Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Pobor pradu przez klime


venoman12

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, zbadalem dzis pobor pradu w moim a4b6 ustawilem miernik na 10A i po podlaczeniu miernika pokazywal mi 1.20 A, to zaczalem wyciagac bezpieczniki i z tego co wykrylem najwiekszym winowajca jest bezpiecznik pod nr 1 czyli klimatyzacja. Zauwazylem ze od pewnego czasu pod schowkiem cos skrzypi jak by sie cos ruszało z tego co mi wiadomo to sa tam jakies łopatki zamykajace nawiew po zamknieciu zamkow po 15 minutach spadlo na 0.02 co moze byc przyczyna poboru pradu od bezpiecznika klimatyzacji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są tam silniczki sterujące klapkami nawiewu. Jeżeli po pewnym czasie pobór prądu spada do 0,02A to wsystko jest ok. Do czasu aż sterowniki się "uśpią" są niektóre funkcje aktywne. Tak np. po wyciągnięciu kluczyka ze stacyjki nadal można przez parę min. odworzyć szybę. Po "uśpieniu" już nie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest normalna przypadłość w B6/B7

1. Wymiana wszystkich silniczków na nowe.

2. Rozebranie silniczków, wyczyszczenie kontaktów, przesmarowanie. 

Wymontuj schowek i będziesz miał dostęp do silniczków klap. Jak już zdemontujesz schowek wyciągnij kluczyk ze stacyjki i sprawdź, który silniczek dalej pracuje. Ten silniczek musisz rozebrać, wyczyścić, psiknąć troche wd40. W środku jest potencjometr, który melduje do panelu klimy aktualne położenie silniczka (klapy). Jeżeli wartość, którą potencjometr odczytał i przekazał jest nie właściwa, sterownik klimy nastawia klapki. Wystarczy, że jeden z tych potencjometrów poda błędne informacje wtedy zaczyna się ustawianie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie po wyciagnieciu kluczyka ze stacyjki tak sie dzieje, jak to sie nazywa profecjonalnie zebym mogl szukac tych silniczkow na allegro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silniczek klap. One nie są takie same, różne klapki mają różne silniczki więc musisz najpierw wiedzieć, który chcesz wymienić i takiego samego szukać.  Na każdym silniczku jest nadrukowany nr. części. Kupywanie używanych to loteria. 

Zanim cokolwiek rozkręcisz podepnij auto pod komputer, sprawdź czy są jakieś błędy zapisane. 

Dodatkowo można wykonać nastawy podstawowe silniczków za pomocą urządzenia diagnostycznego (np. VCDS). Czasem pomaga to na jakiś czas bo też tak bywa, że niekiedy któraś z klapek się zawiesza. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...