hotshot Opublikowano 14 Września 2020 Opublikowano 14 Września 2020 cześć mam pewien problem po wymianie rozrzadu (wraz z pompą wody itd) w swojej b7 1.8t +lpg. Po przejechaniu kilku kilometrów (5/6) zaraz po wymianie rozrzadu temperatura płynu wskazywała niemal maxa (130stopni). Odpowietrzyłem układ i bez problemu zrobiłem kolejne około 20 kilometrów, teperatura wskazywała wtedy niecałe 90st. Nastepnego dnia niestety sytuacja się powtórzyła, trzeba było odpowietrzać po kilku km, żeby można było w ogóle dotrzeć do celu. Czym może być spowodowane ciągłe zapowietrzanie? Dodam, że przed wymianą rozrządu nie było takich problemów. Rury od zbiornika wyrównawczego nie są jakoś mocno napięte, da się je ścisnąć, auto grzeje z nawiewów kiedy trzeba i wentylator chłodnicy również się włącza kiedy trzeba. Autko nie dymi, nie ma oleju w płynie chłodniczym, nie ma "masełka" na bagnecie i korku wlewu oleju. Dodam jeszcze, że zanim odpaliłem auto płyn był pomiędzy min a max, gdy sie zagotowało, było powyżej maxa. Po odpowietrzeniu oczywiście płyn wrócił do poprawnego poziomu.
Emejcz Opublikowano 15 Września 2020 Opublikowano 15 Września 2020 Po 1-sze uzupełnij profil. Spróbuj ponownie odpowietrzyć i zobacz czy ciągle będzie to samo. Odpowietrzasz korkiem nad kolektorem ssącym?
hotshot Opublikowano 15 Września 2020 Autor Opublikowano 15 Września 2020 Problem się powtarzał kilkakrotnie, gdy silnik ostygł (lub po prostu następnego dnia) układ był jakby nadal zapowietrzony na nowo. Zadzwoniłem do mechanika, który robił mi rozrząd i umówiliśmy się, że sam przyjechał do mnie i to sprawdził, bo nie widzi mi się jechać 10km z zagotowanym silnikiem. Przyjechał, odpowietrzył i było ok, ale też tylko do następnego dnia. Odstawiłem do niego auto, odebrałem dziś, już problemu nie ma. Jak stwierdził, trzeba było go po prostu odpowietrzyć jeszcze raz ale bardzo dokładnie ... Problem się już nie powtórzył od tamtej pory. Wydaje mi się, że po prostu coś przy wymianie rozrządu popierdzielił i tyle (może coś z pompą wody było nie tak?) Chociaż w pewnym momencie zaczął mówić, że to może być UPG Jeszcze w tym tygodniu mam do zrobienia około 2,5k kilometrów, mam nadzieję, że obejdzie się bez przygód
Emejcz Opublikowano 15 Września 2020 Opublikowano 15 Września 2020 Tylko, że tam z pompą wody nie ma co spieprzyć. Jedynie mogłaby być wadliwa. Możliwe, że masz trochę przytkaną nagrzewnicę i przez to jest ciężej odpowietrzyć. Jednakże obserwuj to, bo ten układ w b7 się w sumie sam odpowietrza. Nawet jak zlejesz cały płyn i zalejesz to on i tak nie wymaga odpowietrzania - tak jest u mnie.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się