oskar131110 Posted September 7, 2020 Posted September 7, 2020 Witam, mam problem z moja audi a4b5 1.6 1995, otoz problem mam taki, ze ma ona problemy z odpalaniem, wymienialem pompe paliwa, filtr paliwa, cewke zapłonową, palec rozdzielacza, kopułkę 2x, kable wysokiego napiecia oraz swiece. Problem polega na tym ze na zimnym silniku odpali i od razu gasnie, potem zakrece znowu, odpali ale ciezko chodzi jakby na 2 cylindry, po 3, 4 razach juz jest normalnie. Potem muszę poczekać aż się nagrzeje, ponieważ przy dodawaniu gazu, dusi się i strzela w tlumik, jak się nagrzeje to jest okej. Czujnik temperatury sprawdzalem i dziala poprawnie na zegarach i i w vagu. Wywala blad czujnika g40, ale go tez wymieniałem. Przeplywomierz tez wymieniony, chociaz po odpieciu wtyczki na odpalonym, zero reakcji. Dodaje zdjecia z vaga. Pozdrawiam.
Talpa Posted September 7, 2020 Posted September 7, 2020 (edited) Czujnik Halla, położenie rozrządu, najszybciej podmienić na sprawny, by mieć pewność. Bez oscyloskopu, ciężko stwierdzić, czy wina po stronie kabli, czy czujnika. i przekaźnik dmuchawy do wymiany. Edited September 7, 2020 by Talpa
oskar131110 Posted September 7, 2020 Author Posted September 7, 2020 Czujnik halla wymienialem na sprawny, ale dalej błąd wywala, polozenie rozrzadu tez wydaje się byc dobre. Przekaznik dmuchawy, gdzie go szukac i jakie ma numery ?
Talpa Posted September 7, 2020 Posted September 7, 2020 (edited) Skoro jesteś pewien że jest sprawny, szukaj dalej, czyli wiązka elektryczna. Co do przekaźnika dmuchawy, wpisz w Google Przekaźnik dmuchawy, Audi A4B5... tak trudno? Swoją drogą dmuchawa ci działa? Bym zapomniał, sprawdź czujnik położenia wału korbowego. Tak profilaktycznie. Edited September 7, 2020 by Talpa
oskar131110 Posted September 7, 2020 Author Posted September 7, 2020 Czyli jak chodzi o wiazke to bez wizyty u mechanika raczej sie nie obejdzie, nie trudno ale sadzilem ze cos podpowiesz na jego temat, dmuchawa dziala bez zarzutu. Czujnik polozenia walu był wymieniany na sprawny.
Talpa Posted September 7, 2020 Posted September 7, 2020 (edited) Na temat czujnika? Wyjaśnić mam jak działa? Jak pisałem, bez oscyloskopu, to wróżenie z fusów, nie wiem jak tam jest z tarczą pomiarową, czy jest na stałe, czy jako wymienna, może jest zbyt duża odległość pomiędzy tarczą, a czujnikiem, tarcza może być krzywa. Może ona sprawia problemy. Wiązkę możesz sam sprawdzić, choćby na przejścia, zmierzyć oporność kabli, zazwyczaj powinno być ok 0.2 Ohma, czy nie ma zwarcia, przebicia gdzieś (co podaje sam VCDS), sprawdź sam WIZUALNIE dokładnie, stan wiązki. Zasilanie to 5V, nie znam wartości granicznych. Edited September 7, 2020 by Talpa
oskar131110 Posted September 7, 2020 Author Posted September 7, 2020 No okej, ile dam radę, tyle sprawdzę w tym kierunku
Talpa Posted September 7, 2020 Posted September 7, 2020 (edited) 4 minuty temu, oskar131110 napisał: No okej, ile dam radę, tyle sprawdzę w tym kierunku Tam nie ma wielkiej filozofii trzy kable masa, sygnał, plus i tyle Może ten film pomoże. I jak on wspomina, upewnij się co do rozrządu. Edited September 7, 2020 by Talpa
oskar131110 Posted September 7, 2020 Author Posted September 7, 2020 Dobra, po tym filmiku juz wszystko rozumiem i wychodzi ze mozesz miec racje, musi byc przestawiony rozrzad, dlaczego? Dlatego ze caly aparat zaplonowy wymienialem na 100% sprawny, a jezeli chodzi o ten czujnik walu to sprawdzilem go w najprostrzy sposob, odpielem wtyczke i probowalem krecic, nie bylo szans na odpalenie, wiec jest sprawny, tak wiec zamawiam rozrzad i bede go wymienial.
Talpa Posted September 7, 2020 Posted September 7, 2020 17 minut temu, oskar131110 napisał: czujnik walu to sprawdzilem go w najprostrzy sposob, odpielem wtyczke i probowalem krecic, nie bylo szans na odpalenie, wiec jest sprawny, tak wiec zamawiam rozrzad i bede go wymienial. Czyli guzik zrozumiałeś, czujnik może przekazywać błędne sygnały, a to że go odłączyłeś i nie zapalił o niczym nie świadczy. Upewnij się co do czujników, to tańsze niż rozrząd, chyba że masz na nim już 100kkm, albo 5 lat jeździsz... Rozrząd musi się synchronizować z aparatem zapłonowym. Na spokojnie eliminuj, najprostsze rzeczy. Co do rozrządu, UPEWNIJ się, że jest prawidłowo ustawionym, tak na początek.
oskar131110 Posted September 7, 2020 Author Posted September 7, 2020 Dlatego oddam go najlepiej do znawcy, ja z rozrzadami nie mialem wiele wspolnego, niech mi to sprawdzi i dam znac co wyszlo
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now