Skocz do zawartości
IGNOROWANY

MI 3G+ czasami nie ma głosu- radio, media, nawigacja


wkowal10

Rekomendowane odpowiedzi

Jak w tytule. MMI się odpala przy zapalaniu samochodu, ale w radiu i mediach, nawigacji nie ma głosu. Na palcach dwóch rąk mógłbym policzyć takie przypadki w okresie 5 ciu lat. Po zatrzymaniu samochodu, zgaszeniu, odczekaniu i uruchomieniu samochodu MMI odzyskuje głos. Nie kojarzę już faktu ale chyba trzeba zamknąć i otworzyć drzwi , a może tylko to przypadek. Miał ktoś takie objawy? Jakieś sugestie, podpowiedzi. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma specjalnie błędów.

01-Silnik -- Stan: OK 0000
03-ABS/hamulce -- Stan: OK 0000
04-Kąt skrętu kierow. -- Stan: OK 0000
05-Zezwolenie startu -- Stan: OK 0000
08-Klimatyzacja -- Stan: OK 0000
09-Centr.zesp.elektr. -- Stan: OK 0000
15-Airbag -- Stan: OK 0000
16-Koło kierownicy -- Stan: OK 0000
17-Zest.wskaźników -- Stan: OK 0000
19-CAN Gateway -- Stan: Usterka 0010
42-Elektr.drzwi kier. -- Stan: OK 0000
44-Wsp.kierownicy -- Stan: Usterka 0010
46-Moduł komfortu -- Stan: OK 0000
47-Sys.nagłaśniający -- Stan: OK 0000
52-Elektr.drzwi pas. -- Stan: OK 0000
53-Hamulec postojowy -- Stan: OK 0000
56-Radio -- Stan: OK 0000
5F-Elektr.informacji -- Stan: OK 0000
62-Drzwi tylne lewe -- Stan: OK 0000
72-Drzwi tylne prawe -- Stan: OK 0000

Adres 01: Silnik (J623-CJCB)       Plik etykiet:. 03L-906-018-CGL.clb
   Oznaczenie elementu SW: 03L 906 018 JP    HW: 03L 906 018 JL
   Komponent: R4 2,0L EDC   H25 2842  
   Weryfikacja: 45H25---    
   Kodowanie: 0A194012242401080000
   Kod serwisu: WSC 06208 000 00000
   Zbiór danych ASAM: EV_ECM20TDI01103L906018JP 003005
   ROD: EV_ECM20TDI01103L906018AC.rod
   VCID: 010930039009034796-8054

Znaleziono 1 błąd:
5132 - Zawór dozowania paliwa (N290) 
          P0090 00 [032] - usterka elektryczna
          Sporadyczny - Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów

Kody gotowości: 0 0 0 0 0 

 

Adres 19: CAN Gateway (J533)       Plik etykiet:. AKP\8T0-907-468.clb
   Oznaczenie elementu SW: 8R0 907 468 H    HW: 8R0 907 468 C
   Komponent: GW-BEM 4CAN-M H11 0051  
   Weryfikacja: 1Y050025    Numer seryjny: 2541Y128080092
   Kodowanie: 80CF07FF00
   Kod serwisu: WSC 06325 000 00000
   VCID: 4487F917C79BD66FFD-8010

   Podsystem 1 - Oznaczenie elementu SW: 8T0 915 181     HW: 8T0 915 181 
   Komponent: J367-BDMHella  H03 8041 
   Numer seryjny: 7464328001          

   Podsystem 2 - Oznaczenie elementu SW: 8K0 959 663 B    HW: 8K0 959 663 B
   Komponent: J532_DCDCStab  H05 0006 
   Numer seryjny: 12198001686011200410

Znaleziono 1 błąd:
02095 - Aktywna ochrona podzespołów 
            000 - - - Sporadyczny
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 00100000
                    Priorytet błędu: 1
                    Częstość błędu: 1
                    Wew.licznik błędów: 33
                    Przebieg: 229836 km
                    Wskaźnik czasu: 0
                    Data: 2020.09.06
                    Czas: 08:06:43

             Ramka zamrożona:
                    Bity binarnie:    01111
                    Napięcie: 13.20 V
                    Zliczanie: 6
                    Tekst: FF30740C00828100
                    Tekst: 0000000000000000
                    Nieznane dane, B/D: 000 000 000
                    Nieznane dane, B/D: 000 000 000
 

Adres 44: Wsp.kierownicy (J500)       Plik etykiet:| 8K0-909-144.clb
   Oznaczenie elementu SW: 8K0 909 144 F    HW: 8K0 909 144 B
   Komponent: RCEPS         H37 0507  
   Weryfikacja: 00001000    Numer seryjny: 0004774275
   Kodowanie: 100000000001
   Kod serwisu: WSC 06324 000 00000
   Zbiór danych ASAM: EV_RCEPSAU48X 008014
   ROD: EV_RCEPSAU48X_008.rod
   VCID: 3467A9D79F3B66EF4D-8060

Znaleziono 1 błąd:
2305 - Nieznany kod błędu 
          U1410 00 [008] - -
          [Nowa funkcja - rozszerzone informacje o kodach błędów (protokół UDS) - jest dostępna wyłącznie przy użyciu najnowszych interfejsów, oferowanych na VCDS.pl.]
          Sporadyczny - Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 00000001
                    Priorytet błędu: 6
                    Częstość błędu: 3
                    Wew.licznik błędów: 39
                    Przebieg: 228178 km
                    Data: 2020.08.14
                    Czas: 10:56:17

                    Write only channel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to nie ma? ochrona komponentu stabilizatora napięcia 8K0 959 663 Ci się sporadycznie włacza w sterowniku 19 widoczne. Był podmieniany?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, Muskel1 napisał:

ochrona komponentu stabilizatora napięcia 8K0 959 663 Ci się sporadycznie włacza w sterowniku 19 widoczne

 

 

Nie ma czegos takiego jak "ochrona komponentu stabilizatora napiecia" ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, MarcinOslo napisał:

 

Nie ma czegos takiego jak "ochrona komponentu stabilizatora napiecia" 

w 19 ma włączoną ochronę komponentu 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ochrona komponentu w gateway pojawia sie zawsze ,gdy wymieniany jest inny sterownik ktory ma ochrone i wtedy blad jest statyczny.

Tutaj jest status sporadyczny ,wiec wystarczy skasowac blad i teoretycznie juz nie powinien wrocic.

Natomiast powodow tego dlaczego on jest moze byc wiele ,nie skasowany po wymianie i usunieciu CP ktoregos ze sterownikow (ODIS w procedurze sprawdzania nie robi tego z automatu) ,czy np. duzym spadku napiecia ,a taka sytuacja chyba tez byla bo wskazuje na to blad w 44.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałem, że CP pokazuje pod nr. części w autoscanie, której CP się aktywował a nie na samym konćcu listy modułów w 19:eusathink:

U niego CP zapisało 06.09.20 wiec jest świeży błąd, nawet jeżeli jest sporadyczny. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodatkowo częstość błędu ma 1x  a wew. licznik błędów 33, wiec pasuje do opisu, że tylko parę razy mu sie to zdarzyło. 

Priorytet błędu 1 co oznacza znaczne ograniczenie funkcji.

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym samochodzie nic nie było wymieniane poza elektrycznym ryglem , który blokuje klapkę paliwa. No i 2 termostaty.

Skasowałem błędy , będę obserwował. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, wkowal10 napisał:

W tym samochodzie nic nie było wymieniane poza elektrycznym ryglem , który blokuje klapkę paliwa. No i 2 termostaty.

Skasowałem błędy , będę obserwował. 

Masz samochód od nowości?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Muskel1 napisał:

Myślałem, że CP pokazuje pod nr. części w autoscanie, której CP się aktywował a nie na samym konćcu listy modułów w 19:eusathink:

 

Autoscan nie pokazuje listy modulow zakodowanych w gateway.

To o czym Ty piszesz to podsystemy sterownika gateway.

Podsystemy nie maja wlasnych adresow diagnostycznych

wkowal10 ,jesli powtorzy Ci sie kiedys sytuacja z brakiem dzwieku po odpaleniu auta - sprawdz wtedy bledy ,zanim wylaczysz zaplon i dzwiek powroci.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochód kupiłem 3 letni. Mówię co ja wymieniałem w przeciągu 5 lat. 

Ok. Zastosuję się do wskazówek.

Pozdr. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...