Jump to content

a4 b7 brd - WIBRACJE Auta


Recommended Posts

Witam,

Borykam się z problemem wibracji oraz  drgania auta przy wyższych prędkościach 120-140 km/h, już sam nie wiem za co się brać.

objawy :

przy mocnym przyśpieszaniu zaczyna drgać cała buda oraz strasznie zaczyna   drgać drążek zamiany biegów , wibracje zaczynają sie pojawiać  przy wyższych prędkościach, przykładowo rozpędzę  auto do 140 wrzucę luz nadal są odczuwalne te wibracje.

Przy mocnym przyśpieszaniu na 3 biegu wibracje oraz drgania przenoszą się do kabiny , czuć wibracje na desce rozdzielczej.

 

- koła wyważone , przeguby wewnętrzne wymienne , poduszki pod silnikiem raczej dobre

dodam że gdy zaczynają się pojawiać wibracje czuć  jak zaczyna drgać kierownica

Macie może jakiś pomysł?

Link to post
Share on other sites

Ja bym posprawdzał wtryski. Miałem przypadek forda kugi I gdzie przy przyspieszaniu trzęsło autem jakby wał telepał autem. Po weryfikacji wtrysków-wymianie i zaprogramowaniu przestało.

EDIT: spróbuj podmienić i zaprogramować wtryski i zobacz jak wtedy

Edited by muniek32
Link to post
Share on other sites

Sam się z tym jeszcze borykam. Czasami samo wyważenie kół w zwykłym warsztacie wulkanizacji nic nie pomoże. Ostatnio znajomy polecił mi zrobienie testu drogowego Hunter. Jak chcesz to ewentualnie wrzuć koła z samochodu gdzie nie trzęsie to wyjdzie ci najtaniej. Sprawdzałeś tarcze hamulcowe, czy nie są krzywe?

https://www.youtube.com/watch?v=w7HFqBGpjZM

 

Edited by kuba.tkn
Link to post
Share on other sites

Czasem padający dwumas daje takie objawy  

Link to post
Share on other sites

Dokładnie, dwumas też może dawać takie oznaki. Choć sprawdzenie wtrysków jest mniej inwazyjne i łatwiejsze do weryfikacji. Jak coś ustalisz to daj znać, coś pomożemy.

Link to post
Share on other sites
21 godzin temu, kuba.tkn napisał:

Sam się z tym jeszcze borykam. Czasami samo wyważenie kół w zwykłym warsztacie wulkanizacji nic nie pomoże. Ostatnio znajomy polecił mi zrobienie testu drogowego Hunter. Jak chcesz to ewentualnie wrzuć koła z samochodu gdzie nie trzęsie to wyjdzie ci najtaniej. Sprawdzałeś tarcze hamulcowe, czy nie są krzywe?

https://www.youtube.com/watch?v=w7HFqBGpjZM

 

Tarcze założone nowe  do tego pomierzone pod względem bicia bocznego wszystko mieści się w normie, najdziwniejsze jest to że jadąc 130 km/h odpuszczam na luz to owe wibracje nie ustają  jak również pojawiają się drgania na kole kierownicy.

 

Robią taki test wbijam 5 i od niskich obrotów 1100 dając but w podłogę nie czuć żadnych drgań wibracji itp , a to właśnie przy tych  partiach obrotów dwumas jest raczej najbardziej obciążony pracą, oczywiście nie wykluczam że to może być właśnie to.

CO do wtrysków to sprawdzałem tylko korekcje i nie odbiegają od normy są na poziomi +0,15 do -0,15

 

Edited by 18Ziomus18
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...