Don_Corleone Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Witam, jak duża część użytkowników tego forum, również ja mam problem z układem chłodzenia. Od wczoraj udało mi się przejrzeć sporą ilość wątków dotyczących wymienionego problemu, co pozwoliło mi sformułować kilka rzeczowych pytań. W skrócie o problemie: Temperatura cieczy chłodzącej na zegarach wynosi około 101 stopni, na 49 kanale klimatronika (teoretycznie kanał wykazujący temperaturę cieczy chłodzącej) dochodzi dosyć szybko do 104-108 stopni (i na takim poziomie sie utrzymuje, nie idzie ani odrobinę w górę). Dodam, że kanał 51 klimatronika dochodzi do 90 stopni i trzyma tak choćby nie wiem co. Układ zapowietrzony nie jest bo chłodnica jest gorąca (przynajmniej w górnej części, którą udało mi się dotknąć), nie ma problemów z ogrzewaniem. Kiedy odkręcam korek zbiorniczka wyrównawczego (przy rozgrzanym silniku, przy tych 104-108 stopniach) woda nie bulgocze, nie tryska, nie ma gejzeru, jest spokój i cisza, nawet specjalnie nic nie paruje. Co mnie zastanowiło, i tutaj pytanie: Wąż dochodzący do zbiorniczka wyrównawczego nie wprowadza do niego żadnej wody, a wydaje mi się że powinien, o czym to może świadczyć ? Dodam jeszcze, że nie zanotowałem na chwile obecną żadnych więcej nieprawidłowości w pracy silnika, żadnego z płynów mi nie ubywa raczej, olej i woda wydają się czyste. Jeśli ktoś z Was będzie chętny podzielić się swoimi przemyśleniami, będę wdzięczny.
mstan Opublikowano 3 Kwietnia 2009 Opublikowano 3 Kwietnia 2009 Witam Co do wysokości temperatury sądzę że jest na właściwym poziomie. Natomiast Jest nieprawidłowość związana z tym przelewem. Przy w pełni rozgrzanym silniku przez przelew powinna lecieć woda-płyn chłodzący.Ale myślę że u Ciebie nie jest to spowodowane drożnością rurki(choć warto to sprawdzić), a tym że masz nie hermetyczny układ chłodzenia.Normalnie jest tak że przy rozgrzanym silniku nie zaleca się odkręcania korka ,gdyż w całym układzie jest określone ciśnienie(regulowane przez zaworek znajdujący się w korku). Natomiast przy pełnym schłodzeniu całego układu (np. po nocy) w zbiorniczku wyrównawczym(i w całym układzie) powinno być podciśnienie(regulowane także przez wspomniany zaworek).Proponuję więc sprawdzić zaworek w korku i ewentualnie wymienić. Pozdrawiam
Don_Corleone Opublikowano 3 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 3 Kwietnia 2009 Jeszcze dziś postaram się sprawdzić korek zbiorniczka. Dzięki za odpowiedź i również pozdrawiam.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się