem byłby chyba stały? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muskel1 1332 Opublikowano 25 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2020 Wraz ze wzrostem temperatury przewodnika (miedź w tym przypadku) rośnie jego rezystancja. Tak np. miedziany przewodnik, który ma przy temp. 20°C rezystancję 0,07 Ω przy temp. 80°C ma już 0,086 Ω. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kubal2216 7 Opublikowano 25 Sierpnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2020 Czyli sugerujesz sprawdzenie ładowania bezpośrednio na alternatorze i porównanie wyników? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muskel1 1332 Opublikowano 25 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2020 Oczywiście. Tylko tak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kubal2216 7 Opublikowano 26 Sierpnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2020 Sprawdziłem dzisiaj i przy samym alternatorze wynik jest bardzo zbliżony. Na zimnym 14.1-14.2 V. Po porządnym nagrzaniu 13.2-13.4 V. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muskel1 1332 Opublikowano 26 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2020 (edytowane) Bo na podpiętym kablu mierzyłeś. Może też być problem masy. Jak masz kable rozruchowe wepnij jeden koniec bo bieguna ujemnego aku a drugi daj na punkt masy na silniku. Zmierz czy nadal jest spadek. Jak tak to kabel masowy z aku do karoserii gdzieś zły styk ma. Ale moim zdaniem to kabel idący z alternatora do aku. Edytowane 26 Sierpnia 2020 przez Muskel1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się